Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Dan zou de versteller leeg kunnnen zijn geweest. Dan moet ie eerst weer opvullen zodra de pomp/motor gestart word. Daar zou ie inderdaad wat rottig op kunnen lopen tot ie vol is. Maar dat is niet het geval dus.

 

Heb je 'm toevallig flink op z'n staart gestampt toen je 'm afgezet hebt de laatste keer voor die ratel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk,

Precies. Bij mijn heeft ie nu ook paar dagen stil gestaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk,

Hee Mark. Rij jij er lang zo mee rond?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De term 'alle olie ligt onderin'  klopt niet.

 

Olie gevulde klepstoters bijven gevuld. Die lopen normaal gezien niet leeg, ook al staat de/een klep open. Alleen als de stoter dus lekt, zakt er de olie uit en tikt ie even als de motor weer gestart word.

Hetzelfde geldt voor de oliegevulde kettingspanners. Maar dan zal het spul een ander geluid geven inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden