Ga naar inhoud

xenon geplaatst foto's!!


rick76

Aanbevolen berichten

Hoi zoals je misschien al eerder heb kunnen lezen ben ik bezig om een xenonset Pilot pro line aan te schaffen. Ik heb al op passatworld gekeken. Maar zijn er betere plaatsen voor je Xenon ballasten. (graag foto's)

 

Ik las dat je een adapter kan bestellen om de lamp vast te zetten. Is dit nodig of kan dit ook zonder.http://www.pilotxenon.com/?id=55&title= ... &-adapters

 

Ik zie ook vaak dat er een draad aan de accu wordt aangesloten. Is dit altijd nodig. Ik ben er al achter dat er geen canbus in de auto zit.

Omdat ik zelf niet heel technisch ben aangelegd. Woont er iemand in de buurt van Ede die mij misschien kan helpen wanneer ik er niet uit kom.

 

grtjes Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestuurders zijde: in het bakje naast abs pomp onder het plastic kapje

pass zijde: of op luchtfilterbuis of deze demonteren en ballast bevestigen op de ondergelegen chasisbalk

 

adapter is niet perse nodig, maak gewoon zaagsnede in het metalen klemmetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestuurders zijde: in het bakje naast abs pomp onder het plastic kapje

pass zijde: of op luchtfilterbuis of deze demonteren en ballast bevestigen op de ondergelegen chasisbalk

 

adapter is niet perse nodig, maak gewoon zaagsnede in het metalen klemmetje

 

Jullie bedoelen dit bakje, wat onder de kap zit.

IMG_7662_1.jpg

IMG_7663_2.jpg

Hebben jullie de ballast hierop geplakt of vast geschroefd?

 

Aan de passagierskant:

 

Hebben jullie de ballast op deze balk geplaatst.

IMG_7666_4.jpg

IMG_7667_3.jpg

 

Zaagsnede maken? Gewoon zoals hier te zien is op de foto? Dus een stukje eruit halen of 1 zaagsnede en dan ombuigen?

Ad3_1.jpg

 

Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_7668.jpg

 

IMG_7669.jpg

 

dsc03146_758.jpg

 

dsc03145_312.jpg

 

 

foto van montage op de chasisbalk heb ik niet, maar spreekt voor zich, balk even ontvetten, stukje dubbelzijdig tape erop en dan dikke tyrip eromheen

 

enkele zaagsnede in beugeltje is voldoende, is maar om draad van lamp er door te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat te twijfelen of ik het zelf zou gaan doen of laten doen. Maar ik begin er steeds meer in te geloven dat het mij gaat lukken wanneer ik het zelf ga doen. Mochten er nog tips zijn dan houd ik mij van harte aanbevolen.

 

Jstruik en Jee alvast bedankt voor de snelle reacties. Echt helemaal top.

 

grtjes Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn Pilot Proline 6000 K geplaatst. Hieronder wat foto's van de montage

 

Eerst de draden doorgemeten.

IMG_7670.jpg

IMG_7671.jpg

 

set geheel aangesloten om te kijken of alles het deed.

IMG_7676.jpg

 

Ballast en draden wegwerken aan de linkerkant. De draden langs het filter laten lopen. Ballast met klitteband vastgemaakt.

IMG_7677.jpg

IMG_7678.jpg

 

Draden door het kapje van rubber getrokken

IMG_7680.jpg

 

Testen of het werkt

IMG_7682.jpg

 

Rechterkant heb je wat meer ruimte. Mooi alles in het bakje kunnen wegwerken.

IMG_7663_2.jpg

IMG_7683.jpg

IMG_7684.jpg

 

Weer testen

IMG_7685.jpg

 

Daarna wachten tot het donker werd.

Blauwe gloed net na het starten

IMG_7686.jpg

Witte gloed met een vleugje blauw(6000K) wanneer de lamp op temp. is

IMG_7688.jpg

Nog een foto genomen maar dan met de flister aan

IMG_7687.jpg

 

Al met al toch nog ongeveer 3 uurtjes bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat ik geen haast had. Het had veel sneller gekund.

 

Ik moet nog wel ledjes in de stadslicht monteren. De stadslichtjes zijn nu bij het xenonlicht echt geel. Heeft iemand nog tips welke goed en mooi licht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klitteband is geplakt met dubbelzijdig kleefband. De ballasten krijg je moeilijk los dus daar ben ik niet bang voor. De weerstanden daar in tegen heb ik vast gemaakt met klitteband. In eerste instantie had ik ze los in het bakje liggen maar je hoorde ze af en toe rammelen. Nu ze met klitteband vast zitten heb ik daar geen last meer van. Het ziet er inderdaad uit of ze los zitten maar in werkelijkheid zitten ze stevig vast.

 

Nu een paar avonden mee gereden maar wat een stuk meer zicht heb je door de xenon. Ik ben nog geen tegenliggers tegen gekomen die hebben met hun koplampen aan het seinen waren. Ik mag dus aannemen dat de lampen op de juiste hoogte staan.

 

Vandaag led verlichting van pilot gekocht de 13-SMD Pilot LED stadsverlichting, T10 W5W steekfitting. Straks op de weg naar huis kijken hoe deze lampjes uitstralen.

 

Ik hoorde dat je bij de APK problemen kan krijgen met led verlichting. Weet iemand of dit waar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad geen problemen, mijn passat is net gekeurd bij een VW dealer en er is niets over gezegd.

Heb zelf er ook andere bijpassende stadslichten ingezet.

Wanneer ik xenon monteer plaats ik die er altijd standaard bij.

 

Heb nog wel een setje over als je interesse hebt, doe me maar een pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er strak uit johnny! Buurman gaat t ook maar zelf proberen met z'n 3C!

 

Laterrrrrrrrrrrr

New member? Foto's!!!!

 

Kom op Arthur laat eens wat foto's van je passat zien. Je mag er best wel trots op zijn. Ik weet dat je jaloers bent op mijn auto.

 

Thanks voor je aanbod Master ik heb gisteren net ledjes van Pilot gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden