Ga naar inhoud
  • 0

Injectoren probleem Passat 2006


Hasko

Vraag

Beste , ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen en heb dan ook een vraag over het volgende :

Mijn VW Passat (2006 ) heeft mij nu al 2 keer op de snelweg laten staan en ben ook in staat om hem te verkopen en het oudere model weer terug te kopen . Het schijnt dat de injectoren storing hebben ( massa probleem ) en dan stopt de motor er direct mee . Dit geintje heeft mij al meer dan 1600 euro gekost omdat de nokkenas moet gelicht worden .

Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben of kan ik hem beter in de rivier rijden ?

Heb tevens aan VW gevraagd voor collanse maar die zeggen dat dat niet mogelijk is .....

 

Vriendelijk bedankt

 

Hasko

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of het een productie fout is maar dit is al de 2e in 3 weken ( 2000km ) eerst cilinder 2 daarna kwam cilinder 4 aan de beurt .Leuk als je na gaat dat ik het oudere type had voor bijna 120.000km probleem vrij ....

Ik ga het zeker proberen maar wie zou je dan aanprakelijk moeten stellen ? VW DEALER of de fabrikant ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij is het ook een keer voorgekomen. Injector 3 was bij mij kapot. Ik hoorde van het monteur dat ze vaak kapot gaan.

Van ANWB hoorde ik, dat vorige eigenaar van het auto, ook 2 keer aan de kant stond door defect in brandstofmechanisme .

( Trouwens ik heb ook een Passat uit 2006 2.0 TDI )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Jongens,

 

Ik heb VW Passat 2006 1.9 TDI Comfortline (89-TG-GN). Bij mij heb ook selfde storingen. Eerst bij koopcilinder dan bij ijectoren, vastblijvende handrem en koppelingdisc. Bijvoorbeld bij stoplicht komt te veel geluid van motor en auto bijna springt Het auto is hellemaal fout en defect volgens mij. Ik weet niet dieler zal gratis vervangen mijn injectoren of niet. Voor reperatie ik moet betalen ongeveer 8000 euro. Dus jongens success.

 

 

Serge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste heren,

 

Ik heb sinds 2 weken een 3C 1,9TDI Comfortline Variant uit Oktober 2006 met motorcode BXE en met 246.000km op de teller.

 

De auto is altijd dealer onderhouden geweest en heb bij via ElsaPro, de hele reparatie history opgevraagd. Daar bleek dat tot op heden er nooit (gelukkig) een verstuiver/injector is vervangen. Wel is bij de 57.000km de gehele versnellingsbak vervangen (erg vroeg!!)

 

Tijdens het proefrijden 4 weken geleden, knalde de 2e Massavliegwiel eruit! Ik had nog nooit zo'n vreemd geluid gehoord en ben dus zo teruggereden naar de VAG dealer die hem te koop had staan.

Bij aankomst wisten ze 1,2,3 ook niet wat dat kon zijn. Een week voordat ik de auto kwam ophalen, vertelde de dealer mij dat de 2e Massavliegwiel kapot was gegaan. Nou, ik had geluk dat ie nu weer nieuw is. Bovendien heb ik nog 3 maanden garantie op de motor en de versnellingsbak gekregen.

 

Gr.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden