Ga naar inhoud
  • 0

Spanroller is vervangen...


Recto

Vraag

Ik kreeg vandaag bijna aan hartverlamming toen ik de factuur kreeg nadat onlangs 1 spanroller zou zijn vervangen.

 

Eur 458 (incl. btw)

 

De factuur vermeld:

- Spanrol Multiriem-V 1x

- Multiribriem 1x

- Multiribriem 1x

- Spanrol Distrib. 1x

 

Ze hadden me verteld bij de grote beurt (1 maand geleden) dat de spanroller vervangen moest worden. Toen vroeg ik al waarom ze dat niet meteen hadden gedaan. Daar was toen geen tijd voor.

 

Maar eh, is het normaal dat als er 1 vervangen moet worden dat er dan meteen 2 worden vervangen?

 

Ik schrok er wel van qua geld. Hoe lang kan ik er nu weer mee?

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wel erg raar, toen je bij hun een grote beurt hebt gedaan hebben ze de spanrol kosten meegeteld ?, opzich als ze de kosten van de Distributieriem berekennen zitten daar de spanrollen ook bij.

 

als er geen tijd was, waarom maken ze dan een afspraak op die dag.

distributieriem kosten nu nog spanrol kosten, wat kost het nu in totaal ? :roll:

 

het word ook alleen maar gekker.. :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee de grote beurt is een maand geleden al geweest. Toen ze zagen dat m'n spanrol vervangen moest worden was er geen tijd meer.

Ik zei al, bel me dan in elk geval, maar hebben ze niet gedaan.

 

Vorige week dus de spanrol en multiriem laten vervangen. Hij zei dat alleen de spanrol moest worden vervangen, maar de riemen zelf zijn nu dus zonder overleg vervangen en nog een extra spanroller.

 

Ik wou al kwaad bellen met dat ze me dat hadden moeten vertellen. Dit is toch geen kattepis qua kosten :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe heette dat programma gisteravond laat nou....het leed dat garage heet...normaal bellen ze even als er iets meer vervangen moet worden of als er iets meer kosten bij komen, ik was toen voor, distririem multiriem, spanners ongv 500 euro kwijt het blijft een hoop geld maar jou garage jaagt je op deze manier wel op onodige kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de distributieriem +roller eraf moet moet ook de multiriem eraf, aangezien de distributieriem de achterste is. Dat ze de db-roller vervangen is wel logisch, de multiriemroller niet echt.

 

Het kan best zijn dat ze er geen tijd voor hadden toen omdat de voorkant in service geplaatst moet worden, dat en het vervangen van de db-riem+roller kost wel wat extra tijd.

 

Je kunt met de nieuwe riem, afhankelijk van het motortype, minimaal 60 dkm vooruit en dat is ook wel een lekker idee. je moet er niet aan denken dat de riem knapt...

 

bijna 500,- is voor een groot gedeelte arbeidsloon, daarom ga ik tzt zelf de db-riem+roller vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het uurloon viel mee. Dat was 3 uur x 27,50 Eur geloof ik.

1 spanroller kostte 60 Eur en 1 240 Eur uit m'n blote hoofd.

Dat vond ik de grootste tegenvaller.

 

Maar zoals ik het lees zijn deze prijzen dus redelijk normaal en ook dat je dan beide spanrollers in 1x vervangt.

 

Maar goed, feit blijft dat ik wel vindt dat je je klant moet informeren als je meer gaat doen dan is doorgegeven ook al is dat misschien heel logisch qua onderdelen. Niet iedereen heeft verstand van motortechniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Een wat late reactie, maar dat komt omdat ik nu aan het zoeken ben gegaan voor het laten vervangen van riem + rollen voor Passat 09-2001 met 1.9TDi en 130 Pk en 180.000 Km. Ik heb via www.mijngarage.nl een offerte laten doen. Via mail ontvang ik een prijs voor alleen vervangen van de riem (merk Gates = A kwaliteit) 222,= Euro en als daar de rollen (van SKF) bijkomen dan kost het 140,= Euro meer. De prijzen zijn gegarandeerd inclusief arbeid, onderdelen, garantie, btw, etc.

Misschien voor anderen een idee om een richtprijs voor reparatie's te krijgen via deze site.

 

Vr. Gr.

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet bijna zeker dat je het niet voor die prijs hebt.. de dealer vraagt bijna 1000 euro incl arbeid, en dan zou een niet dealer het voor 360 euro doen?

 

Want je moet toch riem + rollen +evt waterpomp vervangen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden