Ga naar inhoud
  • 0

chippen 2004 tdi 130pk 5 versnellingsbak


koenhen

Vraag

Graag had ik geweten of chippen van een 130pk tdi verstandig is als die aan een handgeschakelde 5 versnellingsbak hangt.

Blijkbaar wordt door VW zelf het koppel dan beperkt op 285Nm om de versnellingsbak te ontzien waar de 6 versnellingsversies standaard 310Nm mogen geven.

 

Met mijn vorige Passat reed ik eigenlijk probleemloos tot 306.000km en hij was echt nog in zeer goede staat toen hij weg ging (olieverbruik halve liter op 15.000km, eerste koppeling nog ) en ik zou graag dezelfde levensduur hebben bij m'n nieuwere (2004 tdi 130pk)

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
de AWX is 285nm geloof ik, is dus een iets andere motor dan de AVF

De motor zou identiek zijn maar elektronisch geknepen om de versnellingsbak te sparen.

Is er iemand dat al hogere kilometerstanden heeft met zo'n "gechipte" 130pk 5versnelling?

Alvast bedankt voor jullie reaktie :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
codes in het boekje zijn de volgende:

96kW TDI SG5 AWX GGB LA7W FP

vertaal maar als je wil LOL

 

96kW = vermogen

TDI = motortype

SG5= 5versn handgeschakeld

AWX= motorcode

GGB=bakcode

LA7W=lakkleur

FP = interieuruitvoering geloof ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is prima te doen hoor.

 

Hier ook een 5bak.

Hoeveel kilometers heeft de jouwe? En hoe lang reeds gechipt? Al iets van kosten gehad aan mechanisch gedeelte?

 

Groeten

 

hij staat nu op 220dkm, en is 2jr gechipt.

Nog geen kosten aan mechanische gedeelte gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, bedankt allemaal vooor jullie reaktie. 'k heb ook al gezien dat er nogal wat prijsverschil zit op chiptuning. Wat is een normale prijs voor zo'n chip en waar moet ik op letten bij de keuze waar ik het laat doen? Bij auto tune Heinz kost het € 544,5 en gaat hij naar 165pk, 385Nm. Bij Ziptuning is het met korting €399, zelfde opgegeven waardes maar ik weet ni of hij daar op de testbank gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij tuners die daadwerkelijk zelf de waardes aanpassen, kan bij de tuning om het vliegwiel heen getuned worden om deze te ontzien. Je max koppel bij laag toerental zal dan wel iets lager uitvallen, maar het topvermogen niet echt. Goedkopere tuners gooien er een standaard programma in, dus niet op maat (wat dus kan betekenen dat het vliegwiel overbelast wordt, wat is goedkoop?) Denk dat je in deze service en kennis ook het prijsverschil moet zoeken :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij tuners die daadwerkelijk zelf de waardes aanpassen, kan bij de tuning om het vliegwiel heen getuned worden om deze te ontzien. Je max koppel bij laag toerental zal dan wel iets lager uitvallen, maar het topvermogen niet echt. Goedkopere tuners gooien er een standaard programma in, dus niet op maat (wat dus kan betekenen dat het vliegwiel overbelast wordt, wat is goedkoop?) Denk dat je in deze service en kennis ook het prijsverschil moet zoeken :wink:

Bedankt voor je reaktie. Vraagje, heb jij veren+dempers van Eibach steken? Hoe rijdt hij daarmee? Heb je nog wat comfort over of wordt hij beenhard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
OK, bedankt allemaal vooor jullie reaktie. 'k heb ook al gezien dat er nogal wat prijsverschil zit op chiptuning. Wat is een normale prijs voor zo'n chip en waar moet ik op letten bij de keuze waar ik het laat doen? Bij auto tune Heinz kost het € 544,5 en gaat hij naar 165pk, 385Nm. Bij Ziptuning is het met korting €399, zelfde opgegeven waardes maar ik weet ni of hij daar op de testbank gaat...

 

de 130pk kost bij JD 390 euro.. je gaat dan officieel naar 165, de meeste auto's halen meer richting de 170-175pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Eibach veren en de dempers van het sportline onderstel. Hij is stevig geveerd, maar zeker niet snoeihard. Voordeel naast mooie optiek en wegligging is ook minder doorslaan op drempels of bij zware lading in vergelijking met originele veren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb Eibach veren en de dempers van het sportline onderstel. Hij is stevig geveerd, maar zeker niet snoeihard. Voordeel naast mooie optiek en wegligging is ook minder doorslaan op drempels of bij zware lading in vergelijking met originele veren.

Mijne is momenteel op 17" velgen na dan, volledig standaard.

Ik zit met een krakend geluid da soms opduikt als ik al remmend door een put rij of vertrek.

Hij is er al voor binnen geweest maar ze hebben de oorzaak nog niet kunnen vinden.

Tot dat opgelost is ga ik de ophanging nog maar effe zo laten.

Heb jij die sportline-dempers los gekocht of zaten die er reeds onder?

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden