Redeemer1972 Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 Aha, is dat 'm..... Nog geen kans gehad om er iets aan te doen trouwens... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 hoi, kleine update Thermostaathuis heb ik net in ontvangst genomen, ik heb hem gekocht op Poolse webwinkel. link: http://shop.boxmoto.pl/?711,pl_http-sho ... 7d121111rp hij heeft mij €137 gekost inclusief verzendkosten, levering duurde wel 2 weken en was niet traceerbaar dus volgende keer laat ik zoiets door DHL ophalen, dan is die traceerbaar en sneller in huis maar goed, foto's: Thermostaathuis is van merk Wahler, voordat ik hem kocht heb ik nog even die merk opgezocht op internet, toen kwam ik er achter dat een Duits merk is dus dat zal wel goed zitten, na oud en nieuw wil ik er zelf aan beginnen want ondertussen heb ik zoveel materiaal over het vervangen van thermostaathuis opgezocht en uitgeprint dat ik gewoon volle vertrouwen in heb om klus te klaren. En ja die zwarte buis zal ik overzetten van de oude thermostaat, en de stekker klopt wel denk ik, zo niet dan laat ik hem overzetten. Als jullie nog tips voor mij hebben hoor ik het graag. En nog even een vraagje over remschijven, ik heb alle nieuwe schijven namelijk al in huis en er is wat bij mij opviel, foto: Is die groef normaal of is dat een productie fout?? alleen de voorste schijven hebben dat, achter niet, ze zijn van merk ABS. En ik heb nog zo'n US-Modul op ebay gescoord, link : http://www.ebay.nl/itm/170758753199?ssP ... 1497.l2649 foto: aansluiten is echt een kinderspel. Ik wens alle leden alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 die groef dat hoort zo.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 oke, fijn om te weten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 Die groef klopt inderdaad. Dat is gedaan tijdens balanceren van de schijf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat w8 ie Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 Let op bij uit elkaar halen,de paspennen van het inlaat spruitstuk ,die blijven in blok zitten of aan inlaatspruitstuk,maar laat ze niet in blok vallen,succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 Mooi gevonden dat thermostaathuis, dit merk kende ik nog niet. Vervangen valt best mee. De schroeven waar deze mee vast zitten kunnen erg vast zitten, deze even laten schrikken helpt goed. Ik heb een tijd geleden voor het vervangen een keer een how-to gemaakt. Staat ergens op het forum. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 het merk is heel erg bekend.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 29 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2014 De thermostaat van het thermostaathuis werkt wel alleen de electronica die eraan hangt werkt niet meer.Ik heb er een paar gerepareerd maar het is niet zo eenvoudig. Eric is onze testman, heeft de laatste gerepareerde versie in huis, maar er nog niet in zitten volgens mij. Ik ga in januari het thermostaathuis weer plaatsen.. Heb ik even meer tijd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 2 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2015 Ik was bezig met remschijven en blokken, voor is gelukt, alles viel goed op zijn plek. Achter remschijf 269mm en dat ging ook goed, alleen remblokken waren te klein van afmeting, weet iemand zo welke maat remblokken ik achter moet hebben? ik heb oude schijf weer terug geplaats, leek me zo zonde om versleten blokken op een nieuwe schijf te laten slijten. En andere vraag, ik wil ook nieuwe remvloeistof door de leidingen laten vloeien, dus ik was van plan om dat met een cardan spuit te doen met een doorzichtige slang, dus aan boven kant reservoir oude remvloeistof uit en nieuwe in (vol laten lopen) , cardan spuit op ventiel die op de remschoen zit zetten en voorzichtig vloeistof uitzuigen, en natuurlijk reservoir regelmatig controleren of er genoeg vloeistof in zit. Lijk mij een goed idee maar misschien zeg ik iets stoms ik hoor het wel , zo'n cardan spuit 500ml met slang kost €15 nieuw, ik hoor het wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2015 niet doen, laat dat gewoon doen, kost je ca 50 euro in een garage met een speciale ontluchter, anders kom je een keer deze kant op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pieter13 Geplaatst 2 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2015 Hallo Allemaal, Ik ben afgelopen week eindelijk ook weer bezig geweest met mijn W8 en het mysterie van de karakteristiek veld geregelde thermostaat. Volgens mij is het het kastje wat op de grootste van de twee koel ventilatoren zit, die heeft namelijk ook problemen met draaien. Gisteren ben ik bezig geweest met deze er uit proberen te halen en ik liep uiteindelijk vast op de derde en laatste schroef die op dit regel kastje zit, daar kan je gewoon echt niet bij. Ik heb twee vragen; heeft iemand een goede tip over het uitbouwen van deze ventilator, want dat is erg lastig (als ik het me goed herinner van het vervangen van de radiator kan je er vanaf de voorkant ook niet echt bij). Tweede vraag is of iemand een vervangende ventilator (of belangrijker, het kastje wat er op zit) heeft liggen, de enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden komt bij de dealer vandaan en is erg duur (€1100,- geen tikfout), het onderdeel nummer heb ik wel: 3B0959453D Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 2 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2015 Ik gok zomaar dat de voorkant eraf moet. Dus bumper en voorfront. Dan kun je er zo bij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruudje w8 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 De beste wensen allemaal voor 2015 en veel veilige km toegewenst. Het is al even geleden dat ik hier op het forum heb gezeten. M'n automaat bak is inmiddels storingsvrij de garage waar ik m gekocht heb heeft m keurig laten repareren zonder dat het me een cent gekost heeft. Inmiddels al veel plezier gehad van de w8 totdat we afgelopen donderdag betrokken raakte bij een botsinkje (betere start van t nieuwe jaar kan je niet hebben). Nu ben ik voor een compleet andere kop aan het kijken maar vraag me dus af of de voorschermen toch wel het zelfde zijn als een gewone Passat?? Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 De beste wensen allemaal voor 2015 en veel veilige km toegewenst.Het is al even geleden dat ik hier op het forum heb gezeten. M'n automaat bak is inmiddels storingsvrij de garage waar ik m gekocht heb heeft m keurig laten repareren zonder dat het me een cent gekost heeft. Inmiddels al veel plezier gehad van de w8 totdat we afgelopen donderdag betrokken raakte bij een botsinkje (betere start van t nieuwe jaar kan je niet hebben). Nu ben ik voor een compleet andere kop aan het kijken maar vraag me dus af of de voorschermen toch wel het zelfde zijn als een gewone Passat?? Sent from my iPad using Tapatalk Het front is gewoon hetzetlfde, het enige verschil tussen een "gewone" 3BG en een W8 is de motor, en de ophanging Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruudje w8 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Pfoe!!!!!! Dat is al een hele geruststelling dan. Was m'n eigen al druk aan het maken dat je net zult zien dat je een kapitaal aan plaatwerk kwijt bent omdat je met een w8 rijdt Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Zijn je koplampen nog wel heel? Die zijn namelijk wel uniek van een W8 en zijn wel aardig prijzig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruudje w8 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Helaas is er dus 1 gesneuveld Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruudje w8 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Blijft zeer doen als ik er naar kijk. Hij staat gelukkig niet voor de deur Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 viewtopic.php?f=113&t=53857 Maurice heeft nog een rechter liggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruudje w8 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 THX voor de tip. Heb Maurice een pb gestuurd. Nu nog een scherm bumper en motorkapje en we zijn weer gesteld Sent from my iPad using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pieter13 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Ik gok zomaar dat de voorkant eraf moet. Dus bumper en voorfront. Dan kun je er zo bij. Ik heb de handleiding van Ad voor het vervangen van de radiatior er bijgepakt voor de plaatjes en als je de bumper en voorfront er af haalt kijk je tegen de radiator aan, nou kan die er natuurlijk ook af, maar dat vond ik dusdanig veel gedoe dat ik dat liever maar één keer doe. Heeft iemand dus misschien een tip voor het vinden van zo'n fan? Ik heb de natuurlijk al gezocht, onder andere in de links die hier op het forum staan in het handige websites topic, maar niemand (behalve de dealer voor veel te veel) lijkt het te kunnen leveren, ook bijvoorbeeld Brezan niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Pieter, Wat voor foutmelding heb je eigenlijk? Problemen met de fans komt in de meeste gevallen van de kleine thermostaat links in de de bovenste slang bij de radiator. Hiervoor hoef je niets uit te bouwen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pieter13 Geplaatst 3 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 3 januari, 2015 Ik heb een foutmelding over de karakteristiek veld geregelde thermostaat en één over kortsluiting naar een ventilator (uit mijn hoofd gezegd, het is even geleden dat ik dit heb uitgelezen). Ik heb beide thermostaten in de koelvloeistof leidingen al vervangen, beter gezegd, ik heb de voorste vervangen, deze doorgemeten en daarna naar achteren verplaatst. Ik heb geen brandende motor lampjes verder, dus als ik het goed begrepen heb is het beroemde themostaathuis nog goed. Ik kom uit bij het regel kastje op de ventilator, omdat die wel aanslaat, maar daarna meteen weer stopt (en vanwege de sluiting melding). De andere kleine ventilator doet het ook prima (en doet de koeling nu alleen, wat redelijk gaat). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 4 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 januari, 2015 Probeer de foutcode is te achterhalen. De foutmelding die je beschrijft is het thermostaathuis. Dat het lampje niet brand zegt mij nog niets, ik heb er een uit Duitsland bij me gehad waarvan achteraf bleek dat het lampje verwijdert was. Dit was gedaan vanwege het lambda sonde probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten