Ga naar inhoud

Passat 1.9tdi, doen of niet doen


Gast maarten1410

Aanbevolen berichten

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

is een soort halve anti carjack. deze heb ik ingeschakeld, dus boven de 20 km/u gaan alle deuren opslot incl. kofferbak.

denk dat je met dat slotje je kofferbak op slot kunt doen zodat die niet open gemaakt kan worden als je voor t stoplicht stilstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410
Waarom heb je eigenlijk bij de peugeot zoveel geld uitgegeven als je een andere auto in gedachten hebt? Waarom rij je eerst nog niet door met de Peugeot?

Goeie vraag. Ik zat al bijna 3000 km over de servicebeurt heen en ik rij er vrij veel mee én ben erg zuinig op mijn spullen. Ik had een nieuwe auto eigenlijk ook uitgesloten tot na oud en nieuw. Vandaar dat ik toen na lang nadenken de beurt heb uit laten voeren. Heb nog wel gevraagd of ze de kosten beperkt konden houden en dat hebben ze ook gedaan gelukkig. Alleen de echt nodige zaken als distributie, lek kleppendeksel en remmen zijn gedaan. Er zijn nog wat kleine zaken maar daar kon ik wel mee leven met de gedachte dat ik hem binnen drie maanden toch wou verkopen.

 

Nu kwam ik dus deze Passat tegen en achteraf gezien had ik het dus niet moeten doen. Kan nu nog wel een tijd doorrijden maar de Passat zou voor mij financieel beter uitkomen. Wegenbelasting en verzekering liggen wel hoger maar ik compenseer het vrij gemakkelijk met de overstap naar diesel.

 

is een soort halve anti carjack. deze heb ik ingeschakeld, dus boven de 20 km/u gaan alle deuren opslot incl. kofferbak.

denk dat je met dat slotje je kofferbak op slot kunt doen zodat die niet open gemaakt kan worden als je voor t stoplicht stilstaat.

Ja daar had het ook voor kunnen zijn maar ik haal dit letterlijk uit het instuctieboekje van de Passat:

"Met het slot in het opbergvak van de bestuurdersportier kan schakelaar A worden geblokkeerd". Ze hebben het dan over de kofferbakschakelaar in het opbergvak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410
..... of hij was bijvoorbeeld in (sorry) ouwelullen groen. ......

 

Heeeee zo maak je geen vrienden.

:evil::evil::evil:

 

Ik zeg toch ook niet over je peug alhoewel het is een lelijk ding??

Oeps, sorry :lol: Kan er niks aan doen. Me ouders hebben een donker groene 806 dus daar komt het een beetje door. De Passat ziet er gelukkig een stuk beter uit in het groen maar doe mij maar gewoon zwart, blauw, misschien zilver, etc.

 

En de 306 is eigenlijk ook een vreselijk lelijk onding, maar die van mij niet.

 

P.s. Ow zie nu dat je nog in de buurt woont ook, ojee. Koekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... of hij was bijvoorbeeld in (sorry) ouwelullen groen. ......

 

Heeeee zo maak je geen vrienden.

:evil::evil::evil:

 

Ik zeg toch ook niets over je peug alhoewel het is een lelijk ding??

 

Daar maak je inderdaad geen vrienden mee :twisted:

 

Maarja wij dragen wel bij aan een 'groener" milieu :lol:

 

Succes als je morgen gaat kijken en hopelijk vind je iemand in de buurt die de auto even wil uit lezen. Is er niemand die dat kan, kun je altijd even langs een vw dealer, uiteraard kost dat wel geld, maar beter nu een fout naar boven halen dan buiten je garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan koop je er niet 1 in ouwelullengroen (heb ik er zelf trouwens ook 2 van gehad, best mooie kleur!) maar Nordisch Grün Metallic, geleverd tussen 2004 en 2008.

Vind ik één v/d mooiste kleuren voor een Passat 3BG, en niet alleen omdat ik 'm zelf heb :

 

post-2484-1423823993,6467_thumb.jpg

Deze kleur zie je ook heel weinig rijden, dat is wel leuk !

 

Als ik jou was zou ik even doorzoeken (en evt doorsparen, indien van toepassing) want met ietsje meer koop je een 2004 model die op verschillende kleine punten net even veranderd/verbeterd is.

Dit model kun je herkennen aan de knippers in de zijspiegels, maar kan ook de bijrijdersairbag uitschakelen middels een sleutelschakelaar in het dashboardkastje en beschikt standaard over de 'ambilight' interieurverlichting en heeft bv een timer op de achterruitverwarming en vast nog wel wat kleinigheden.

 

 

 

Anyway, succes met je overwegingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410
ook in de buurt.

 

MINIMEETING!!!!!!!!!!!!!

Oeh, dan moet ik toch maar opzoek naar een groene :lol: Oke oke, ik neem het al terug! Die Nordisch Grün Metallic is trouwens wel weer errug mooi!

 

Succes als je morgen gaat kijken en hopelijk vind je iemand in de buurt die de auto even wil uit lezen. Is er niemand die dat kan, kun je altijd even langs een vw dealer, uiteraard kost dat wel geld, maar beter nu een fout naar boven halen dan buiten je garantie.

 

Hij staat bij een VW-dealer :lol: Tenminste, ze voeren VW-service uit, zien er gewoon uit als een VW-Dealer, ze verkopen ze alleen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410

Nog een vraag trouwens: Hoe zit het met de onderhoudskosten. Iets waar ik nog niet helemaal bij stil gestaan heb eigenlijk... Ik weet dat Peugeot al redelijk aan de bovenprijs zit qua onderdeel-prijzen maar hoe zit dat voor de Passat? Weet dat het bij de Golf wel meevalt maar is de Passat duurder door de luxe? Of juist niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag trouwens: Hoe zit het met de onderhoudskosten. Iets waar ik nog niet helemaal bij stil gestaan heb eigenlijk... Ik weet dat Peugeot al redelijk aan de bovenprijs zit qua onderdeel-prijzen maar hoe zit dat voor de Passat? Weet dat het bij de Golf wel meevalt maar is de Passat duurder door de luxe? Of juist niet?

 

Heb je het lijstje al gezien waar je bij aankoop op kunt letten?

 

Verder gaat het om het type 3BG (zelf heb ik een 3B en een 3C). Het motorvermogen is misschien wat laag maar dat is redelijk eenvoudig op te krikken. Voordeel is wel dat als ie nog niet gechipped is dit zeker geen aanslag op de koppeling heeft gehad, ook is de bandenslijtage dan veel minder.

 

Ik zie dat ie 166000 heeft gelopen en de distributieriem moet dan bij 180000 gebeuren. Dit is een redelijk prijzige beurt omdat men dan aanbeveelt om de spanrollen en geleiders ook te vervangen. Volgens mij moet om er bij te komen de neus in de zogenaamde service stand worden gezet (bumper eraf, radator eraf) (heren is dit bij 3BG net zo als de 3B??).

 

Bij mij zijn de schijven met de remblokken rond die stand ook vervangen en zo nu en dan eens een homokineet (er zitten er vier op).

 

Misschien kun je onderhandelen over een grote beurt inclusief de distributieriem??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410
Nog een vraag trouwens: Hoe zit het met de onderhoudskosten. Iets waar ik nog niet helemaal bij stil gestaan heb eigenlijk... Ik weet dat Peugeot al redelijk aan de bovenprijs zit qua onderdeel-prijzen maar hoe zit dat voor de Passat? Weet dat het bij de Golf wel meevalt maar is de Passat duurder door de luxe? Of juist niet?

 

Heb je het lijstje al gezien waar je bij aankoop op kunt letten?

 

Verder gaat het om het type 3BG (zelf heb ik een 3B en een 3C). Het motorvermogen is misschien wat laag maar dat is redelijk eenvoudig op te krikken. Voordeel is wel dat als ie nog niet gechipped is dit zeker geen aanslag op de koppeling heeft gehad, ook is de bandenslijtage dan veel minder.

 

Ik zie dat ie 166000 heeft gelopen en de distributieriem moet dan bij 180000 gebeuren. Dit is een redelijk prijzige beurt omdat men dan aanbeveelt om de spanrollen en geleiders ook te vervangen. Volgens mij moet om er bij te komen de neus in de zogenaamde service stand worden gezet (bumper eraf, radator eraf) (heren is dit bij 3BG net zo als de 3B??).

 

Bij mij zijn de schijven met de remblokken rond die stand ook vervangen en zo nu en dan eens een homokineet (er zitten er vier op).

 

Misschien kun je onderhandelen over een grote beurt inclusief de distributieriem??

 

Het lijstje heb ik inderdaad gezien maar was tijdens de eerste proefrit de helft vergeten. Heb em uitgedraaid en ga hem er morgen even bijhouden voor de zekerheid.

 

Ik had toevallig voor ik ging kijken opgezocht waarneer de distributie zou moeten. Deze moest inderdaad worden vervangen en ik heb dit ook gebruikt bij het verkoop praatje. Resultaat: Grote beurt + apk (die was sowieso verlopen) + distributieriem. Dat zit wel snor dus :mrgreen: Ik denk dat ze daarom ook niet heel makkelijk nog verder met de prijs gaan zaken of meer voor mijn 306 gaan geven. Wel een goed punt! Chippen zit ik sowieso aan te denken. Heb hier in de buurt een Chipmeister zitten maar rustig aan, eerst maar eens aan de auto wennen.

 

Eerlijk gezegt vind ik em niet veel duurder dan me golf qua onderhoud op de normale dingen.

(qua distributie wissel zit ik zelf wel fors hoger)

Dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maarten1410

Die heb ik inderdaad ook zien staan, in het echt. Helaas kon ik vanaf de eerste minuut af aan al niet zo goed opschieten met de verkoper hahaha. Toch bedankt!!

 

Ik duik me nest in en ga er morgen vroeg weer uit. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt gewoon 1.000 sloop premie.

Denk je dat hun op die 306 zitten te wachten?

Die verkopen ze aan een handelaar, er komt geen toch niemand naar hun garage voor een 306.

Trouwens die APK, beurt en riem is ook al 1000 euro (meer zelfs)

Dus ik denk dat jij vrij weinig te klagen hebt.

Na de proefrit kun je nog even klagen over ditjes en datjes, er zit een piep in het dashbord hier en daar is die ook beschadigd.

Laat nooit zien dat je enthousiast bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden