Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Humm. Ok. Dat is al iets geruststellend. Denk dat ik morgen ochtend maar ff de multiriem eraf gooi. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Ik gok op de startmotor.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Startmotor. Weet niet. Komt echt pas zodra hij aanslaat. Alsof iets eerst nog droog staat en ff moet smeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Black Devil Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Misschien toch 1 vd nokkenasverstellers die even een tikje/rateltje geeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Het is natuurlijk heel moeilijk te bepalen vanaf een afstand via internet. Is het een tik of echt een ratel? Een nokkenasversteller zou tikken namelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Nee is wel een ratel. Ik zal is een poging wagen het geluid op te nemen. Ivm nokkenversteller heb ik begrepen dat je dat zeker ook zou moeten voelen bij bv stationair lopen. En tevens een melding via MIL zou krijgen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Dan zou de versteller leeg kunnnen zijn geweest. Dan moet ie eerst weer opvullen zodra de pomp/motor gestart word. Daar zou ie inderdaad wat rottig op kunnen lopen tot ie vol is. Maar dat is niet het geval dus. Heb je 'm toevallig flink op z'n staart gestampt toen je 'm afgezet hebt de laatste keer voor die ratel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Vroegah hedden de Opeltjes ook wel eens last van timmerende hydraulische klepstoters. Maar die tikken dus. Ratelen komt echt van een draaiend deel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Nee. Zet hem nooit zomaar stil. Laat hem altijd eerst nog ff lopen. Ook als ik hem start. Dan wacht ik ff tot hij weer zakt in toeren voordat ik ga rije. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Misschien dat Ad iets meer weet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk,Precies. Bij mijn heeft ie nu ook paar dagen stil gestaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Misschien dat Ad iets meer weet?Zou ad nog meelezen? Of zal ik hem een PB sturen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Ik hem 'm een Appje gestuurd. Misschien is ie wel met vakantie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 thx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Probeer eens eerst aan te geven waar de ratel zit. Bovenin het blok: hydr. klepstoter. Achterin: kettingspanner of iets met het verstelsysteem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 7 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 7 augustus, 2015 Ok. Gaat ik proberen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Ok vanochtend dus geluid "ratel" weer waargenomen. komt overduidelijk rechterzijde bovenkant blok! tevens iets anders gehoord. en da is de fluit/pieptoon voordat ze aanslaat? En nog wat multiriem geluid, maar staat al op planning. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Die multi riem kun je z'n bek wel effe laten houden door er wat WD40 op te spuiten. Voor de rest klinkt het als een klepstoter die leeg is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Ja he. Ga zwz nu ff multi eraf gooien. Ivm maanden lange zoektocht naar het huilen. Zie eventueel ook mijn topic huilende motor/bak w8. PS. De fluittoon stopt na 30 seconden. ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Ok nou multitriem eraf. Nog steeds "huilen". En toen? Gezien de klepstoters wordt het langzaam an maar tijd. "To open her up" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Ik heb het ook met starten als die een tijdje stil heeft gestaan, ik heb het idee dat het gewoon is ondat alle olie onderin het carter zit dat het heel even duurt voordat de olie rond is gepompt, als ik tijdhe heb gereden en zet hem uit en na een een korte tijd weer start doet ie het niet namelijk,Hee Mark. Rij jij er lang zo mee rond? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Heb ook een tijd met een ratel( alleen tijdens het starten) rondgereden. Twan heeft toen beide spanners vervangen. Blok is nu weer lekker rustig. Rijdt wel in een V6. Spanners raken lek volgens mij in de loop van de tijd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 Had het vorig jaar ook al, maar rij maar een paar duizend per jaar xd maar ik blijf er bij dat het gewoon ff is om dat alle olie onderin ligt, verder loopt ie als een naaimachientje namelijk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 9 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 augustus, 2015 De term 'alle olie ligt onderin' klopt niet. Olie gevulde klepstoters bijven gevuld. Die lopen normaal gezien niet leeg, ook al staat de/een klep open. Alleen als de stoter dus lekt, zakt er de olie uit en tikt ie even als de motor weer gestart word. Hetzelfde geldt voor de oliegevulde kettingspanners. Maar dan zal het spul een ander geluid geven inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten