Ga naar inhoud
  • 0

draagarmen vervangen, wat....?


sjoerd

Vraag

hallo,

 

Nadat ik rechtsvoor een van de draagarmen heb vervangen blijkt er nu alweer een andere arm speling te hebben....

Nu wil ik alles vervangen om voorlopig van het gedoe af te zijn. Welke draagarmen kan ik het beste kopen?

Ook wil ik graag weten of het nodig is beidde kanten te vervangen? de linkerkant vertoont nog geen speling of lekkage op rubbers en ik weet dat de rechterzijde sowiezo sneller slijt ivm soms in de berm rijden etc.

 

Ik hoop dat jullie me van goed advies kunnen voorzien (zoals altijd) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik lees wel veel verschillende verhalen over kwaliteit en levensduur...

Is febi echt een a merk? Ik begrijp dat de draagarmen een "zwak" punt zijn bij de passat, zijn febi draagarmen beter dan het orgineel en hef je daarmee dus het "zwakke"op?

Kan aan een febi set komen nieuw en compleet voor 250 euro. Monteur waar ik naartoe ga zet ze er per kant in ongeveer 3 uurtjes op zegt hij ( totaal dus 6 uur als alles meezit, want die bevestigingbouten....)

 

Als alles goed is is het probleem daarna verholpen en kan ik naar de apk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik lees wel veel verschillende verhalen over kwaliteit en levensduur...

Is febi echt een a merk? Ik begrijp dat de draagarmen een "zwak" punt zijn bij de passat, zijn febi draagarmen beter dan het orgineel en hef je daarmee dus het "zwakke"op?

Kan aan een febi set komen nieuw en compleet voor 250 euro. Monteur waar ik naartoe ga zet ze er per kant in ongeveer 3 uurtjes op zegt hij ( totaal dus 6 uur als alles meezit, want die bevestigingbouten....)

 

Als alles goed is is het probleem daarna verholpen en kan ik naar de apk....

 

 

6 uur is ruim. Die bevestigingsbouten heb je in de garage zo eruit. Luchtsleutel erop en dan met een drijfpen eruit drijven.

 

Febi voor 250 is goedkoop! Prijs ligt normaal tussen 330 en 360. Ik heb ze met diverse grote kortingen en onderhandelen voor 300 kunnen kopen, origineel met bon. Dat laatste is wel belangrijk gezien ook die van febi en meyle kapot kunnen gaan.

 

Maar over het algemeen zijn de ervaringen met febi en meyle beter dan de ervaringen met origineel volkswagen. Het blijft natuurlijk een lastig punt. Er komen krachten in 3 richtingen op de punten en die punten zijn ook nog eens scharnierpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, als het zo'n zwak punt is ben ik benieuwd hoe lang mijn imitatieset uit Duitsland het gaat uithouden :?

 

Ik was iets van 175euro kwijt incl. verzendkosten voor het set en de montage voor Links/Rechts met uitlijnen was nog eens 175euro.

 

Al met al weer e350 verder maar het piepen en de speling is (voorlopig :?: ) weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja waarom alles vervangen....Ik heb kort geleden al een stuurkogel vervangen en nu komt het 2e al....ik vermoed dat het en het ander zal gaan opvolgen en iedere keer uitlijnen a 60 euro komt er dan steeds bij....tel uit je verlies....

Wat die imitatie betreft: Had ik zelf al naar gekeken en is qua prijs wel interessant, maar na goed lezen op het forum werd ik overtuigd dit dus niet te doen omdat je veelal na 2 jaar weer alles kunt vervangen....wat ik dus geen fijn plan vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, van die stuurkogel had je beter alle twee kunnen vervangen, kost geen drol qua materiaal.

Draagarmen boven ook beter links en rechts tegelijk, hoef je niet gelijk weer uit te lijnen....., bij een stuurkogel wel.

Onderste draagarmen zijn duuur, als die nog goed zijn...............

 

Hier op het forum lopen ze gelijk te bleren dat het beter is alles te vervangen...........tja, freaks he? :mrgreen:

Als de euros aan de boom in de tuin groeien kun je dat doen natuurlijk. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb de korte ( stuurkogel?) vervangen en nu is een van de 2 bovenste draagarmen stuk....

dus bovenste draagarmen ( beidde zijden) en de linker stuurkogel nog (rechter heb ik onlangs al laten vervangen)

als je de typenummers voor me hebt?.........

 

Boven, het bekende probleem, heb het v/d zomer bij de A4 van vrouwlief gehad.

Heb toen alle bovenste draagarmen vernieuwd, als er 1 gaat duurt het niet lang tot de andere het ook begeven.

Begin maar vast met het inspuiten van die lange bout/moer waar de 2 draagarmen bij elkaar komen, kan het vast losweken.

 

Voor de onderdeel nummers, even je bouwjaar, type en motorcode opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ff reageren op het draagarmen vervangen.

Ik heb zelf vorig jaar de hele zooi vervangen, twee originele armen 1x links achter en 1x rechts voor, kwamen mij op 230 euries.

Kreeg in de zelfde automaterialen zaak te horen, dat er een komplete set voor was voor 217 euries.

Die set heb ik er nu onder zitten, zelf geplaatst, ongeveer 6 uurtjes werk, daarna uit laten lijnen.

Direct goedgekeurd voor APK en rijdt weer als nieuw.

Merk van de set weet ik niet meer, kwam volgens mij uit Denemarken, via "roskamp automaterialen" in Stadskanaal.

 

Ik ben er zelf zeer tevreden mee, zeker omdat ik het zelf kon en heb gedaan en mij dat weer diverse honderden euries heeft bespaart.

 

M.v.g: gelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden