Ga naar inhoud
  • 0

Temperatuur??


marvindossantos

Vraag

Hallo

 

Ik heb een tweede hands passat gekocht een 1600 uit 2002 en de garage waar ik hem heb gekocht heeft er een nieuwe radiateur in gezet.

Maar nu doet mijn temperatuur meter het niet meer die blijft op de 50 staan helemaal naar links heel af en toe schiet hij sporadisch omhoog naar de 90 om vervolgens in een klap weer naar de 50 te zakken.

Ik heb het vermoeden dat het de temp. sensor is maar bij de garage zeggen ze de thermosstaat zijn er misschien mensen die dit bekend voor komt.

 

Groeten Marvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

O ja..."?!

mijn passie heeft sinds vandaag soort gelijk mankement ! Bij warme motor blijft de temp.meter hangen op 70 graden, wanneer ik de kachel aanzet, gaat de wijzer terug naar 50 graden ! Normaliter staat de wijzer bij warme motor op 90 graden.

Ik vroeg me dus ook al af of het aan de thermostaat, of aan de sensor ligt.

 

HELLUPPPPP ! :?::!::embarassed:

 

Btw, heb bij stationair nog niet gekeken of de temp wel oploopt !! :wink::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik was een jaar geleden euro 120 kwijt voor het vervangen van de thermostaat. Kan je niet anders wachten totdat je weer voor beurtje moet. Kan ook weer schelen.

Nee, helaas dat kan niet zolang wachten ! Mijn Passie heeft 18 feb j.l. reeds een grote beurt (171000 km) + APK gehad, met de nodige reparaties. Totale kosten 600 euri !!! En ja, de bedragen zijn niet mals :angry::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik hem start loopt hij soms op tot de 90 maar als die dat al doet zakt hij meestal gelijk weer helemaal naar links naar de 50.

Over het algemeen komt de meter helemaal niet omhoog en 9 van de 10 keer blijft hij gewoon op de 50 staan.

De kachel doet het wel gewoon goed de garage zei dat het de thermosstaat was en het 80 euro gaat kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik hem start loopt hij soms op tot de 90 maar als die dat al doet zakt hij meestal gelijk weer helemaal naar links naar de 50.

Over het algemeen komt de meter helemaal niet omhoog en 9 van de 10 keer blijft hij gewoon op de 50 staan.

De kachel doet het wel gewoon goed de garage zei dat het de thermosstaat was en het 80 euro gaat kosten.

 

 

Is dat een off VAG dealer ????

mvg, Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een 1.8T is het duurder, € 160,00 :( . Schijnt weer wat moeilijker te zijn.........

 

De temp bleef bij mijn auto ook laag en ging omhoog bij stationair draaien. Nu staat de temp (na het vervangen van de thermostaat) snel weer op 90 C.

 

Had trouwens ook een tank met 1: 7 leeg gereden, dat op loopt ook in de papieren.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij een 1.8T is het duurder, € 160,00 :( . Schijnt weer wat moeilijker te zijn.........

 

De temp bleef bij mijn auto ook laag en ging omhoog bij stationair draaien. Nu staat de temp (na het vervangen van de thermostaat) snel weer op 90 C.

 

Had trouwens ook een tank met 1: 7 leeg gereden, dat op loopt ook in de papieren.

 

 

 

 

Waarschijnlijk heb ik ook het zelfde probleem met m`n auto, graden is nooit op de 90 behalve als die een tijdje stationair draait, zodra ik ga rijden gaat de naald een stukje terug meestal staat die dan op 70.

 

en verbruik is die best wel hoog, als het een keertje mooi weer is kan ik em gaan vervangen. als ik maar weet waar die zit :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de sensor en de thermostaat vervangen bij mijn Passat 1.9 TDI variant 130 pk bj 2002 en nog heb ik regelmatig het probleem dat de meter op 50 graden blijft staan. Af en toe loopt de meter wel op tot 90 graden (was voor het vervangen maar maximaal tot 70 graden).

Wat kan de oorzaak nu nog zijn? (meter defekt? bekabeling lijkt mij in orde)

 

Bedankt alvast voor je reactie

 

Groeten

Ton

Apeldoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden