Afgelopen weekend de auto naar vagtechniek gebracht voor reparatie. het enginecheck lampje brandde. Eerst door blastaway laten uitlezen en de fouten gereset. De foutcode was
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Het lampje was uit maar na een paar dagen ging het lampje weer branden. Op advies van Sven een afspraak bij vagtechniek gemaakt. Het is wel een uurtje rijden maar het is zeker de moeite waard om bij dit kundige personeel je auto achter te laten De mannen hebben verstand van zaken, weten waar ze over praten en de werkplaats ziet er netjes uit. Concreet een adres waar je met vertrouwen je auto voor reparatie of onderhoud kan brengen.
Vagtechniek wilde graag de auto een middag hebben om naar het probeem te zoeken. De oorzaak was al snel gevonden, een scheurtje in de slang bij de klep achter op het blok (meen de N291) Goed deze moest vervangen worden. Ook waren er nog een paar slangetjes die tekenen van slijtage begonnen te vertonen. Ook die laten vervangen. Op de zoektocht naar de oorzaak van het enginecheck lampje bleek dat een rubber boven op het kleppendeksel ook gescheurd was. Deze moest dus ook vervangen worden.
Toen het rubber verwijdert werd bleek dat er toch een serieuse vorm van sludge in de buis zat. Lucas van Vagtechniek besloot om met Forté contact op te nemen. Maandag zou iemand van Forté langs komen om de sludge te bekijken en vrijblijvend advies uit te brengen.
Ik was helemaal vergeten om mijn fototoestel mee te nemen om een reportage op het forum te posten. Gelukkig heeft Vatechniek dit wel gedaan en de foto's doorgemaild. Omdat de auto daar moest blijven meteen een kleine beurt laten uitvoeren
en meteen de koelvloeistof temperatuursensor laten vervangen. Deze zat onder het rubber dat vervangen is. De sensor gaf namelijk ook een intermittent foutcode aan.
Ik had al eerder een olietemperatuurmeteer gemonteerd in de passat maar nog niet de sensor goed kunnen aansluiten. Vagtechniek was zo aardig om dit voor mij te doen en dit netjes af te werken . De olie moest er tenslotte toch uit voor de kleine beurt. Ook zijn de ramen geprogrammeerd om via de afstandbediening te sluiten waarvoor ze overigings niks extra's voor gerekend hebben. Kijk dat is nog eens service. Dat is wat anders dan bij de dealer.
Met een goed gevoel de wagen achter gelaten in Nuenen en met de leenauto naar huis. Maandag belde Vagtechniek op om me te informeren over het advies van Forté. De beste oplossing was toch om de motor te laten spoelen , hiervoor moet het kleppendeksel karterpan verwijdert worden. Je kan wel flesjes Forté in de motor gieten maar als risico dat je karterzeef verstopt met alle gevolgen van dien.
Goed afgelopen maandag de passat opgehaald en een afspraak gemaakt om de motor te laten spoelen. Op 30 april gaat de passat terug naar Vagtechniek voor een motorspoeling. Daarna kan ik vertrouwd met de wagen op vakantie gaan
Vraag
divemaster
Afgelopen weekend de auto naar vagtechniek gebracht voor reparatie. het enginecheck lampje brandde. Eerst door blastaway laten uitlezen en de fouten gereset. De foutcode was
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Het lampje was uit maar na een paar dagen ging het lampje weer branden. Op advies van Sven een afspraak bij vagtechniek gemaakt. Het is wel een uurtje rijden maar het is zeker de moeite waard om bij dit kundige personeel je auto achter te laten De mannen hebben verstand van zaken, weten waar ze over praten en de werkplaats ziet er netjes uit. Concreet een adres waar je met vertrouwen je auto voor reparatie of onderhoud kan brengen.
Vagtechniek wilde graag de auto een middag hebben om naar het probeem te zoeken. De oorzaak was al snel gevonden, een scheurtje in de slang bij de klep achter op het blok (meen de N291) Goed deze moest vervangen worden. Ook waren er nog een paar slangetjes die tekenen van slijtage begonnen te vertonen. Ook die laten vervangen. Op de zoektocht naar de oorzaak van het enginecheck lampje bleek dat een rubber boven op het kleppendeksel ook gescheurd was. Deze moest dus ook vervangen worden.
Toen het rubber verwijdert werd bleek dat er toch een serieuse vorm van sludge in de buis zat. Lucas van Vagtechniek besloot om met Forté contact op te nemen. Maandag zou iemand van Forté langs komen om de sludge te bekijken en vrijblijvend advies uit te brengen.
Ik was helemaal vergeten om mijn fototoestel mee te nemen om een reportage op het forum te posten. Gelukkig heeft Vatechniek dit wel gedaan en de foto's doorgemaild. Omdat de auto daar moest blijven meteen een kleine beurt laten uitvoeren
en meteen de koelvloeistof temperatuursensor laten vervangen. Deze zat onder het rubber dat vervangen is. De sensor gaf namelijk ook een intermittent foutcode aan.
Ik had al eerder een olietemperatuurmeteer gemonteerd in de passat maar nog niet de sensor goed kunnen aansluiten. Vagtechniek was zo aardig om dit voor mij te doen en dit netjes af te werken . De olie moest er tenslotte toch uit voor de kleine beurt. Ook zijn de ramen geprogrammeerd om via de afstandbediening te sluiten waarvoor ze overigings niks extra's voor gerekend hebben. Kijk dat is nog eens service. Dat is wat anders dan bij de dealer.
Met een goed gevoel de wagen achter gelaten in Nuenen en met de leenauto naar huis. Maandag belde Vagtechniek op om me te informeren over het advies van Forté. De beste oplossing was toch om de motor te laten spoelen , hiervoor moet het kleppendeksel karterpan verwijdert worden. Je kan wel flesjes Forté in de motor gieten maar als risico dat je karterzeef verstopt met alle gevolgen van dien.
Goed afgelopen maandag de passat opgehaald en een afspraak gemaakt om de motor te laten spoelen. Op 30 april gaat de passat terug naar Vagtechniek voor een motorspoeling. Daarna kan ik vertrouwd met de wagen op vakantie gaan
Wordt vervolgd ......
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten