Ga naar inhoud

Heb vandaag me aerotwins binnen gekregen voor de b4 :)


Michel_B4

Aanbevolen berichten

Prima dit wisser systeem. Ik heb een Passat uit 2003 met std aerotwin wissers. Mijn oude Passat uit 1999 (zonder aerotwin) was veel beter naar mijn idee.

Inderdaad de rechter is niet gebogen en de linker was voor mij te klein.

Dus aan bestuurders kant een ingekorte Sharan wisser geplaatst (ongeveer 8 cm ingekort, kan je zelf bepalen). En de rechter zo laag mogelijk naar beneden geplaats om hem uit het zicht te hebben.

Wordt dit ondervangen met deze kit???

 

IK ben het dus helemaal met je eens, op mijn vorige passat had ik ze ook (athene bouwjaar 2004) het was zo'n drama dat ik ze er na een maand of twee af heb laten halen en de oude armen heb laten monteren en: weg probleem, daarna de Audi, was al beter, maar met sneeuwval blijft de sneeuw onder de wisser plakken met als gevolg dat bij het omhoog gaan van de wisser, hij de sneeuw over de ruit smeert, met als gevolg: "je ziet geen ruk" ik heb er mee leren leven, nu op mijn nieuwe passat zitten ze weer die krengen, het zal mij benieuwen.

Nu weet ik dat er hier ongetwijfeld mensen zijn die zeggen: "wanneer sneeuwt het hier nou".

ja niet zo vaak, maar als je zoals ik meer dan 85.000 km per jaar rijdt en 1 tot 2 keer per jaar naar de wintersport, dan is het f@#%&*cking irritant,

daar komt bij dat ik ook niet bijster tevreden ben over de werking bij behoorlijke regen (en dat hebben we hier wel veel).

Eerlijk is eerlijk, ze zien er wel veel beter uit, en het oog wil ook wat, of niet dan. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

effe hulp want ik zie door de ruiten het bos nie meer :lol:

 

Ik wil nieuwe ruitenwissers, want die van mij zijn echt ruk.

Zijn die Aerokrengen echt veel beter of zijn normale standaard wissers ook prima?

 

En ik kan die Aerotwins dus niet zomaar op mijn huidige 3BG plaatsen ofwel?

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet? Koop wat er std op zit.

Of als je geld wil uitgeven, verander het. Ik heb beide, Golf zonder en Passat met. Naar mijn idee maakt het werkelijk NIETS uit wat voor type wisser je hebt. Ik zie absoluut GEEN verschil in wissen van beide auto's.

Mischien gaat mijn voorkeur uit naar het oude systeem, daar de rechter wisser gebogen is en dus dieper in de onderkant van het raam staat in ruststand. Dus meer uit het zicht is geplaatst.

Ik heb nu die aerotwins op de Passat maar of dit nu het ei van Columbus is????????

Ga voor de goedkooste oplossing zou ik zeggen. Auto rijden is al duur genoeg lijkt mij zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wanneer jij je wissers gebruikt????

Als het regent zie ik geen verschil in gebruik bij verschillende snelheden.

Beter! Wat is beter? Nou hij moet geen strepen achter laten, moet bij elke veeg schoon zijn en ook bij 120 km/hr (of meer) op het raam blijven hangen. Als ze daar aan voldoen zijn ze toch goed. Of niet dan?

Als we het over de levensduur hebben, dan kan ik daar geen mening over geven. Mischien is daar het verschil te merken? Ook de dealer heeft mij het voor of nadeel van deze wissers niet kunnen geven.

Sorry, maar dat is mijn mening. Ze zijn overigens wel in de mode nu, dus als je mee wilt doen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wanneer jij je wissers gebruikt????

Als het regent zie ik geen verschil in gebruik bij verschillende snelheden.

Beter! Wat is beter? Nou hij moet geen strepen achter laten, moet bij elke veeg schoon zijn en ook bij 120 km/hr (of meer) op het raam blijven hangen. Als ze daar aan voldoen zijn ze toch goed. Of niet dan?

Als we het over de levensduur hebben, dan kan ik daar geen mening over geven. Mischien is daar het verschil te merken? Ook de dealer heeft mij het voor of nadeel van deze wissers niet kunnen geven.

Sorry, maar dat is mijn mening. Ze zijn overigens wel in de mode nu, dus als je mee wilt doen.......

 

reageer je op mijn post?.........

 

ik dacht dat ik het aardig met je eens was, ik wil alleen zeggen dat ik ze niet gelijk vind, maar zelfs slechter, ik rijd meer dan 80000km per jaar, en al meer dan 3 jaar met aerotwins, ik vind het gewoon kut dingen, zeker als er veel vliegjes op zitten, en rijden in de sneeuw is al helemaal geen feest, als de wissers naar beneden gaan is het nog redelijk, maar met omhoog gaan smeert de wisser de sneeuw die onder het blad is gaan zitten over de ruit uit, met als gevolg dat elke keer als de wisser naar beneden gaat je zicht hebt en als ie weer omhoog gaat zie je geen ruk!

wat een feest.

 

Feit blijft, dat ze er veeeeel mooier uitzien, en minder lawaai maken :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa zo'n gedetailleerde omschrijving kan ik niet geven. :lol:

Ik begrijp alleen niet waarom iedereen aerotwin wissers wilt hebben???

Ok, de looks wil ook wel wat, maar is er nou ook een mega (positief) verschil in gebruik???? Tevens vindt ik die VW dingen maar lomp!

Het bevestigings mechanisme op het arm van andere merken is vaak veel subtieler.

Mijn mening in deze is inmiddels bekend, dus Recto succes met jouw beslissing of keuze.

 

Groeten Golfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zal mij een worst zijn hoe ze eruit zien.

Ze moeten hun werk gewoon goed doen. Niet meer en niet minder.

Wat heb je eraan als ze er mooi uit zien maar je je auto in de prak rijdt omdat je niets ziet :roll: .

 

Ik ga dus voor de gewone standaard dingen.

Zitten daar nog weer verschillen in? M.a.w. waar kun je die dingen kopen?

Brezan? Willekeurige auto-onderdelenhandel?

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring:

 

Bij aanschaf van mn B5 heb ik direkt de originele wisserarmen en bladen (met spoiler) vervangen door originele aerotwin armen en (BOSCH)bladen. Waarom? Hier had ik al ervaring mee (Golf 4 en Corrado, achteraf opgebouwd).

 

Ondertussen heb ik 1 keer gewisseld van Bosch naar Valeo bladen.

Hierop ben ik snel terug gekomen, die Valeo bladen zien er strakker en dunner uit, maar wissen gewoon ontzettend slecht. Weg ermee dus.

 

Tegenwoordig zitten er weer Bosch aerotwins op en dat is voor mij gewoon het beste. Ook voor op mn Corrado... alleen maar Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Brezan heeft ze .

Het merk SWF is wat er bij VW std op zit.

Links een spoilerblad (nr:86-116617) en rechts een wisserblad.

Het spoilerblad is het zelfde als van een Golf IV. Het wisserblad is bij een Passat groter. Daar weet ik het nummer niet van.

Pin me overigens niet vast op die nummers. Vraag het de verkoper voor de zekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Mijn ervaring:

 

Bij aanschaf van mn B5 heb ik direkt de originele wisserarmen en bladen (met spoiler) vervangen door originele aerotwin armen en (BOSCH)bladen. Waarom? Hier had ik al ervaring mee (Golf 4 en Corrado, achteraf opgebouwd).

 

Ondertussen heb ik 1 keer gewisseld van Bosch naar Valeo bladen.

Hierop ben ik snel terug gekomen, die Valeo bladen zien er strakker en dunner uit, maar wissen gewoon ontzettend slecht. Weg ermee dus.

 

Tegenwoordig zitten er weer Bosch aerotwins op en dat is voor mij gewoon het beste. Ook voor op mn Corrado... alleen maar Bosch.

 

Je zou ook voor alleen de bosch rubbers maar valeo wissers en armen kunnen gaan :

http://www.passatplus.de/umbauteile/aer ... rotwin.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden