Ga naar inhoud
  • 0

Zwakke punten van Passat 3BG?


SCT

Vraag

Hoi,

 

Wat zijn de zwakke punten van een Passat 3BG TDI 100 PK automaat en

 

Passat 3BG TDI 130 PK 6 bak?

 

Ik zit te twijfelen tussen deze auto's welke ik zal nemen, erzit namelijk nog een groot prijs verschil in de auto die ik gevonden heb.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hang mij er niet aan op, maar ik heb eens een keer ergens gelezen dat een 130pk(welk motor type weet ik niet) wel eens last hebben van een slipende koppeling. De oorzaak zou zijn dat de olie keerring achter het vliegwiel de boosdoener kon zijn, mocht dit voorkomen dan vervangen ze (de dealer) gelijk de koppeling en er wordt een gemodificeerde keerring geplaatst.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je gewoon op je instinct af moet gaan om je keus te maken.

Wat vind je het fijnst rijden, welke ziet er het beste uit etc etc...

Allemaal afwegingen die je voor jezelf moet maken. Daar kunnen wij je niet bij helpen. Elke auto heeft andere zwakke plekken. En dan bedoel ik niet elk model, maar elke individuele auto. Ik rij al 335.000 km zonder onnodige dingen te vervangen. Zelfs de koppeling is nog nooit vervangen. Dus je moet er ook geluk mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook wel benieuwd of je bij een 100pk een bepaalde motor niet moet nemen.. ivm met errors etc.. maar dan voor een handbak.

En ben hier ook benieuwd naar voor de 130pk..

 

Ik weet dat de LMM's wel wat zwak zijn..

Bij alle 2 bij 90.000 de dis.riemen..

Draagarmen zijn bij de 3BG geen probleem meer toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb staan twijfelen tussen de 100 pk en de 130 pk versie van de 3BG maar de prijs van een 130 pk versie is bijna 1500 eur meer t.o.v. de 100 pk versie op de 2e hands markt.

 

Dan betaal ik liever 1500 eur minder en laat em dan chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zonder chip. Naar mijn beste weten zit die er ook niet in. Verschillende logs gemaakt en "experts" zien daaraan dat het gewoon een 100 pk is.

 

Een goeie LMM doet echt wonderen.

 

Bij aanschaf was ie helemaal verrot. Later een nieuwe ingekomen. Verschil van dag en nacht en voor 100 euro heb je weer een hoop lol in je wagentje !!

 

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zonder chip. Naar mijn beste weten zit die er ook niet in. Verschillende logs gemaakt en "experts" zien daaraan dat het gewoon een 100 pk is.

 

Een goeie LMM doet echt wonderen.

 

Bij aanschaf was ie helemaal verrot. Later een nieuwe ingekomen. Verschil van dag en nacht en voor 100 euro heb je weer een hoop lol in je wagentje !!

 

 

€100,- voor een luchtmassameter ook voor een 1.8T en bij de VW of ander bedrijf?

 

gr,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pff, naar mijn weten kost een RUIL lmm bij de dealer incl btw rond de 90 euro. Daarvoor moet je dus de oude LMM inleveren. Dit is een werkje van niks waar de dealer al gauw 25 euro voor rekend.

 

Je kan ook particulier een lmm kopen. Weet dat er op de tdiclub er 2 mensen zijn die ze te koop aanbieden, geen klachten over gehoord plus je hoeft hem er niet eerst uit te knutsellen naar de dealer, ruilen en weer terug plaatsen.

Dan is dat alles in 15 min. gedaan en rijdt ie weer als een tierelier !!!

 

Lmm voor een diesel weet ik cker dat ze die hebben voor benzine motoren durf ik het niet te zeggen.

 

( ps ze zijn zelfs nog goedkoper dan de dealer ook !!! )

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ooh, ja wat ook een optie is natuurlijk.

 

Gewoon een 100 pk met alles erop en ernaan kopen. En dan laten chippen. Scheeld je een hoop euro's en dan vliegt ie er over !

 

Sommige halen uit een standaard 100 pk ( AVB blok ) tussen de 140 en 160 pk. Hangt er natuurlijk vanaf hoever je zelf af wil wijken van "standaard" chippen en chippen op maat oftewel naar wens.

 

 

succes met de keuzes !

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan je LMM ook reinigen. Hoe doe je dat?

 

en waar zit je LMM precies bij een passat 1.8T uit 2000?

 

mvg,

 

Duncan

 

Ik heb net gelezen ergens dat je beter je LMM niet kan reinigen omdat je dan meer problemen op je hals haalt dus gewoon een nieuwe erin zetten.

 

Duncie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hang mij er niet aan op, maar ik heb eens een keer ergens gelezen dat een 130pk(welk motor type weet ik niet) wel eens last hebben van een slipende koppeling. De oorzaak zou zijn dat de olie keerring achter het vliegwiel de boosdoener kon zijn, mocht dit voorkomen dan vervangen ze (de dealer) gelijk de koppeling en er wordt een gemodificeerde keerring geplaatst.

 

Gr.Speedy[/quote

 

Ja, verhaal klopt en gaat ook op voor de V5. Heb dit probleem bij beide voertuigen gehad. LMM is ook een bekend verhaal net zoals de ophanging van de voorwielen. Trillende versnellingspook schijn ook tot het standaard pakket te behoren. Bij mij werd alles onder de noemer van "Voorkeurselectie" gerepareerd.

Had verder nog wat kleinigheden zoals: lekkend reservoir van het koelmiddel, kapotte verwarming van de li spiegel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden