Ga naar inhoud

  • 0

MFD2 veel sneller met v7 kaart DVD


remkow

Vraag

Had al een berichtje op navigatiehelpsite gezet maar ik wil de tip hier ook even geven:

Ik heb mijn MFD2 DVD systeem laten updaten naar sw030 en tevens is er unlock firmware geïnstalleerd.

Ik gebruik ik nu een v7 map dvd, bij de eerste keer dat je deze plaatst wordt ook een stukje firmware geladen en het systeem is echt merkbaar sneller, met name bij het in- en uitzoomen van de kaart.

 

Ik weet niet zeker of de verbetering komt door de unlock firmware of door de v7 dvd, maar ja het gaat om het resultaat.

Het kaartmateriaal van de v7 dvd is overigens van 2009.02:

Nav-Data:             DVD-Link_N9I8M6/nav2-EUR_2009.02_p32_LG9 v2
Map-Source:           DVD-Link/map2-EUR_2009.02_ML5
Map-Data:             map2-EUR_2009.02_ML5 v2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de de firmware update en unlock gedownload en geinstalleerd werkte feilloos.Tevens V7 gedownload mijn navigatie werkt nu. Bij de auto was de originele dvd niet mee aanwezig, dus ben nu tevreden dat het e.e.a zonder problemen werkt.

 

Groet,

 

Plof 66

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank aan allen. Dit weekend de firmware geupdate en ook de MFD ge-unlockt. Vandaag de V7 map op een dual layer dvd gezet en onmiddelijk getest, en het werkt zonder problemen! En de titel van het topic moet ik ook bevestigen, het is nu stukken sneller!

 

Ik had trouwens de V7 map via de rapidshare gedownload (eenmalige betaling van 7 euro). Nieuwsgroep kan natuurlijk ook.

 

Als er meer bekend wordt over de flitspalen dan verneem ik dat graag, ik zal ook eens kijken of ik iets kan vinden.

 

Gr. ET1902

 

*Update 18-05-10*

De V7 map werkt niet altijd, de speler kan de schijf niet altijd lezen en het duurt vaak lang voordat je de map op het scherm hebt. Iemand die hier ook last van heeft?

 

Gr. ET1902

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan allen,

 

Het is mij gelukt om de software update te downloaden, op DVD te branden en de software succesvol te uploaden naar de MFD2. Ik merk inderdaad dat het in- en uitzoomen een stukje vlotter gaat. Het duurde ongeveer een uur, in de tussentijd heb ik wat poetswerk verricht. De unlock file heb ik ook op een DVD gebrand, er gebeurde echter niets... Ik vermoed dat ik de unlock file op een cd moet branden, klopt dat? Of moet ik stug volhouden met de DVD? Hoe reageert de MFD2 wanneer deze de unlock files 'slikt'? Waar kan ik ergens veilig de V7 versie downloaden? Ik hoor graag van jullie.

 

Groet,

Aspro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Aspro,

 

De unlock op een cd branden is voldoende, het updaten gaat vrij snel en blijft zich herhalen.

Je ziet 2 balken in het scherm geel vol lopen nna 1x kan je de cd al uitwerpen en is de klus geklaard.

Kijk verder op nieuwsgroepen naar schoenesMFD.

 

Succes.

 

PS: ET1902, dvd proberen te branden op zeer lage snelheid is bij mij ook gelukt na 2x (wel 2 verschillende DVD branders geprobeerd).

 

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de de firmware update en unlock gedownload en geinstalleerd werkte feilloos.Tevens V7 gedownload mijn navigatie werkt nu. Bij de auto was de originele dvd niet mee aanwezig, dus ben nu tevreden dat het e.e.a zonder problemen werkt.

 

Groet,

 

Plof 66

 

kun je mij vertellen hoe ik dit ook kan downloaden.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook belangstelling hiervoor, ik ben op de site geweest maar het downloaden lukt op de een of andere manier niet. Kan iemand mij nog wat tips geven?

Alvast mijn dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik probeer dat bestand ook te downloaden, maar 't wil nog niet echt vlotten..... :?

 

Heb me zojuist geregistreerd, maar dan moet je ook nog een post maken voordat je uberhaupt mag downloaden...

 

Ook dit net effe gedaan en nu afwachten of ik het gaat lukken.... 15 minuutjes wachten.... :roll::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een toevoeging;

 

Eerst registreren daarzo

Dan ergens een post maken, ik heb die kerel daar maar even bedankt ;)

15 minuten wachten na die post

En dan kun je als het goed is downloaden ;)

 

En dan..... nog maar eens heel goed lezen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Even een korte uitleg hoe ik het e.e.a. heb gedaan.

Als eerste heb ik het bestand wat eerder in deze item is genoemd gedownload met usenet.

Vervolgens heb ik met behulp van het programma Imgburn het bestand gebrand op een multilayer DVD met max 4X speed.

Alvorens het hebben kunnen gebruiken van de dvd, de unlocker en update uitgevoerd, deze beide bestandjes gebrand op een CD rom.

Ik hoop dat dit het e.e.a. heeft verduidelijkt.

 

Groet,

 

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foppe,

 

Probeer de software eens te branden via een Nero, is bij mij wel gelukt.

Het kan altijd misgaan natuurlijk maar elke keer met hetzelfde programma branden zonder suc6 is ook nutteloos. :|

Heb je de beschikking over een ander programma dan die van je Apple of heb je dit al geprobeerd?

 

 

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Figini: MFD2 DVD only idd, het MFD1 CD werkt nog met CD's...

Het is overigens wel mogelijk om een MFD2 DVD in te bouwen in een 3BG (ik heb er ook wel eens één in een Bora gezien) maar dan heb je wel een can bus adapter (bijv. Kufatec) nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Foppe, het kan ook zijn dat jouw dvd speler de cd niet kan lezen. Probeer eens een ander merk cd of brand het op dvd ipv cd (werkt nl ook).

Hallo Remkow,

 

Op advies van Dim70 de cd gewoon lekker laten zitten...

 

Hij begon uiteindelijk vanzelf te laden.... hij nu bezig, dus kan je zo meer vertellen;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden