Ga naar inhoud

Remblokken vervangen


The Master

Aanbevolen berichten

Hoorde al een tijdje een schurend geluid rechts voor bij het aanremmen. Dus geister maar ff het wiel eraf gehaald en ja hoor helemaal kaal die remblokken. Echter het gekke was dat de buitenkant veel meer afsleet als de binnenkant van de blokken, ik bedoel dat het buitenste blok meer sleet als het binnenste. Op de binnenste zit een sensor welke de slijtage meet en ik had ook nog geen melding gehad.

 

Dus ik vanmorgen ff een paar nieuwe remblokken gehaald a €51,- en binnen een half uur zaten ze erop. Voor de grap nog ff de dealer gebeld en hij vroeg doodleuk € 189,- voor het vervangen van die blokken. :cry:

Weer wat geld uitgespaard!!! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde al een tijdje een schurend geluid rechts voor bij het aanremmen. Dus geister maar ff het wiel eraf gehaald en ja hoor helemaal kaal die remblokken. Echter het gekke was dat de buitenkant veel meer afsleet als de binnenkant van de blokken, ik bedoel dat het buitenste blok meer sleet als het binnenste. Op de binnenste zit een sensor welke de slijtage meet en ik had ook nog geen melding gehad.

 

Dus ik vanmorgen ff een paar nieuwe remblokken gehaald a €51,- en binnen een half uur zaten ze erop. Voor de grap nog ff de dealer gebeld en hij vroeg doodleuk € 189,- voor het vervangen van die blokken. :cry:

Weer wat geld uitgespaard!!! :lol:

 

Het eenzijdig slijten van de blokken ligt aan het vastzitten van de klauw, omdat er maar aan 1 kant zuigers zitten moet de remklauw heen en weer kunnen schuiven. Bij het vervangen van de blokken kun je het best de klauw weer gangbaar maken met kopervet anders krijg je weer het eenzijdige slijten.

 

Mijn vraag, heb je dit gedaan ? En heb je nu nog steeds geld bespaard ? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

passatvw, als je op deze site kijkt zie je de werking van de remklauw: http://auto.howstuffworks.com/disc-brake2.htm

 

De bevestiging van een remklauw is zodanig dat deze heen en weer kan schuiven zodat de remdruk over beide blokken verdeeld wordt. Wanneer je de zaak demonteerd word het wel duidelijk.

 

Op deze foto zijn de assen te zien:

 

Disc%20brake.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al weer even geleden dat ik dit heb gedaan, en dat was geen Passat. Normaal gesproken is het goed te doen, wel oppassen dat er geen kopervet op de remschijf komt. ;)

 

Persoonlijk ga ik hier niet meer mee aan de gang, maar laat het bij een beurt meenemen. Ik ga natuurlijk niet naar de dealer, sinds kort van de ene merkloze garage geswitched naar een andere. Het gaat om een ex-VAG 1e monteur met APK papieren die voor zichzelf is begonnen. Die dealer waar hij heeft gewerkt staat heel goed bekend in de omgeving. Daar vertrouw ik m'n Passat wel aan toe. :)

 

Als ik nu nog eens het verhaal van Erik lees dan zou bij vastzittende remklauw juist het binnenste blok meer moeten slijten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Sequence, daar zat ik ook aan te denken. Hoe dit zo kan weet ik ook niet. Het was ook alleen bij de rechterklauw het geval. :blink2:

En ja ik heb kopervet gebruikt om het spul weer gangbaar te maken.

Dit was mij reeds eerder verteld en heb dat goed onthouden :wink:

 

Ik probeer veel zelf te doen, ben ook lid van de Auto Hobby Club van de politie Twente, maar weet iemand een goed garagebedrijf waar je goed waar voor je geld krijgt?!? Graag een beetje in de buurt van Enschede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde al een tijdje een schurend geluid rechts voor bij het aanremmen. Dus geister maar ff het wiel eraf gehaald en ja hoor helemaal kaal die remblokken. Echter het gekke was dat de buitenkant veel meer afsleet als de binnenkant van de blokken, ik bedoel dat het buitenste blok meer sleet als het binnenste. Op de binnenste zit een sensor welke de slijtage meet en ik had ook nog geen melding gehad.

 

Dus ik vanmorgen ff een paar nieuwe remblokken gehaald a €51,- en binnen een half uur zaten ze erop. Voor de grap nog ff de dealer gebeld en hij vroeg doodleuk € 189,- voor het vervangen van die blokken. :cry:

Weer wat geld uitgespaard!!! :lol:

 

hhhmmmm mijn ervaring met namaak remblokken is: goedkoop is duurkoop, ik durf het niet meer aan, ik heb het 2 keer geprobeerd, en zelfs met netjes inremmen, begint die zooi altijd te trillen (1 keer blokken en schijven tegelijk vervangen, andere keer alleen blokken).

Goedkoop zijn ze in iedergeval wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde al een tijdje een schurend geluid rechts voor bij het aanremmen. Dus geister maar ff het wiel eraf gehaald en ja hoor helemaal kaal die remblokken. Echter het gekke was dat de buitenkant veel meer afsleet als de binnenkant van de blokken, ik bedoel dat het buitenste blok meer sleet als het binnenste. Op de binnenste zit een sensor welke de slijtage meet en ik had ook nog geen melding gehad.

 

Dus ik vanmorgen ff een paar nieuwe remblokken gehaald a €51,- en binnen een half uur zaten ze erop. Voor de grap nog ff de dealer gebeld en hij vroeg doodleuk € 189,- voor het vervangen van die blokken. :cry:

Weer wat geld uitgespaard!!! :lol:

 

hhhmmmm mijn ervaring met namaak remblokken is: goedkoop is duurkoop, ik durf het niet meer aan, ik heb het 2 keer geprobeerd, en zelfs met netjes inremmen, begint die zooi altijd te trillen (1 keer blokken en schijven tegelijk vervangen, andere keer alleen blokken).

Goedkoop zijn ze in iedergeval wel.

 

Ik ben dat ook geheel met je eens, goedkoop is duurkoop echter waren deze blokken normaal 109,-. Ik ken deze jongen goed en koop altijd inkoopsprijs. Vandaar dat ze idd goedkoop zijn. Het zijn echter wel goede blokken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde al een tijdje een schurend geluid rechts voor bij het aanremmen. Dus geister maar ff het wiel eraf gehaald en ja hoor helemaal kaal die remblokken. Echter het gekke was dat de buitenkant veel meer afsleet als de binnenkant van de blokken, ik bedoel dat het buitenste blok meer sleet als het binnenste. Op de binnenste zit een sensor welke de slijtage meet en ik had ook nog geen melding gehad.

 

Dus ik vanmorgen ff een paar nieuwe remblokken gehaald a €51,- en binnen een half uur zaten ze erop. Voor de grap nog ff de dealer gebeld en hij vroeg doodleuk € 189,- voor het vervangen van die blokken. :cry:

Weer wat geld uitgespaard!!! :lol:

 

hhhmmmm mijn ervaring met namaak remblokken is: goedkoop is duurkoop, ik durf het niet meer aan, ik heb het 2 keer geprobeerd, en

zelfs met netjes inremmen, begint die zooi altijd te trillen (1 keer blokken en schijven tegelijk vervangen, andere keer alleen blokken).

Goedkoop zijn ze in iedergeval wel.

 

Ik ben dat ook geheel met je eens, goedkoop is duurkoop echter waren deze blokken normaal 109,-. Ik ken deze jongen goed en koop altijd inkoopsprijs. Vandaar dat ze idd goedkoop zijn. Het zijn echter wel goede blokken!!!

 

:embarassed: oké dan, niets gezegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remblokjes vervangen is inderdaad zo gedaan...

 

Vind het wel raar dat je buitenste blok meer versleten is als de binnenste... Normaal is het andersom, daarom zitten ook op de binnenste blokjes de slijtage-sensors. Onze binnenste blokjes zaten ook vrijwel op het ijzer toen we ze eraf haalden, buitenste waren nog redelijk. (lampje brandde al een tijdje)

 

Remschijven zijn niet zo heel duur volgens mij... Zou iemand met *tka/*tos even moeten nakijken. Sportremmetjes kosten je overigens wel een bom duiten... Setje EBC Redstuff blokjes en schijven voor de vooras zouden ons zo'n 420 euro kosten exclusief montage. (deels omdat de 1.8T van modeljaar 2000 een meer heavy duty remsysteem erop heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Setje EBC Redstuff blokjes en schijven voor de vooras zouden ons zo'n 420 euro kosten exclusief montage. (deels omdat de 1.8T van modeljaar 2000 een meer heavy duty remsysteem erop heeft)

 

Alles EBC voor is 420,-...?

Alles voor VAG-Dealer is....?

 

Want daar heb ik toen heen gekeken...

Ik heb toen naar het verschil in prijs gekeken... en ff uit mijn hoofd was ik met EBC zelfs nog 50,- goedkoper uit.

 

Dus als jij 420 kwijt bent dan vraag eens wat het bij de Stealer kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met EBC waren wij duurder uit, Rene. Remblokken zouden 120 euro moeten kosten... Daar ging zo'n 30% vanaf, dus kwamen we rond de 75. Remschijfjes kosten geen 345 euro... ;)

 

De Turbo heeft grotere remmen, vandaar de prijs van 420 euro. (enkel blokjes en schijfjes, dus zonder slangen en montage)

 

Ps. Leuke vakantie gehad?

Ps2. Bedankt voor het lenen van de kabel.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

200 euro voor brembo schijven+blokken zal ik ongeveer denk ik betalen.

 

Da's niet duur... alleen mijn blokken kosten al meer dan 200 euro.

Welke maat schijf heb je dan?

 

Zit namelijk zo, Ik krijg hier bij de automaterialen zaak waar ik al 8jaar mijn onderdelen haal 40% korting op de meeste onderdelen.

 

Maar waar haal jij je remblokjes dan als je er 200 euro voor betaald.

Of zit er goud omheen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden