Ga naar inhoud
  • 0

1.8T in een 1.6???


reddevild

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of het gaat lukken? Alles (bijna dan) is mogelijk, maar of je er verstandig aan doet is een tweede.

 

Je moet nogal een hoop aanpassen, motor, versnellingsbak, uitlaatsysteem, intercooler, motormanagementsysteem, bekabeling enz. Je hebt dus een donor auto nodig die beschikt over goede onderdelen. Op zich kan het wel, daar ze ook Lupo`s ombouwen naar een 1.8T, maar deze zijn daarna ook uniek. Een Lupo 1.8T zijn nooi af fabriek geleverd.

 

Maar waarom niet "gewoon" de 1.6 inruilen voor een mooie (lees goede) 1.8T!?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat Renco al zei heb je rondom de motor nog het nodige aan onderdelen nodig. Denk bv ook aan een andere voorkant ivm de geintegreerde IC-pijp. Daarnaast zal het aanpassen van de kabelboom/ECU etc nog een lastige klus worden (=veel uren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke dat is duidelijk:D ik vroeg het me alleen af want ik vind het zonde om mijn mooie passat te verkopen hahah:P heb er veel geld ingestoken en het enigste wat me stoort aan deze passat is dat het vermogen gewoon te weinig is.en om nou een halve auto te moeten laten ombouwen voor een ander motorblok kost idd, wat jullie al zeggen,teveel geld en hij komt ook nog uit '97 dus het bouwjaar zit hem ook niet echt mee.toch bedankt voor jullie snelle reactie!!

 

mvg dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JD doet dat niet, je moet dan ook betrekkelijk veel aanpassen qua compressie etc...

 

Iemand die het wel goed zou kunnen zo'n ombouw naar 1.8T is Autotechniek Hans Sloot alleen is het gewoon een feit dat je erg veel dingen nodig hebt.. het mooiste is een 1.8t passat met schade rondom kopen waar de motor/bak en aanverwanten nog goed van zijn..

 

Je bent aandrijfassen nodig.. en nog wel wat meer.. zoals evt een el. gaspedaal etc, andere klokkenwinkel.. en dan nog iets.. in welk tijdsbestek moet het gedaan worden.. je weet nl. nooit wat je tegenkomt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eigenlijk net zo'n project als Matthijs met zijn Tiptronicbak in een 3B met VP motor.

Je komt zoveel tegen dat je uiteindelijk ook een PD motor transplanteerd ;-)

 

Ja.. en dan komen we nu aan bij mn volgende project.. past een 3.0 V6 TDI ook in mn Passat met 6bak TT? ;) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden