Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een vraagje,

Ik heb een w8 en sinds kort telkens na een rit blijven ventilatoren vol gas draaien als ik de auto uitzet, en oranje motorlampje laat ook van zich horen.Ik heb gelezen dat het aan de temperatuursensoren kan liggen, dus ik heb gelijk twee gekocht. Op w8forum.dk staat een duidelijke DIY hoe je die kan vervangen maar toch....... durf ik het klus niet aan. Liefst zou ik met een van de forumleden willen afspreken die dit vaker hebben gedaan.

Ik heb hem nog niet uitgelezen, dus liefst iemand met VCDS als het kan.

 

 

Waarschijnlijk de voorste sensor, deze is simpel te vervangen.

Als het niet zelf durft kom je maar ff aan 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus hij is uitgelezen op advies van Leo. (ben gegaan voor iCarsoft)

 

ik kreeg volgende codes van de motor:

 

P1292 Map controlled engine cooling thermostat -F265: open circuit

P0430 Catalyst system bank 2: efficiency below theshold

P1323 knock sensor (KS4) circuit-G198 : signal too low

 

kan iemand mij daar iets over vertellen?

 

En Ad dat zou echt tof zijn als ik bij jou langs kon komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De F265 code is het thermostaathuis.

 

De 2de code is afkomstig van de Lambdasondes, de waardes die uitgelezen worden zijn niet stabiel,

dit kan diverse oorzaken hebben van slechte nakat. lambdasondes, slechte kat. vacuumlek enz.

Deze code is een erg lastige, ik heb deze foutmelding ook zo af en toe, ik wil de nakat. lambda sondes eruit laten programeren.

 

De 3de kan een melding zijn van onregelmatig lopen en komt van een klopsensor.

Kan van diverse oorzaken afkomen. dit in combinatie met de lambda sonde melding kon het wel eens een

lekkende injector zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De thermostaat van het thermostaathuis werkt wel alleen de electronica die eraan hangt werkt niet meer.

Ik heb er een paar gerepareerd maar het is niet zo eenvoudig. Eric is onze testman, heeft de laatste gerepareerde versie

in huis, maar er nog niet in zitten volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooooo.... Mijn 8 heeft weer een verse APK op de derriere. Niet zonder slag of stoot trouwens, ik heb weer het nodige mogen investeren in m'n lief.

Nieuwe homokineten voorzijde links én rechts, nieuw deurslot bestuurdersdeur (i.v.m. slecht starten :shock: ), nieuwe temperatuur sensoren, rechts-voor bij de radiateur én de sensor in het blok (achter het thermostaathuis). nieuwe stuurkogel. Maar goed, ze loopt en stuurt weer als een zonnetje en ben (gelukkig) van dat irritante geratel af bij optrekken in de bocht. Al-met-al toch weer happy :). Nu maar weer even sparen (eindejaarsbonus :twisted: ) en dan kunnen we weer verder, ik weet nog een paar dingen die er aan zitten te komen, zoals twee nieuwe banden en de Madras op gaan knappen. De gepolijste randen zijn verweerd/geoxideerd en die moeten weer gaan glimmen, misschien het hart nog een ander kleurtje. Ook staat er nog een vacuümslangetje (á €100,=) van het remsysteem in backorder, die moet ook nog gemonteerd worden. En ik denk dat de accu zich aan het melden is. Vorige week bij de lagere temperaturen had ze het moeilijk om de acht mannen wakker te maken na korte ritjes met achterruitverwarming aan en zo, dus die staat ook op de nominatie om vervangen te worden. Kortom, genoeg gedaan én nog genoeg te doen....

Heerlijk die auto :roll::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot:

 

Homokineten zijn geen apk punt

deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, of je zou de auto niet mogen starten met de deur open, ik heb dit alleen nog maar gezien bij een R36.

 

temperatuursensoren hebben niks met apk van doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot:

 

Homokineten zijn geen apk punt

deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, of je zou de auto niet mogen starten met de deur open, ik heb dit alleen nog maar gezien bij een R36.

 

temperatuursensoren hebben niks met apk van doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot.

 

deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen,

 

Klopt niet helemaal :) , bij het openen van de deur slaat de brandstof pomp aan het zet deze het systeem op

druk, als deze dat niet doet duurt het een paar seconden langer voordat deze op druk staat en start de motor

inderdaad slechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot:

 

Homokineten zijn geen apk punt -> de rubber hoezen bij de homokineten wel. ->lagen nu tóch open, dus gelijk maar de hele bende vervangen.

Deurslot werkte niet meer juist (dus niet alleen de electronica) soms wel, soms niet -> ook APK punt, deur moét van buiten af open te maken zijn.

Stuurkogel spreekt voor zich, is ook een APK punt. Sensoren idd niet, maar we waren toch lekker aan het hobbiën. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot.

 

deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen,

 

Klopt niet helemaal :) , bij het openen van de deur slaat de brandstof pomp aan het zet deze het systeem op

druk, als deze dat niet doet duurt het een paar seconden langer voordat deze op druk staat en start de motor

inderdaad slechter.

 

Ook bij mijn V5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken....

 

Toen ik bij Ad informeerde waarom mijn auto slecht startte, zelfs nadat ik 8 nieuwe vonkplugjes gemonteerd had, en hij mij het antwoord gaf dat het waarschijnlijk mijn bestuurdersdeur slot was, moest ik ook wel ff achter de oren krabben... Maar na een wat meer uitvoerige uitleg snapte ik ook waarom. :)

Maar het slot mechanisme was blijkbaar ook redelijk versleten, hij pakte zo nu en dan niet het slot mee als ik aan de hendel trok. Dan moest ik via de passagiers-kant de deur van binnen open doen... Daar was ik snel klaar mee. Vervangen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vreemd geval hier....

 

Van de week het bekende alarmpje en de gele oliekan in het display; oliepeil te laag/bijvullen.

Dus ik er een liter olie bij gekiepert, gechecked, en weer netjes op peil. Ik denk niks aan de hand. Dus wel. Meneer blijft om olie vragen????

Al verschillende keren gereden inmiddels, maar iedere keer na contat aan, alarm! Klinkt dat iemand bekend?

Ik heb 'm al uitgelezen maar geen foutcodes te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden