Ga naar inhoud
  • 0

CV in 3C van slag (door nieuwe module)


El Ix

Vraag

Ik had steeds meer problemen met het openen en sluiten van de portieren dmv Keyless Entry. Bij de onderhoudsbeurt afgelopen vrijdag bleek dat de aansturingsunit haperde. Enfin, grarage Lexpoint bestelde een nieuwe en ik kreeg in het weekend een nieuw model A4 1.8T mee (fijn gemotoriseerd moet ik zeggen 8-) ).

 

Maandag was de unit binnen en gemonteerd in de auto. Op zich leek het met de nieuwe unit beter te werken, maar wat bleek opeens: de achterportieren blijven dicht zitten en reageren nergens meer op! De garage en Pon hebben het probleem nu neergelegd bij de fabriek...

 

Iemand van het forum een idee wat er hand kan zijn? :book:

 

NB: ik begin er nu wel van te balen, want alle ingevoerde Canbus-mods zoals meebrandende knippers vóór en het doven van de middenstip in de achterlichten (want Bieg-mod) zijn weer ongedaan gemaakt door de fabrieksinstellingen; ik vrees dat ik Matthijs weer moet vragen naar zijn diensten op het gebied van VAG com..

En: met deze dagen mis ik node de voorruit- en stoelverwarming in de Passat! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

doe zomaar eens een gooi, niet wetend hoe de cv precies aangestuurd word. kan het wezen dat de module denk dat ie in een drie deurs auto zit. verkeerd ingesteld (A3?). mischien zeg ik nu wel iets heel doms, kwam gewoon ff in mij op.

aangezien de peugout van een kennis altijd last had dat als je perongeluk(gebeurde vaak) op het knopje drukte dat de achterruit los gaat. bij de dealer hebben ze de zooi toen ingesteld als sedan en werkte die functie van de achterraam niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, dank, ik maak graag weer gebruik van je diensten; een jaar geleden toen we met Martinus de bieg mod uitvoerden was het net zo fris als nu :blink1:

Alleen kan ik niet over de Passat beschikken; die staat nog steeds bij de garage, en ze hebben nog steeds niet het euvel boven water :(

 

Ik ben overigens wel blij dat we de bieglampen op de kentekenverlichting haddben aangesloten. Anders had ik nu met de teruggezette af-fabriek instellingen een foutmelding gehad op de Can-bus.. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb volgende wijsheid van Dreke:

Bij model 2006 worden de achtersloten vanuit het comfort apparaat aangestuurd en niet vanuit de stuurmodule (die aan de ruitmotor zit) zoals bij mj 2007.

 

Ik weet niet welk bouwjaar je auto is maar misschien helpt deze info.

 

Zelf heb ik door het vervangen van de stuurapparaten ivm inklapbare spiegels dezelfde problemen gehad met de achterportieren.

Dit bleken stuurapparaten voor mj 2006 te zijn met een 'P' achter het onderdeel nummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidlijkheid, het heeft niet zozeer met de klapspiegels te maken maar met het verschil in aansturen mj06 en mj07 via de comfort module. Ik moest ze vervangen omdat mijn auto eerst geen inklapbare spiegels had.

Als je huidige stuurapparaten eindigen op 'P' heb je mj06 aansturing.

Maar aangezien er altijd op chassis nummer besteld wordt acht ik deze kans zeer klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou wel eens kunnen dat je inderdaad een verkeerde module hebt... van welk bouwjaar is je 3C? voor nov 2006 of erna?

 

Voor nov 2006 : sloten achteraan worden aangestuurd uit confortmodule, raammotormodule werkt op canbus

 

Erna : sloten achteraan worden aangestuurd uit raammotoren achter, raammotormodule werkt op linbus.

 

Voor de voorportieren is er in wezen geen verschil positief, massa en canbus zitten op dezelfde plaats, alleen de aansluitingen van de schakelaars in je deurbekleding zit anders, maar deze is niet gewijzigd, dus is daar geen probleem.

 

Grtz,

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed nieuws: de garage lijkt het probleem opgelost te hebben middels een nieuwe code (via Pon) die ze in de comfortmodule hebben gezet. Lijkt opgelost, want: nu wil opeens de linkerpiegel niet helemaal naar binnen te draaien, alsof hij te kort een signaal krijgt, pfff... En met de vorst van nu lijkt het niks te maken te hebben.

 

In ieder geval: dank voor het meedenken; ik had de suggesties nog neergelegd bij de chef werkplaats. Die bevestigde wat Edwin (Oele) al schreef: vervangende componenten worden altijd op chassisnr besteld; er wordt dus rekening gehouden met het modeljaar en de specifieke configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden