Ga naar inhoud
  • 0

Auto-hold bij temperaturen onder 0 gebruiken?


Aspro

Vraag

Mederijders,

 

Ik zit met een vraagje. Kan ik bij temperaturen onder het vriespunt de Auto-hold blijven gebruiken? Of werkt dit systeem anders dan de handrem :!: ? Ik heb het nog niet aangedurft om hem wel te gebruiken wat best wel vervelend was in combinatie met de DSG in het 'verkeersinfarct' in Noord-Holland gisteravond. Ik let er natuurlijk wel goed op dat de handrem bij thuiskomst niet automatisch erop gaat.

 

Groeten,

Glynn

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou niet weten waarom niet. Vastvriezen heb ik nog nooit gehad, en volgens mij is er weinig wat aan een electrische handrem kan vastvriezen. Die lange handremkabels heb je niet meer, en het electomechaniekje zit direct op de rem. Het mechaniek is dus altijd in staat om de handrem te ontkoppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sluit me daar helemaal bij aan. Ik heb de autohold ook gewoon ingeschakeld en totnutoe geen centje pijn. Je hebt inderdaad geen kabels meer die vastvriezen. Dat was nl. het probleem: vocht in de kabel, dat bevriest en vervolgens laat de handrem niet meer los. Bij een Toyota in het verleden nooit problemen mee gehad, die ging met -20 gewoon op de handrem. Met een Fiat durfde ik het bij -1 al niet meer. Ondanks de nieuwe kabel. :roll:

Gewoon doen dus met autohold. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sluit me er ook helemaal bij aan, mijn huidige renault heeft nooit problemen gehad met de electrische handrem. Zelfs bij -20 in oosterijk, alleen was de radio stuk door de vorst (bekend probleem in oosterijk met renault)... ik weet het had ik maar een echte auto moeten kopen.. en dat heb ik nu gedaan!

mijn bestelde passat heeft ook autohold en dsg, ga deze gewoon gebruiken als de temp onder nul is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt je auto hold gerust gebruiken bij temperaturen onder nul. In de "Technical Glossary" van Volkswagen.de vind je volgende toelichting op de werking van de auto hold voor de Passat.

 

The Auto Hold function in Volkswagen's new Passat and Passat Estate is an extension of the electronic parking brake. The Auto Hold function prevents the vehicle from rolling away accidentally when standing still or when setting off. In this way Auto Hold offers the ultimate in convenience and comfort when driving or setting off, along with enhanced safety. The system is operated via the ABS/ESP hydraulic unit. When the vehicle is braked to a standstill, Auto Hold retains the last-applied braking pressure. The driver can take his/her foot from the brake pedal and all four wheel brakes will remain on. If the ABS wheel speed sensors detect any rolling, the braking force is automatically increased until the vehicle comes to a standstill again. This may be the case if, for example, the driver brakes gently to a stop on an incline. As soon as the driver presses the accelerator again and, in the case of manual gearboxes, releases the clutch, Auto Hold reduces the braking pressure once more. For safety reasons the function always has to be reactivated by means of a button to the left of the gear lever when the engine has been switched off.

 

Ofwel, de auto hold wordt via het hydraulische remsysteem van de ABS bedient. Nou, voordat hydraulische olie bevriest onder normale winterse omstandigheden. 8-)

 

Ik gebruik dus ook zelf gerust mijn auto hold (en elektronische handrem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

denk dat, als dat uberhaupt gebeurt, wanneer je wegrijdt hij los "knapt".

 

Het was idd de kabel die meestal vast vroor, niet de remblokken zelf.... en volgens mij trekt het motortje van de electronische handrem ook nog eens de remmen weer uitelkaar... toch?

 

Of zeg ik iets doms;-)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden