Ga naar inhoud

  • 0

Bieg Mod 3C


Mocca CB

Vraag

Hoi....

 

In diverse topics heb ik al verschillende 3C's voorbij zien komen met de supergave Bieg Mod.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en of dit eenvoudig zelf te doen is? :?:

 

Ik heb natuurlijk al aparte zwart geglazuurde US achterlichten met rode knippers en rode zijmarkering, maar een Bieg Mod erbij zou de set wel helemaal af maken.... 8-)

 

IMG_5348.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 812
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
als ge zo een hoog vermogen led mistachterlicht plaatst zien ze het verschil nog niet eens

wat ik ook kan doen is de leds gebruiken in de binneste ring die we nu net verbouwd hebben en de stroom van de mistlamp ook naar die leds trekken en daar een weerstand tussen van 150 ohm dan hebben die een dubbele werking

en dan 2 achteruitrij lichten plaatsen

is maar een kabeltje en een weerstandje extra maken en een weerstand voor de computer van de wagen te mislijden

maar zoals ik het ga maken werkt het ook super hoor

 

als ik het nog eens opnieuw zou doen zou ik toch de 2 witte stippen nemen maar toch nog blijven bij 1 mistlicht en 1 achteruitrijlicht maar dan zou ik nog eens de remlichten aftakken zodat wanneer er geremd word de middelste ringen ook feller gaan oplichten.

zoals bij deze

-->

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi....

 

In diverse topics heb ik al verschillende 3C's voorbij zien komen met de supergave Bieg Mod.

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat, en of dit eenvoudig zelf te doen is? :?:

 

Ik heb natuurlijk al aparte zwart geglazuurde US achterlichten met rode knippers en rode zijmarkering, maar een Bieg Mod erbij zou de set wel helemaal af maken.... 8-)

 

IMG_5348.jpg

 

Even off-topic : Welke soort (sier)uitlaat heb je onder je 3C liggen?

Dit lijkt me ook iets voor mijn 3C. Vermits ik een 120kW versie heb, heb ik ook 2 rechte uitlaten.

 

even verder off-topic

ben dit eens tegengekomen op het net

d3C71910U.JPG

EXHAUST TIPS

Item #3C71910U

 

Stainless steel dual exhaust tips, customized to fit your VW Sedan. Corrosion Resistant.

Model Years 2006+

 

VW PART #: 3CO 071 910 U

-->http://www.cmgestore.com/VW08/SKUDetailsVW08F3C71910U.ASP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er ook leuk uit.

Ik vraag me enkel af of het ook op de rechte uitlaten (in 2007 enkel de 120kW versies en nu op alle CR's - de 19tdi weet ik niet) zou passen.

Ik had nl. in Mocca CB's profiel gezien dat hij blijkbaar wel de dubbel naar beneden gebogen pijpjes had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na de nodige voorbereidend leeswerk op dit forum, vandaag dus zelf maar ff aan de slag gegaan! Het glas verwijderen, boren en LEDs plaatsen is eenvoudig. Bij het solderen wordt je geduld getest, maar het lastige vond ik de draden naar buiten geleiden. Bij één lamp heb ik de binnenring achter de reflector zelf iets aangepast om wat meer ruimte te krijgen!

 

Maar check het resultaat.... :D:D:D

 

Bieg.jpg

 

Sorry, de foto is wat wazig, maar resultaat is erg mooi! Morgen (als tijd) weer terug in de klep plaatsen!

 

Nu ben ik nog op zoek naar iemand met een VAGcom in de buurt van Assen/Groningen die voor mij de instelling van de buitenste units ff wil aanpassen..... Ben bereid hiervoor evt. een vergoeding te betalen. Wil je me hiermee helpen, meld je dan ff via dit topic of PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ziet er ook leuk uit.

Ik vraag me enkel af of het ook op de rechte uitlaten (in 2007 enkel de 120kW versies en nu op alle CR's - de 19tdi weet ik niet) zou passen.

Ik had nl. in Mocca CB's profiel gezien dat hij blijkbaar wel de dubbel naar beneden gebogen pijpjes had.

 

Mijn pijpje past zowel op rechte als naar beneden gebogen pijpen. Die van mij zijn inderdaad gebogen, maar het eindstuk zit er toch vrij recht op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu alles vandaag gedaan maar moet ze morgen nog eerst even testen alvorens ik het glas terug lijm. Bij mij zat achter het mistachterlicht ook een reflector meer maar daar achter zat ook al een reflector dus die kon er bij mij wel uit. Heb het meeste moeite gehad met de kabeltjes naar buiten en alles bij elkaar solderen incl weerstandjes. Ben blij dat het af is .... nu nog hopen dat alles werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HIer dus wel een probleem.... Ik heb alles gedaan zoals het behoort:

Ledjes erin geplant en per 5 in serie gesoldeerd. Iedere plus voorzien van een weerstand van 680ohm en daarna alle plusjes bij elkaar gesoldeerd en voorzien van een enkele voeding. De min uiteraard ook per 5 aan elkaar gesoldeerd en voorzien van een enkele draad. Hierna de min aan de massa in de auto gehangen en de plus aangesloten op de rode draad van de weerstand van Guy welke hij op mijn kenteken verlichting heeft gezet. Echter er is geen enkele led die het doet :(

Ik ga nu toch maar alles dicht lijmen en monteren en dan zien we wel. Wellicht verkeerd in de wagen aangesloten? iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook inderdaad de 680ohm weerstanden gebruikt. Net terug in de klep geplaatst en ff met omvormer aangezet! Staat super!

Vanavond verder de verbinding leggen met de kentekenverlichting!

 

Maar zat me net te bedenken! Moet ik er geen extra weerstand tussen zetten voor het Canbus systeem? Of is dit niet nodig aangezien je het bij de kentekenverlichting aftapt!

 

Oh ja... gisteren ook ff mijn derde remlicht smoke gespoten! Dat staat stukken beter i.c.m. de achterlichten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HIer dus wel een probleem.... Hierna de min aan de massa in de auto gehangen en de plus aangesloten op de rode draad van de weerstand van Guy welke hij op mijn kenteken verlichting heeft gezet. Echter er is geen enkele led die het doet :(

Ik ga nu toch maar alles dicht lijmen en monteren en dan zien we wel. Wellicht verkeerd in de wagen aangesloten? iemand een idee ?

 

Heej Anton, misschien een domme opmerking, maar je moet je aansluiting niet achter de weerstand van guy zetten... maar ervoor aftappen. Anders krijg je weerstand (kenteken) weerstand 680 Ohm (bieg-mod).

 

Heb je de losse groepen van 5 ledjes wel steeds getest met een batterij (9v)?? dan ben je in ieder geval zeker dat er geen sluiting is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook inderdaad de 680ohm weerstanden gebruikt. Net terug in de klep geplaatst en ff met omvormer aangezet! Staat super!

Vanavond verder de verbinding leggen met de kentekenverlichting!

 

Maar zat me net te bedenken! Moet ik er geen extra weerstand tussen zetten voor het Canbus systeem? Of is dit niet nodig aangezien je het bij de kentekenverlichting aftapt!

 

Oh ja... gisteren ook ff mijn derde remlicht smoke gespoten! Dat staat stukken beter i.c.m. de achterlichten!

 

 

Niet typen fotos willen we zien :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee nog niet geprobeerd. Ik zal morgen eens voor de weerstand de aansluiting maken. Ik dacht dat het dus na de weerstand moest. Bedankt :)

 

Als het op de batterij werkte, dan zou dit ook moeten werken!

 

ik heb ze ook ingebouwd, alleen onze led leverancier is bij mij ingebreke gebleven... de weerstanden zijn er nog niet bij..

 

Waarschijnlijk omdat jullie die allemaal opgekocht hebben :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt nog wel he. Het is immers zondag.

Kan ik de lampjes gewoon tussen de kenteken verlichting inbouwen ? Ik merkte dat ik geen stroom had als hij een storing melde. Het geval is dat ik dus leds in de kenteken verlichting heb zitten dus weet even niet hoe die te doen.

De weerstand heeft een rode en zwarte draad. Hoe gaat dit nu in zijn werking ? Ik neem aan dat het een "brug" is tussen de plus en min van de kentekenverlichting ? Dan moet ik dus de aansluiting maken voor de weerstand in dezelfde plus en min als de weerstand zit ?

Heb niets getest op een batterij daar ik die niet had liggen. Mocht het niet werken dan kijk ik wel naar een 2e set lampen om die zelf nogmaals opnieuw te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oeps.. :shock: niets getest op batterij.. jij houd van risico 's nemen. Je bent wel zeker dat je de led's +/-/+/- gesoldeerd hebt.. ik kwam er namelijk met testen achter dat er soms wel eens een foutje in sluipt...

 

Volgens mij is het zo dat de weerstand die je nu hebt voor de kentekenverlichting gewoon tussen de bestaande + gezet is.

Jij moet nu voor deze weerstand de + aftakken en deze verbinden met de bieg-mod lampen waar je de weerstand ook in de + kabel gesoldeerd hebt.

 

Volgens mij wordt het bij jouw zo:

post-10016-1423824041,5189_thumb.jpg

eh.. andere moet natuurlijk lamp RECHTS zijn..in de afbeelding :angel:

 

 

Maar ik ben natuurlijk geen electro specialist..en ik zie het bij jouw gewoon hetzelfde als hoe het normaal zou moeten werken, LED kenteken verlichting of niet.. pakt de stroom gewoon voor de weerstand van de kentekenverlichting.

 

Hoop dat het helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:cry::cry:

altijd even testen he anton scheelt je een hoop gezeik achteraf mischien dat ik de lampen nog kan redden zal ze eens nakijken

voor of na de weerstand blijft normaal het zelfde zijn alletwee 12volt aansluitingen die je maakt

kzal de montage van de mijne nog even uitstellen en eerst de andere helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dus alles wel correct aangesloten gehad zie ik. Uiteraard ook in groepjes en zoals beschreven op de plus en min. Ik denk dat ze toch ergens sluiting maken. Heb nog gemeten of er na de weerstandjes spanning op staat welke ook zo is. de stroom gaat gewoon niet rond. Ik zal morgen nog even kijken wat ik nog kan doen maar ik denk dat ik het gewoon opnieuw ga doen. Uhm ik heb wel de leds met seconden lijm vastgezet zou die ook sluiting kunnen maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

no geen sluiting door seconden lijm heb de mijne ook geseconde lijmd

 

heb helaas nog geen tijd gehad voor ze te monteren mijn vivaro is even aan de beurt nu , versnellingsbak uitbouwen nieuwe koppeling , nieuwe distributie riem +rollen en waterpomp ,dichting krukas , groot onderhoud

 

is een heel werkje waar ik al halfweg bij ben ,je eigen auto blijfd altijd maar liggen maar nu was het toch dringend

zodra de brug vrij is en ik uit de koude kan werken zal ik ze even snel monteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden