Ga naar inhoud
  • 0

Toerental TT5 valt weg bij gas los


DurkieBoy

Vraag

Soms wanneer ik op de motor wil afremmen (ik rij dan tussen 50 en 80) en dus gas los laat valt het toerental helemaal terug naar 800 toeren (stationair) en rem ik dus minimaal af en dus helemaal niet op de motor. Hebben meer TT5-rijders daar "last" van. Het is niet heel vervelend, maar het valt gewoon op. Kan het ook kwaad? Is er dan wat met de bak aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

toerental mag sowieso niet helemaal terugvallen in 1x nmw, ik geloof dat ie dat bij mij ook niet doet, nmw loopt ie op een afremmende motor terug in toeren, schakelt dan een keer terug en herhaalt dat terugzakken..

 

Ik zal het vanavond als ik weg moet wel even proberen. Bij de TT stand weet ik zeker dat ie in toeren blijft hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan vast geen kwaad. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het euvel oplost. En € 300,00 ophoesten voor een mogelijke oplossing vind ik toch echt net even iets te veel van het goede... Ik weet voorkomen is beter dan genezen. Vandaar dat ik 't bij 200.000 km ook heb laten doen.

 

Zonder goede diagnose kun je ook geen goed medicijn voorschrijven. We weten nu niet wat er aan de hand is, maar we gooien er al wel vast een asperientje tegen aan... Niemand anders heeft deze ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder goede diagnose kun je ook geen goed medicijn voorschrijven. We weten nu niet wat er aan de hand is, maar we gooien er al wel vast een asperientje tegen aan... Niemand anders heeft deze ervaring?

 

Dat klopt niet helemaal hoor.. je moet het meer met de griepprik vergelijken.. die haal je ook als voorzorgsmaatregel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vooraleerst houdt ik ATF verversen in het achterhoofd.

 

Om verder te diagnotiseren; nog een symptoom: als ik 124 op CC op de snelweg rijdt, en ik Cancel (schuifje richting OFF) dan 'wappert' het toerental een beetje gedurende een seconde...

 

Kan een en ander komen door dat ik op sneeuw met ASR aan een aantal keren ben wezen spelen?

 

Mijn garagist (all-round) had hier geen ervaring mee en geen antwoord op. Een vriend van me dacht dat het een teken van een versleten koppelomvormer was. Kan iemand dit beamen of ontkrachten?

 

Ik bel sowieso morgen de VW-dealer, wie weet hebben zij hier ervaring mee en een antwoord op. To be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het tourental schommelt kan er ook iets met de lock-up zijn. Dat en de koppelomvormer gaan niet snel stuk. Maar zijn wel afhankelijk van de olie. Oude of te weinig olie bijvoorbeeld kan diverse problemen veroorzaken.

 

verder nog symptomen? Langzaam of schokkerig schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen, maar ik heb 't idee dat dat door 't adaptieve karakter van de TT5 komt, duurde 't lang één keer lang voor dat ie van twee naar drie ging: ik rij dan al bijna vijftig, maar opschakelen doet ie pas bij een beetje gas terug of CC inschakelen.

 

Echter hij schakelt snel en vloeiend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Durkieboy,

 

Tja ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb het idee dat iig met koude motor en in dit koude weer mijn TT5 ook later schakelt, maakt meer toeren voordat ie wil schakelen. Of het nu aan het koude weer ligt, aan mijzelf of aan het nog te verversen van de automaat olie (ik zit ook aan de verversings interval, olie zit er 62000km in) geen idee.

 

Wat ik ook vaker merk is dat als ik de auto laat uitrijden, bijv naar een rood stoplicht toe, en voordat de auto stilstaat ik weer rustig gas geef omdat het stoplicht inmiddels weer groen is dit gepaard gaat met een lichte schok. Hij hapt naar of in de versnelling...

Ik hoop hier vanaf te zijn als de olie/filter van de TT5 bak is vervangen.

Het wegvallen van het toerental naar stationair toerental heb ik nog niet meegemaakt.

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even weer een update. Het is nu warmer en ook nu valt het toerental weer weg naar 800 toeren. En nog vind ik dat er geen goede diagnose is gesteld. En ATF verversen vergelijken met een griepprik klopt niet. Mijn auto heeft al de griep. Dit is niet meer 'voorkomen is beter dan genezen'. Hoe kunnen we een goede diagnose stellen? Uitlezen geeft helaas/gelukkig geen resultaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden