SCT Geplaatst 26 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2006 Hoi, Wat zijn de zwakke punten van een Passat 3BG TDI 100 PK automaat en Passat 3BG TDI 130 PK 6 bak? Ik zit te twijfelen tussen deze auto's welke ik zal nemen, erzit namelijk nog een groot prijs verschil in de auto die ik gevonden heb. Alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Speedyace Geplaatst 26 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2006 Hang mij er niet aan op, maar ik heb eens een keer ergens gelezen dat een 130pk(welk motor type weet ik niet) wel eens last hebben van een slipende koppeling. De oorzaak zou zijn dat de olie keerring achter het vliegwiel de boosdoener kon zijn, mocht dit voorkomen dan vervangen ze (de dealer) gelijk de koppeling en er wordt een gemodificeerde keerring geplaatst. Gr.Speedy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VisionRoy Geplaatst 26 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2006 Ik denk dat je gewoon op je instinct af moet gaan om je keus te maken. Wat vind je het fijnst rijden, welke ziet er het beste uit etc etc... Allemaal afwegingen die je voor jezelf moet maken. Daar kunnen wij je niet bij helpen. Elke auto heeft andere zwakke plekken. En dan bedoel ik niet elk model, maar elke individuele auto. Ik rij al 335.000 km zonder onnodige dingen te vervangen. Zelfs de koppeling is nog nooit vervangen. Dus je moet er ook geluk mee hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 28 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2006 ik ga voor de 130pk, bere sterke motor rijdt subliem succes met je beslissing, en ja een passat is altijd goed Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 Ik ben ook wel benieuwd of je bij een 100pk een bepaalde motor niet moet nemen.. ivm met errors etc.. maar dan voor een handbak. En ben hier ook benieuwd naar voor de 130pk.. Ik weet dat de LMM's wel wat zwak zijn.. Bij alle 2 bij 90.000 de dis.riemen.. Draagarmen zijn bij de 3BG geen probleem meer toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 nee, de 3bg heeft geen last meer van krakende armen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 Ik heb staan twijfelen tussen de 100 pk en de 130 pk versie van de 3BG maar de prijs van een 130 pk versie is bijna 1500 eur meer t.o.v. de 100 pk versie op de 2e hands markt. Dan betaal ik liever 1500 eur minder en laat em dan chippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 Nog ergens anders op letten bij de 100pk? Pompverstuivers ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 Ik heb verder geen motorische problemen gehad na de aankoop. Alleen m'n comfortmodule was stuk. Verder nog geen problemen gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 29 juni, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2006 Ok.. Ik had ergens wel iets gelezen over motoren met pompverstuivers.. zal is ff kijken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 1 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2006 Recto, vind jij ook dat de 100pk in z'n 2 niet zoveel trekkracht heeft? Of zou de LMM niet goed zijn.. En merk je met een chip het verschil ook al in de lagere toeren? Want opzich trekt de 100pk redelijk rond de 3000 toeren.. maar daarvoor vind ik em best traag.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 1 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2006 die van mij is ook 100 pk maar elke versnelling voel je de versnelling Denk dat de LMM de boosdoender is als ie niet lekker doortuft ! gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 1 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2006 Zonder chip? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 2 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2006 zonder chip. Naar mijn beste weten zit die er ook niet in. Verschillende logs gemaakt en "experts" zien daaraan dat het gewoon een 100 pk is. Een goeie LMM doet echt wonderen. Bij aanschaf was ie helemaal verrot. Later een nieuwe ingekomen. Verschil van dag en nacht en voor 100 euro heb je weer een hoop lol in je wagentje !! gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 2 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2006 Ok.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 2 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2006 zonder chip. Naar mijn beste weten zit die er ook niet in. Verschillende logs gemaakt en "experts" zien daaraan dat het gewoon een 100 pk is. Een goeie LMM doet echt wonderen. Bij aanschaf was ie helemaal verrot. Later een nieuwe ingekomen. Verschil van dag en nacht en voor 100 euro heb je weer een hoop lol in je wagentje !! €100,- voor een luchtmassameter ook voor een 1.8T en bij de VW of ander bedrijf? gr, Duncan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 keuze al kunnen maken ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 pff, naar mijn weten kost een RUIL lmm bij de dealer incl btw rond de 90 euro. Daarvoor moet je dus de oude LMM inleveren. Dit is een werkje van niks waar de dealer al gauw 25 euro voor rekend. Je kan ook particulier een lmm kopen. Weet dat er op de tdiclub er 2 mensen zijn die ze te koop aanbieden, geen klachten over gehoord plus je hoeft hem er niet eerst uit te knutsellen naar de dealer, ruilen en weer terug plaatsen. Dan is dat alles in 15 min. gedaan en rijdt ie weer als een tierelier !!! Lmm voor een diesel weet ik cker dat ze die hebben voor benzine motoren durf ik het niet te zeggen. ( ps ze zijn zelfs nog goedkoper dan de dealer ook !!! ) gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 ooh, ja wat ook een optie is natuurlijk. Gewoon een 100 pk met alles erop en ernaan kopen. En dan laten chippen. Scheeld je een hoop euro's en dan vliegt ie er over ! Sommige halen uit een standaard 100 pk ( AVB blok ) tussen de 140 en 160 pk. Hangt er natuurlijk vanaf hoever je zelf af wil wijken van "standaard" chippen en chippen op maat oftewel naar wens. succes met de keuzes ! gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 Je kan je LMM ook reinigen. Hoe doe je dat? en waar zit je LMM precies bij een passat 1.8T uit 2000? mvg, Duncan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Carpmaster Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 Je kan je LMM ook reinigen. Hoe doe je dat? en waar zit je LMM precies bij een passat 1.8T uit 2000? mvg, Duncan Ik heb net gelezen ergens dat je beter je LMM niet kan reinigen omdat je dan meer problemen op je hals haalt dus gewoon een nieuwe erin zetten. Duncie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 robbietdi Geplaatst 3 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2006 schoonmaken van zo een lmm is niet aan te raden. meer stuk dan dat ie er beter van wordt ! gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 4 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2006 Inderdaad, heb mijn LMM ook naar zijn grootje geholpen tijdens het schoonmaken. Na het monteren van een nieuwe LMM overigens een geheel nieuwe wagen gekregen, hij was opeens echt véél sneller. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 4 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2006 Maar eerst ff met VAGCOM checken of het de LMM is... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 4 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2006 Yep, als deze lage MAF waardes doorgeeft, is deze meestal wel aan vervanging toe. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rodman Geplaatst 4 juli, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2006 Hang mij er niet aan op, maar ik heb eens een keer ergens gelezen dat een 130pk(welk motor type weet ik niet) wel eens last hebben van een slipende koppeling. De oorzaak zou zijn dat de olie keerring achter het vliegwiel de boosdoener kon zijn, mocht dit voorkomen dan vervangen ze (de dealer) gelijk de koppeling en er wordt een gemodificeerde keerring geplaatst. Gr.Speedy[/quote Ja, verhaal klopt en gaat ook op voor de V5. Heb dit probleem bij beide voertuigen gehad. LMM is ook een bekend verhaal net zoals de ophanging van de voorwielen. Trillende versnellingspook schijn ook tot het standaard pakket te behoren. Bij mij werd alles onder de noemer van "Voorkeurselectie" gerepareerd. Had verder nog wat kleinigheden zoals: lekkend reservoir van het koelmiddel, kapotte verwarming van de li spiegel etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
SCT
Hoi,
Wat zijn de zwakke punten van een Passat 3BG TDI 100 PK automaat en
Passat 3BG TDI 130 PK 6 bak?
Ik zit te twijfelen tussen deze auto's welke ik zal nemen, erzit namelijk nog een groot prijs verschil in de auto die ik gevonden heb.
Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten