Ga naar inhoud

OOOOOOOOOOOOO


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Hoi Marcel, iets snap ik niet hoe..het olie systeem van de automaat is een gesloten systeem en kan zo ook niet bij gevuld worden. Ik heb zelf een passat 3gb 2001 TDI automaat, toenik twee weken geleden de distributie riem ging vervangen hebben ze me gewaarschuwd dat ik moest opletten met de automaat koeler los maken i.v.m het verliezen van de bak olie.

( geen olie in bak geen druk geen druk geen transmissie ) is er bij jou de laatste tijd aan gewerkt...Grt Ed.

P.s je kunt hem mischien eerst eens laten spoelen en vullen.

 

Hoi Ed

Je kan ten alle tijden wel olie bij vullen als dit nodig is, het gaat via de onderkant en de bedrijfsmoter temp moet 35 graden zijn.

Mijn bak was totaal lose.

Alle tandwielen waren ernstig beschadigd bak is overleden, heb daar ook een topic over gemeld met foto's van de tandwielen. volgen ATS is er alles nieuw in gegaan, na 1500 km is er weer nieuwe olie en een nieuw filter in gegaag.

Heb er vanaf het moment de bak weer gemaakt is nog geen 2000 km mee gereden en gebeurd me dit.

Drumplaat in de bak gebroken???????????????????

:angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal zou ik niet zomaar aannemen. Foto's? te weinig olie zou je al ergens anders gemerkt moeten hebben.

 

Sowieso moet je wel hele raren dingen doen wil je met je bak de grond treffen.

 

Wat betreft het ver door veren, kan ook de vering zijn.

De veren en de dempers, daar wordt gelijk naar gekeken zodra ik de passat weer terug hebt.

Maar achteraf blijkt dat er geen druppel olie is verloren, het zag er nog helemaal goed uit, nee in de bak zit een drumplaat die is weer kapot ( gebroken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto had ik al lang weggedaan.

Dit is nog erger dan een maandagmorgen auto

 

Hoi Erik

Met de auto is er niets mee aan de hand, die krijgt netjes op tijd zijn onderhoud, het is de versnellingsbak waar ik ploblemen mee hebt.

En ik zeg het heel eerlijk ik kan gewoon geen afstand meer nemen van deze passat.

A, heb ik niet de middelen om er weer 1 terug te kopen,

B, het is iederekeer zo dat het wel garantie is dat hij weer gemaakt wordt.

C, Mandag ga ik het er eens met DAS Rechtbijstand over hebben, want dit is nu de 3e keer dat de versnellingsbak gereviceerd wordt DIT JAAR :shock: , dan kan er tegen mij wel gezegd worden dat alles er nieuw in gegaan is, maar het lijkt er op dat het replica troep is wat ze gebruiken. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

luchtmassameter

als die stuk is kom je haast niet boven de 100

en hij rijd als een slak

en trekt op of je geen turbo meer hebt

weet niet of dat het geval was bij jouw marcel?

vr grt ydwer

garage aanklagen :!:

3x bak stuk :blink:

Nee Ats Waar die versnellingsbak voor de zoveelste keer gemaakt is, die zegt dat het waarschijnlijk daar aaan zal liggen

Of aan het te snel overschakelen van D Naar R of anders om.

ik had het na gevraagd bij de garagé die zeggen dat een LMM daar niets mee te maken kan hebben, te snel over schakkelen wel.

Maar dat is uit ten boze ik schakel pas als die stil staat eerder niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

luchtmassameter

als die stuk is kom je haast niet boven de 100

en hij rijd als een slak

en trekt op of je geen turbo meer hebt

weet niet of dat het geval was bij jouw marcel?

vr grt ydwer

garage aanklagen :!:

3x bak stuk :blink:

 

Maar onze lmm's staan erom bekend om heel langzaam kapot te gaan ;) Dat merk je meestal niet omdat het zo langzaam gaat totdat op een gegeven moment je idd problemen krijgt. Maar het is wel zo dat een slecht werkende lmm invloed kan hebben op het schakelgedrag van je bak. Maar dan hebben we het niet over de problemem die marcel hier ervaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de passat terug heb laat ik een algemene uitlees doen via de vaggom, ik neem aan dat als er iets niet naar behoren fucntioneert cq werkt dat dat wel naar voren komt in het uitlees venster.

Ik denk dat hij het in mijn schoenen schuift dat als er wat kapot gaat hij niet aansprakelijk is.

Eers was het dat ik de olie bak ergens tegen aan gereden had. nacontrole bleek dat het niet te zijn.

Toen werd er gezegt dat het de LMM zou zijn of het schakelen van R naar D terwijl de auto nog rijd.

Ik moet ten alle tijden eerst de rem intrappen als ik schakelen wilt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Heren,

Voor de spontane reactié's en hulp

 

Ik heb gisteren middag de Passat opgehaald tegen sluitings tijd kon ik hem halen, ik kreeg de sleutels en hij zei erbij dat het de laatste keer is, dat het onder garantie gemaakt wordt!

Ik zegt je praat net als of ik de schuldige bent, ik zeg hem dit als weer dit gebeurd zet ik hem gewoon weer bij je neer dan pleur je er maar een gehele nieuwe bak in, want dit is natuurlijk niet normaal meer, en dat je het bij mij in mijn schoenen schuift klopt ook niet, ATS dat zeg ik niet? maar ik heb dit nog nooit meegemaakt zeg hij, ik zeg, eerst beweer je dat ik de bak beschadigt heb aan dremper bult whatt ever, na controle blijkt dat niet zo te zijn, dan zeg je dat ik te snel over schakkelt van D naar R en anders om, terwijl dat gewoon onmogelijk is, je kan namelijk niet over schakelen je moet eerst de rem intrappen en als je stil staat kun je de pook pas bewegen. Dus dat is gelul in de ruimte. En dan ineens is het de LMM je hebt 40 jaar werk evaring in automatische tranmissie jij bent de speciaalist jij zou toch moeten weten wat er aan de hand moet zijn. je hebt toch een test gedaan en trekt die lekker op of niet. hij trekt zeker goed op, dan ligt het toch in de versnellingsbak er mankeert gewoon iets aan, dat kan niet anders er moet iets zijn waardoor die elke keer naar de klote gaat.

Ik heb er weer alles nieuw in gedaan, dit kan gewoon niet, die bak is 100% in orde.

Hij rijd weer super, alleen weet ik niet hoe lang hij trekt goed op en je komt met gemak boven de 120 km p / uur uit. dus je zou zeggen dat het ook niet aan de LMM kan ligen, maar waar aan ligt het dan ??????????????????????????

 

Vraag aan Jeroen JEE 13 of ik even langs mag komen voor een vaggom controle,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen in iedergeval dat ie het weer doet... nu maar hopen dat ie ECHT goed gemaakt is.. suc6 ;)

Bedankt Dimitri,

Nu nog even aan sluiten op de vaggom om te weten te komen of er miss iets is in het motor gedeelte :mrgreen:

er kan ook een sensor naar de klote zijn of weet ik veel wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he top :mrgreen: marcel

dat je passie weer terug is

en ik hoop echt voor jedat de bak heel blijft

gr ydwer

 

ff oftopic :angel:

ga je ook mee nr topgear

Nee Ik verkracht liever een vrouw dan mijn passat :mrgreen:

 

Mooi dat ie het weer doet, maar dat over die vrouw is nu ook weer niet nodig......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat die onder garantie gemaakt is :thumb: , maar heeft hij de tip van van dat andere bedrijf nog opgevolgt door er een andere aandrijfas in te monteren, stel je eens voor dat die aandrijfas nu door die keren een beetje krom is gaan trekken etc, dan heb je geheid dadelijk weer problemen, ik hoop het niet voor je :wink: .

Maar zoals je zelf al zei :wink: , volgende keer kost het hem weer zijn tijd en geld ,en niet de jouwe.

Probeer je kanon wat rustiger te berijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat die onder garantie gemaakt is :thumb: , maar heeft hij de tip van van dat andere bedrijf nog opgevolgt door er een andere aandrijfas in te monteren, stel je eens voor dat die aandrijfas nu door die keren een beetje krom is gaan trekken etc, dan heb je geheid dadelijk weer problemen, ik hoop het niet voor je :wink: .

Maar zoals je zelf al zei :wink: , volgende keer kost het hem weer zijn tijd en geld ,en niet de jouwe.

Probeer je kanon wat rustiger te berijden :mrgreen:

Hoi Alain

Ik ben net terug, ben bij Danny geweest die mijn passat heeft uitgelezen

Er zijn geen fouten geconstateert tijdens het uitlezen maar ben benieuwd wat de toekomst brengt, ik hoop dat die versnellingsbak het een beetje langer vol gaat houden, dan al die keren dat ik problemen heb gehad.

De aandrijfas heeft hij nooit vervangen. en ik doe het altijd rustig aan met die bak, ja een keer f 150 km rijden moet een keer kunnen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij herinneren dat jij mij vertelde dat jij je bak op de sportstand hebt staan en dat je dan geen kick down meer hebt wat inhoud dat als jij flink dooraccelereert je de wagen door kunt trekken in z'n 3 naar de 160 km. Zou dat niet een oorzaak kunnen zijn :?:

 

Ja dat klopt toen had ik hem pas, en dat was de periode dat Antonio hem op sportstand had gezet, maar dat is ruim voor deze revisie geweest dat is denk ik in het jaar 2004 / 2005 geweest, dat heeft niets met deze bak te maken denk ik.

Dus dat hebt met deze bak niets te maken.

Als je hem op sport stand zet bepaal jij wanneer die overschakelt en niet de automaat.( Althans dat was met mijn oude versnellingsbak wel zo ) nu weet ik dat niet omdat ik dat nog niet uitgeprobeerd hebt.

En het ook niet meer van plan ben te doen met de bak die ik er in hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kickdown blijft gewoon bestaan en nmw schakelt de bak ten alle tijde over indien een max waarde bereikt word.

Tevens zal daar ook het probleem niet in zitten.

 

Presies, mijn bak is ook in sportstand gezet en mijn Kickdown is er gewoon , loopt als een zonnetje :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden