Ga naar inhoud

  • 0

Bieg Mod 3C


Mocca CB

Vraag

Hoi....

 

In diverse topics heb ik al verschillende 3C's voorbij zien komen met de supergave Bieg Mod.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en of dit eenvoudig zelf te doen is? :?:

 

Ik heb natuurlijk al aparte zwart geglazuurde US achterlichten met rode knippers en rode zijmarkering, maar een Bieg Mod erbij zou de set wel helemaal af maken.... 8-)

 

IMG_5348.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 812
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Bedankt Wulke!

Als ik van jou dan nog even hoor welk aantal Ohm ik het beste kan gebruiken, kan ik binnenkort bestellen en aan de slag!

Heb jij de binnenlamp/remlicht van de buitenste units ook uit laten zetten/programeren?

 

jep, was ik vergeten , maar dat heeft de dealer voor mij geregeld. is nog een kerel die graag wat dingen bijleert en voor zo dingen is hij zeker te vinden.

is eenvoudig te doen met de VAGcom maar zonder programmatie gaan de bijgeplaatste ringen ook al werken enkel de hoeklichten zijn dan dan nog volledig verlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het misschien niet keertje handig dat iemand met ervaring/verstand van....

een soort vaan Boodschappenlijstje post ?

 

verstand/ervaring ... heb het 1 keer gedaan bij mijn wagen en werkt nog steeds dus ...

dit is een beetje afhankelijk wat je verwacht van de mod

de volledig of deze die ik heb

--> dus mistlicht en achteruitrijlicht blijven zoals voordien enkel als de lichten branden heb je dan 4 ringen

 

voor degene die ik heb

 

- 50 strawhadleds 120° (maar 40 nodig maar de pootjes breken nogal snel)

- 2 diodes 1N 4001 of 4007 mag ook (werkt ook zonder maar raad het toch maar aan voor inverse spanningen, zo zijn de leds ook beveiligd)

- 8 weerstandjes (hoeveel ohm moet ik nog even uitmeten)

(edit: heb het even nagemeten en bij mij zit er 680ohm gemonteerd)

- kit silicone (om de randen van de unit na het kleven even in te kitten)

- Bison lijm (hard plastic)

- Draad (rood en zwart) (1mm² of mag zelfs wat dunner nog)

- souvereinboortje (om de leds wat te verzinken in de houder)

- 5mm boortje

- schuurpapiertje (in de unit met het mistlicht zit nog een andere spiegel ingeklikt waardoor er niet veel plaats meer over is en ik had dan het probleem dat de soldeerverbindingen tussen de leds contact maakten met de spiegel en de leds werden kortgesloten. dus schuurpapiertje dient om op de rand van de spiegel het chroom laagje weg te halen zodanig dat de leds niet worden kortgesloten.

- en niet te vergeten een grote dosis geduld en nauwkeurigheid :mrgreen:

 

eventueel ook een setje connectoren als je dat wenst (zo zijn ze gemakkelijk te demonteren en uit te pluggen voor als er ooit eens wat aan de units zou zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Allen; Trek er maar een lange dag voor uit. Het wordt bijna nachtwerk als je het goed wilt doen!

@Passat03; Het wordt zo minder exclusief. Alhoewel ik in 2 jaar tijd, maar één andere heb gespot in het wild.

 

Klopt ik heb er ook nog maar 1 gezien.

 

Dus de exclusiviteit valt nog mee.

 

Heb jij trouwens ook een Eng. achterlicht of nog de originele met rode stip erin.

 

heb er nog geen enkele gezien hier in belgië

weet niet of dit aan mij gericht is maar ik heb nog de originele units erin (dus met de rode stip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is het misschien niet keertje handig dat iemand met ervaring/verstand van....

een soort vaan Boodschappenlijstje post ?

 

- 8 weerstandjes (hoeveel ohm moet ik nog even uitmeten)

(edit: heb het even nagemeten en bij mij zit er 680ohm gemonteerd)

 

Bedankt voor de info Wulfke, maar 680ohm is dat niet een beetje veel?

In het andere Topic spreken ze van 10, 27, 47 of 68 ohm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo vandaag maar eens even gaan winkelen .

de leds zijn ook al besteld en zouden deze week nog binne moeten komen .

weerstanden worden 150 ohm per groep van 5 leds totaal 650 ohm

en nu maar wachten op de postbode met het verlossende pakketje :mrgreen::mrgreen:

post-3679-1423824021,5826_thumb.jpg

post-3679-1423824021,7701_thumb.jpg

post-3679-1423824021,8951_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Guyke,

 

Waarom kies jij voor de 150ohm weerstanden? Ik begrijp nu niet helemaakl meer welke weerstanden ik nu moet bestellen... :roll:

 

Wulfke heeft 680ohm en in het andereb oude topic wordt van hele lage waardes gesproken.

 

Wie o wie kan me hierover duidelijheid geven, zodat ik de juiste bestel? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wulfke heeft volgens mij een optelsom gemaakt van alle weerstanden samen 150 ohm x5 =650 ohm

mij raden ze aan om 150 ohm weerstanden te gebruiken word zowat door iedereen gemonteerd

150 ohm per reeks van 5 leds

 

en voor de groene jongens onder ons maak ik een versie met groene leds :mrgreen::mrgreen:

post-3679-1423824022,2232_thumb.jpg

post-3679-1423824022,3325_thumb.jpg

post-3679-1423824022,4419_thumb.jpg

post-3679-1423824022,5669_thumb.jpg

post-3679-1423824022,6919_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus even voor de duidelijkheid:

Ik plaats 5 Leds in serie en plaats tussen de laatste of eerste en de kabel een weerstand van 150 ohm. Dit komt ook niet in de problemen met de lampunit dat het niet past ofzo ?

En uiteindelijk kan ik beide units van voeding voorzien vanuit de weerstand geplaatst door Guy ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus even voor de duidelijkheid:

Ik plaats 5 Leds in serie en plaats tussen de laatste of eerste en de kabel een weerstand van 150 ohm. Dit komt ook niet in de problemen met de lampunit dat het niet past ofzo ?

En uiteindelijk kan ik beide units van voeding voorzien vanuit de weerstand geplaatst door Guy ?

 

de weerstand moet voor de plus gehangen worden

en voor elke groep van 5 leds moet deze weerstand gehangen worden .

volgens mij kunt ge die weerstanden buiten de lampen houden en voorzien van een laag krimpkous denk nie dat ze zo warm worden .

gaat ge nie wachten tot ik een 2 tal sets gedaan heb dan help ik de hele groep

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil geen 2e set lampen aanschaffen. Mocht het me dus duidelijk zijn dan kan ik altijd uiteraard in een weekend gewoon thuis aan de gang. Het lijkt me totaal geen lastig iets om te doen dus dat zal het ook niet zijn. Uiteraard kom ik dan ook nog naar de meeting om de middelste ringen uit te laten schakelen en eventueel te helpen.

Het is me echter nu nog niet duidelijk of ik ze dus op je onlangs aangebrachte weerstand moet aansluiten of anders tussen de lampen zonder weerstand??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wou een 2 tal sets afwerken om dan kunnen uit te wisselen met de lampen van degene die ze willen plaatsen

dan moeten ze alleen de kosten en het werk betalen + 30 euro voor de 2 witte stippen want daar moet ik een lamp voor op offeren en dat heb ik ook betaalt per lamp zie op de site van http://www.nnp.be

dit voor de mensen die niet naar de meetings kunnen komen en ook voor een beetje ervaring op te doen in de bieg mod

en omdat het rot weer is en ik niet mijn normale werk kan uitoefenen (ruitenwasser,bijberoep), bezigheidsteraphie 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de weerstanden moeten er nog steeds tussen voor de intensiteit van de leds aan te passen anders schijnen deze veel te helder en de originele zijn een beetje oranje achtig dus daarom de 150 ohm weerstanden .

en ja ge moet die op de weerstand aansluiten die ik reeds geplaatst heb en dit om de computer nog steeds te mislijden

man man wat een weerstand gedoe , als de lampen maar niet te veel weerstand gaan bieden bij het ombouwen ben ik al blij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de weerstanden moeten er nog steeds tussen voor de intensiteit van de leds aan te passen anders schijnen deze veel te helder en de originele zijn een beetje oranje achtig dus daarom de 150 ohm weerstanden .

en ja ge moet die op de weerstand aansluiten die ik reeds geplaatst heb en dit om de computer nog steeds te mislijden

man man wat een weerstand gedoe , als de lampen maar niet te veel weerstand gaan bieden bij het ombouwen ben ik al blij :D

 

Ik neem aan dat jullie het hier over de weerstand hebben als je de complete MOD doet met dubbel mistlicht etc.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even ter verduidelijking heb ik dus wel degelijk per groepje van 5 leds een weerstandje van 680 ohm in serie staan

heb met veel verschillende weerstandswaardes geexperimenteerd en dit was de waarde waarbij de lichtsterkte het dichtst tegen die van de originele aan kwam.

er wordt bij het andere topic gesproken over andere weerstandswaardes omdat er daar van andere signalen wordt afgetakt en dan kan de lichtintensiteit nog bijgeregeld worden dmv VAGcom en ook omdat deze een mistlicht gaan simuleren mag je wel een hoge lichtintensiteit hebben en hebben daarom dan zo een lage weerstandswaarde ,

maar omdat ik heb afgetakt van kentekenplaat verlichting moet ik weerstandsmatig gaan dimmen.

indien je strawhad led er gaat hebben ga je zien dat met 150 ohm het net een remlicht gaat zijn ipv een achterlicht.

wanneer de weerstand zou plaatsen die overeenkomt met 20mA door de leds dan worden de achterliggende bestuurders zo verblind, zo fel zij die leds (staat niet voor niets een symbool van laserlicht bij).

 

Ik weet ook niet wat de gegevens zijn van de led van Guyke zoals lichtintensiteit, If (forward current) en de Ud(dremplespanning). want dan kan je inderdaad verschillende waardes krijgen van weerstanden.

met 150ohm gaat alles ook wel werken en met de stroom zit je ook nog safe (even de berekening gemaakt en daar zit je met een stroom van 9,3mA per groepje van 5 leds) maar raad dan misschien even aan (voor je alles monteerd) om met een experimenteerbordje eens de opstelling te maken met die 150 ohm en ga je zien dat het echt wel fel is. en als je deze dan nog eens monteerd in de unit gaat het met de spiegeltjes nog feller lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey peter bedankt dat je even duidelijk maakt want wij willen ook van de kenteken verlichting aftappen

had al een 3 tal reacties gekregen van mensen die er 150 ohm in steken

shit nu heb ik voor 2 euro weerstanden voor niks besteld :embarassed::embarassed:

zijn die 680 ohm zo te bestellen of moeten er 2 achter elkaar

 

ga vandaag aan mijn eerste setje beginnen 8-)8-)

fotos volgen later

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey peter bedankt dat je even duidelijk maakt want wij willen ook van de kenteken verlichting aftappen

had al een 3 tal reacties gekregen van mensen die er 150 ohm in steken

shit nu heb ik voor 2 euro weerstanden voor niks besteld :embarassed::embarassed:

zijn die 680 ohm zo te bestellen of moeten er 2 achter elkaar

 

ga vandaag aan mijn eerste setje beginnen 8-)8-)

fotos volgen later

 

No prob Guyke, maar zoals ik in bovenstaande uitleg ook aangepast heb weet ik niet welke leds je gaat gaan gebruiken en wat de gegevens daar van zijn. daar kan wel het een en ander gaan verschillen.

680 ohm is een lid van de E-reeks dus is zo te verkrijgen en hoef je maar 1 weerstand in serie te zetten per groepje van 5 leds.

als ik nog even tijd heb demonteerd ik eens een unit en neem ik eens wat fotos van de weerstanden en hoe welke draadjes er naar waar moeten enz.

zal ook even nog het experimenteerbordje boven halen en een foto maken met 150 ohm en 1je met 680 ohm (weet niet of het goed duidelijk gaat zijn maar dat zie ik dan nog wel)

heb nu wel de meest lastige werkploeg om veel te kunnen doen en foto's te nemen.dus zal ofwel tegen de late avond zijn of voor morgenvroeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

och peter dat is nog niet zo erg dat je de fotos niet direct kunt plaatsen

we werken met de zelfde leds als jij gebruikt hebt

dus dan zal het voor ons ook 680 ohm worden

de leds zijn nog niet binne dus er is geen haast

ga wel al al het voorbereidende werk doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
och peter dat is nog niet zo erg dat je de fotos niet direct kunt plaatsen

we werken met de zelfde leds als jij gebruikt hebt

dus dan zal het voor ons ook 680 ohm worden

de leds zijn nog niet binne dus er is geen haast

ga wel al al het voorbereidende werk doen .

 

is er al een idee waar de samenkomst is? of komt die er niet?

ow gaatjes boren, souvereintje zetten, werkje voor iemand met veel geduld en nauwkeurigheid.

 

ook ben ik krimpkous op het boodschappenlijstje vergeten zetten om nadien over de weerstanden te schuiven zodat deze geen contact kunnen maken met elkaar.

 

veel plezier vandaag Guyke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden