Fopperr Geplaatst 18 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2018 Gave auto en gaaf project! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sharkyvr Geplaatst 20 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 april, 2018 superdikke passie heel veel plezier met de W8 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 7 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2018 Met dank aan Alfred (tiptronic) de gasdemper en Twan (bandenman) de motorkap bekleding. Thanks boys het ziet er weer perfect uit. 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat 1989 Geplaatst 18 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2018 Nou jongens, durf het amper te vertellen, maar mijn W8 automaat, heeft een W8 handbak maatje gekregen! Zit nog wat werk aan, maar mag in hele korte tijd ook de weg op, dus nummer twee is ook van de partij! Hoe gek kan ik het maken... Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk 8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 18 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2018 Goed bezig, zo blijven ze mooi op de weg. Ook een mooie auto die zwarte W8 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bandenman Geplaatst 19 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2018 Used to be Castrol EDGE. Maar na motor wissel ben ik overgestapt op Mobil1 net als @@Mark91. Waarom? Kan er niets slechts over mobil1 vinden, VW nummers en specs kloppen. De EDGE kreeg allemaal nieuwe namen, nummers en specificaties. En toen werd ik wat zenuwachtig. En met een in puin gelopen blok vond ik het tijd voor wat anders. (Geen Castrol vermoeden hoor) Dus of het nou beter is of niet laat ik in het midden. Welke olie gebruik je @@Flying Dutchman: 5w30 of 5w40? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat 1989 Geplaatst 19 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2018 Ik heb 5w30 erin en een liter Lucas oil Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 20 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2018 Welke olie gebruik je @@Flying Dutchman: 5w30 of 5w40? 30 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Worfje Geplaatst 20 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2018 Als het maar voldoet aan VW norm 504 en 507. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 20 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2018 (aangepast) Als het maar voldoet aan VW norm 504 en 507. Dat zijn de nieuwe specs. Psychologisch gezien wil ik graag dat de oude specs (VW 502.00, VW 503.01,) gehanteerd worden. Deze zouden verwerkt moeten zijn in de nieuwe olie specs. Maar zoals al eerder omschreven ben niet graag meer een proefkonijn. Ze kunnen mijn nog meer vertellen maar ik doe het niet. Heb vorige week weer en flush en wissel uitgevoerd met frisse Mobil1. Motor loopt zo zijde zacht dat ik niet eens denk aan wat anders te gebruiken. (Till they make me) 20 juni, 2018 aangepast door Flying Dutchman 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 18 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2018 (aangepast) Hai, Ben bang dat ik wat assistentie kan gebruiken. Het begon 2 juli jl. na een dagje rommelen onderweg naar huis gaat me MIL branden. Gestopt, ff lezen en de volgende storing komen omhoog maar wel als sporadisch. (17819, 16795 en 17559) Eerste gedacht was dat ze allemaal met elkaar te maken hadden. Volgende dag thuis ff onder de kap gekeken en vond ik een los slangetje van het vacuüm gedeelte (secundaire lucht systeem sensor (n112) en EGR’s) en zijn daarvoor bestemde plek vond ik ook. Hiermee dacht ik dat ik het euvel getekkeld had. En de 17559 schreef ik toe aan het feit dat ik verplicht ‘95 moest tanken (heel naïef) omdat ze niks anders hadden en op dampen rijd ze niet. Echter niets bleek minder waar. De meldingen zijn weer terug. Nu lopen de oplossingen en adviezen ver uit een. Ik hoop dus dat iemand met mijn mee wil denken, daar ik sommige dingen vreemd vind. En dus denk dat het niet 1 maar 2 aparte issues zijn ondanks dat ze alle 3 drie over secundaire lucht spreken. 17819 en 16795 richten zich op bank 2 (voor de kijker rechts) 17559 bank 1 Secundaire lucht systeem heb ik alles laten werken doormiddel van een output test. Hieruit wordt duidelijk dat de sec. Lucht pomp het doet. En de desbetreffende solenoïds valves, relais (n112, n80, j299 v101) klikken open etc. Anders had ik een storing gehad op allebei de banken denk ik maar. (Vacuüm of egr blijft over) De 17559 wijst ook naar lucht inlaat en/of secundaire lucht, het brandstof systeem,lekkage en of druk verlies Bbrandstofpomp ed. Charcoal filter en nog het een en ander. Maar waarom dan alleen bank1? Bank1 zit wel het verste op de ringleiding vanaf de drukregelaar. Tijdens het zoeken vond ik een scheur in de buis vanaf mijn Air intake manifold. Deze loopt door naar de olieafscheider. Als je deze los trekt begint auto te horte en te stoten. ik meen hiervan een “huppeltje wel is gevoelt te hebben voor het stoplicht. Kan het zijn dat dit het euvel was? Ik lees veel dingen over gasklephuis schoon maken en resetten LMM vervangen vacuüm slangen echt hel veel. maar ik vind het nogal wat om maar gewoon te gaan schroeven en we zien wel. Ik denk dat ik misschien van het eea een rijdend log moet maken. Maar ik weet niet waarvan en hoe. Wachten tot het lampje gaat branden is ook weer zo wat. En het is de bedoeling dat ze mee gaat op vakantie 10 augustus. PS vandaag met de auto weg geweest geen problemen en melding zijn (nog) niet terug. Sent from my iPad using Tapatalk 20 juli, 2018 aangepast door Flying Dutchman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 18 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2018 Net nog een readiness test gedaan. Wellicht iemand met een eureka moment?!?!?!? Sent from my iPad using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 18 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 juli, 2018 Heel theoretisch zou je toch kunnen stellen dat als je een “lek” in slang (1) heb, dat de compressie in de het air manifold niet ok is toch? En hierdoor geen of genoeg vacuüm kan opbouwen? Morgen maar ff stukkie A5. Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 20 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2018 Dagje later dan geplant toch nog ff kunnen rommelen vandaag. Inmiddels dus die middelste buis (1) vervangen. Alle foute gewist etc. En dus geprobeerd via VCDS een en ander (rijdend) te loggen. Ik heb geprobeerd mij te richten fuel trim en LMM. Dit is redelijk tot behoorlijk onbekend terrein voor mijn. “So please correct me When wrong”. De “long & Short” Fuel trim zouden bij gelokaliseerd moeten zijn op groep [032] en [033]. Echter wordt het bij mij niet zo mooi omschreven bij vakken (1-4) En genoemd “Lambda”. Dit komt mogelijk doordat ik een oude Freeware versie gebruik (409-311 oid) Hierdoor weet ik dus niet zeker of dit de cijfers zijn die ik wil weten. Als ik ze als leek bekijk, zou ik zeggen dat ik waardes zie die ik zou moeten zien. Deze zijn vergelijkbaar met video’s op het www. Kan iemand (volgens mij niet w8 specifiek) aan mijn eerste log al wat zien, ontkrachten of bevestigen. PS log is een beetje een zooitje. Rijden en laptoppe niet me sterkste kant blijkbaar. Maar ik maak graag een nieuwe. Ik krijg file(s) van VCDS zelf niet geupped. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 20 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2018 LMM lijkt mij wel goed. Even kijken wat de professionals er van zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 20 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2018 LMM lijkt mij wel goed. Even kijken wat de professionals er van zeggen. 80% van het vermogen geeft idd om en nabij die cijfers. Maar zou dan wel op 6500 toeren moeten geloof ik. Das nog niet gelukt. Zowel in 2 als in 3 op 6500 toeren is een potentieel rijbewijs risico. Uiteindelijk was het gelukt op de A5. Stond log uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 22 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2018 Voor wie het interesseert heb ik hier nog wat Fuel trim logs. Koud en warm. Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2018 de fuel-trims mogen tussen de -10 en +10 liggen alvorens er mogelijk een fout opgeslagen gaat worden. Elke keer als je foutcodes wist dan staat de trim weer op 0 en moet je opnieuw een tijdje gaan rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 22 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2018 (aangepast) de fuel-trims mogen tussen de -10 en +10 liggen alvorens er mogelijk een fout opgeslagen gaat worden. Elke keer als je foutcodes wist dan staat de trim weer op 0 en moet je opnieuw een tijdje gaan rijden. Dus om de fouten weer te geven moeten ze langer/vaker worden waargenomen door ecu? Of zijn deze dan “acceptabel waardes” in short term en zullen niet worden weg geschreven als fout? Ik heb nog niets gewist sinds vervangen van de buis op het manifold. Maar ik wil eigenlijk niet wachten tot hij me wat zegt. Ik wil graag zelf kijken of de waardes op dit moment Goed of slecht zijn. Ik had iets gezien dat een “short term” van + of - 3% goed zou moeten zijn. En als short niet goed is, dit terug moet kunnen zien in me “long term” fuel trim, maar in long term zie ik niets geks. Als ik nu bij mijn logs kijk zie ik toch vaak een overschrijding van die short term +/-3% en soms hoger dan 10. Betekend dit dat het probleem nog niet opgelost is en ik kan wachten op een nieuwe melding? 23 juli, 2018 aangepast door Flying Dutchman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 22 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2018 Voor mezelf: Groepen (Volkswagen/Audi "Standardized" Measuring Block Groups for Gasoline Engines) http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/index.html Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rosse_W8 Geplaatst 27 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2018 (aangepast) Vandaag de w8 apk laten doen. Zoals ik al wist heeft mijne ook last van lamba ellende. Nu heb ik in het doorlezen van dit topic aantal mensen gehoord over uit programmeren van de achterste sondes. Ff n vraagje daarover. Hoe weet de ecu na het uit programmeren hoeveel peut te injecteren? Standaard tabel of???? En waar zou ik dit in zuid holland of flak daarbij kunnen doen? 27 november, 2018 aangepast door Rosse_W8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
W8 pwr Geplaatst 22 juli, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2019 Toevallig heb ik Passat w8 gekocht die van een van de leden hier geweest is Ik zie dat er al een tijdje niemand meer actief is mbt Passat w8 heb er eentje die wat ellende heeft met tankmeter die niet functioneert & warme start gaat niet altijd even lekker( slaat door ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
W8 pwr Geplaatst 22 juli, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2019 On 18-6-2018 at 23:14, passat 1989 said: Nou jongens, durf het amper te vertellen, maar mijn W8 automaat, heeft een W8 handbak maatje gekregen! Zit nog wat werk aan, maar mag in hele korte tijd ook de weg op, dus nummer twee is ook van de partij! Hoe gek kan ik het maken... Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk Dit issie 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 21 augustus, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2019 Die tankmeter kan je eens kijken bij het reservewiel ligt een module... die lag bij mij in een bak water waardoor de tankmeter het niet meer deed. Als je er een tijdje mee blijft doorrijden start de auto sowiezo niet meer. Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rosse_W8 Geplaatst 2 november, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 2 november, 2019 Mijn handbak heeft zin in nieuwe koppelings setje en 2e massa vliegwiel. Nu is de ellende dat het 2e massa vliegwiel in europa nergens meer te krijgen. Amerika ligt nog het ea. Weet iemand hier in eu nog wat te liggen. En zijn er misschien sets zonder 2e massa vliegwiel. Massief vliegwiel met veren in de platen?Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten