Ga naar inhoud
  • 0

Comfortsluiting


sequence

Vraag

Vanmorgen een nieuwe bloktemp. sensor erin laten zetten, VAGCOM gaf een foutmelding en de meter bleef af en toe in de hoek staan.

 

Toen gelijk even gevraagd of de optie comfortsluiting (zo heet dat toch als je de ramen wil sluiten met de sleutel ?) Maar die optie stond er niet bij, het was niet bij de dealer overigens. Kan het niet bij deze auto of niet goed gekeken ? (3BG 2002)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je nou wel een comfortsluiting hebt.. kan je dat dan ook uitzetten? Mijn vraag is ivm een eventuele inbraak... vaak hoor je dat als er ingebroken wordt bij een Passat, dat de ramen naar beneden staan dat ze dit op een speciale manier kunnen regelen of gewoon je slot forceren en whoppaa...

Maar als je die comfortsluiting nou uit kan zetten heb je hier geen last meer van toch? Dan zet ik em liever uit.. Ik doe mijn ramen toch dicht voordat ik uitstap..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De comfortsluiting werkt alleen op de deursloten en niet met de afstandbediening. En voor zover ik weet is dit niet weg te coderen. In ieder geval niet met de coderingen die wij als dealer weten. Het kan wel een idee zijn om je comfortdraad door te knippen en te kijken of dit het gewenste resultaat brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ze je deurslot waar je je sleutel instop eruit halen( wat helaas regelmatig voorkomt) Kunnen ze bij het binnenslot en kunnen ze gewoon de deuren openen. Je zou je deurslot kunnen vervangen door een blinplaatje net als bij de achterdeuren en dat plaatje goed vastzetten. Dan ben je de meeste gauwdieven wel de baas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een tool waarmee het wel kan, dus zonder alientech module. Je moet wel wat freubelen in de code van de comformodule en dan werkt het. Ik heb gisteren de tool gebruikt maar werkte niet met mijn (chinese) obd2 kabel. Ik heb zowieso al problemen met dat ding dus ik bestel vandaag een nieuwe van ProChip. Deze schijnt wel te werken met de tool.

 

Je hebt nodig:

 

- laptop met serieel

- obd2 kabel serieel

- tool (werkt allen onder DOS, geen windows)

 

Als iemand het wil uitproberen, de .ISO branden op CD en booten van CD (duitse DOS) en VAG.BAT opstarten:

 

VDC_PRO_CD-Image.zip

 

In het menu de baudrate fixed op 9600 zetten, hier is een PDF met de aanmeldprocedure en codewijzigigen voor diverse Passats:

 

Anleitung.pdf

 

Laat me/ons weten of het werkt en met welke kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt altijd nog een cilinderslot in je kofferbak zitten. En dat zou ik ook wel zo laten. En het feit blijft dat als ze iets uit je auto willen jatten of ze willen je auto jatten dan krijgen ze dat toch wel voor elkaar. Het gaat erom dat je de gelegenheidsdieven afweert. Je moet ervor zorgen dat jouw auto minder interessant is om in te breken dan die van je buurman of degene die naast je geparkeerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat kun je doen na de behandeling:

 

Met de remote de deur(en) openen, als je de button op de remote vasthoudt tevens de ramen openen. De ramen blijven staan totdat je de button loslaat.

 

Met de remote de deuren sluiten en tevens de ramen.

 

Volgens sommige posts werkt het ook met een electrisch bedienbaar zonnedak.

 

Bij de 3B kun je het in ieder geval per raam het openen programmeren, dus alleen de voorramen bv. Ik heb net een nieuwe obd2 kabel bestelt waarvan ik al minstens 5 succesvolle verhalen over heb gelezen (de ProChip).

 

Ben ook al een beetje zat van die huidige die het bij warm weer niet doet als de motor draait waardoor ik steeds de kabel in de koelkast moet doen voordat'ie werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet wel eerst de kabel hebben en het zaakje eerst zelf proberen, als het toch niet blijkt te werken heb altijd nog een goede obd2 kabel eraan over gehouden met 24 maand garantie, die wilde ik toch al hebben ipv die brakke chinese kabel die ik nu heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden