Ad Driessen Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 hoi, ik heb een vraagje,Ik heb een w8 en sinds kort telkens na een rit blijven ventilatoren vol gas draaien als ik de auto uitzet, en oranje motorlampje laat ook van zich horen.Ik heb gelezen dat het aan de temperatuursensoren kan liggen, dus ik heb gelijk twee gekocht. Op w8forum.dk staat een duidelijke DIY hoe je die kan vervangen maar toch....... durf ik het klus niet aan. Liefst zou ik met een van de forumleden willen afspreken die dit vaker hebben gedaan. Ik heb hem nog niet uitgelezen, dus liefst iemand met VCDS als het kan. Waarschijnlijk de voorste sensor, deze is simpel te vervangen. Als het niet zelf durft kom je maar ff aan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 Ad for president! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 26 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2014 Dus hij is uitgelezen op advies van Leo. (ben gegaan voor iCarsoft) ik kreeg volgende codes van de motor: P1292 Map controlled engine cooling thermostat -F265: open circuit P0430 Catalyst system bank 2: efficiency below theshold P1323 knock sensor (KS4) circuit-G198 : signal too low kan iemand mij daar iets over vertellen? En Ad dat zou echt tof zijn als ik bij jou langs kon komen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 26 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2014 De F265 code is het thermostaathuis. De 2de code is afkomstig van de Lambdasondes, de waardes die uitgelezen worden zijn niet stabiel, dit kan diverse oorzaken hebben van slechte nakat. lambdasondes, slechte kat. vacuumlek enz. Deze code is een erg lastige, ik heb deze foutmelding ook zo af en toe, ik wil de nakat. lambda sondes eruit laten programeren. De 3de kan een melding zijn van onregelmatig lopen en komt van een klopsensor. Kan van diverse oorzaken afkomen. dit in combinatie met de lambda sonde melding kon het wel eens een lekkende injector zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 27 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2014 bedankt voor de reactie, Dus de thermostaathuis moet vervangen worden of valt dat te repareren? heb op w8forum.dk gelezen dat thermostaathuis normaal kan functioneren ondanks de foutmelding, maar die risico wil ik eigenlijk niet nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 27 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2014 De thermostaat van het thermostaathuis werkt wel alleen de electronica die eraan hangt werkt niet meer. Ik heb er een paar gerepareerd maar het is niet zo eenvoudig. Eric is onze testman, heeft de laatste gerepareerde versie in huis, maar er nog niet in zitten volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 27 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2014 Zooooo.... Mijn 8 heeft weer een verse APK op de derriere. Niet zonder slag of stoot trouwens, ik heb weer het nodige mogen investeren in m'n lief. Nieuwe homokineten voorzijde links én rechts, nieuw deurslot bestuurdersdeur (i.v.m. slecht starten ), nieuwe temperatuur sensoren, rechts-voor bij de radiateur én de sensor in het blok (achter het thermostaathuis). nieuwe stuurkogel. Maar goed, ze loopt en stuurt weer als een zonnetje en ben (gelukkig) van dat irritante geratel af bij optrekken in de bocht. Al-met-al toch weer happy . Nu maar weer even sparen (eindejaarsbonus ) en dan kunnen we weer verder, ik weet nog een paar dingen die er aan zitten te komen, zoals twee nieuwe banden en de Madras op gaan knappen. De gepolijste randen zijn verweerd/geoxideerd en die moeten weer gaan glimmen, misschien het hart nog een ander kleurtje. Ook staat er nog een vacuümslangetje (á €100,=) van het remsysteem in backorder, die moet ook nog gemonteerd worden. En ik denk dat de accu zich aan het melden is. Vorige week bij de lagere temperaturen had ze het moeilijk om de acht mannen wakker te maken na korte ritjes met achterruitverwarming aan en zo, dus die staat ook op de nominatie om vervangen te worden. Kortom, genoeg gedaan én nog genoeg te doen.... Heerlijk die auto Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 27 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot: Homokineten zijn geen apk punt deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, of je zou de auto niet mogen starten met de deur open, ik heb dit alleen nog maar gezien bij een R36. temperatuursensoren hebben niks met apk van doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot: Homokineten zijn geen apk punt deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, of je zou de auto niet mogen starten met de deur open, ik heb dit alleen nog maar gezien bij een R36. temperatuursensoren hebben niks met apk van doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot. deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, Klopt niet helemaal , bij het openen van de deur slaat de brandstof pomp aan het zet deze het systeem op druk, als deze dat niet doet duurt het een paar seconden langer voordat deze op druk staat en start de motor inderdaad slechter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot: Homokineten zijn geen apk punt -> de rubber hoezen bij de homokineten wel. ->lagen nu tóch open, dus gelijk maar de hele bende vervangen. Deurslot werkte niet meer juist (dus niet alleen de electronica) soms wel, soms niet -> ook APK punt, deur moét van buiten af open te maken zijn. Stuurkogel spreekt voor zich, is ook een APK punt. Sensoren idd niet, maar we waren toch lekker aan het hobbiën. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot. deurslot is geen apk punt en slecht starten heeft daar al helemaal niks mee van doen, Klopt niet helemaal , bij het openen van de deur slaat de brandstof pomp aan het zet deze het systeem op druk, als deze dat niet doet duurt het een paar seconden langer voordat deze op druk staat en start de motor inderdaad slechter. Ook bij mijn V5. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 Nou weet ik eindelijk wat er zoemt als ik instap. De brandstofpompen. Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.... Toen ik bij Ad informeerde waarom mijn auto slecht startte, zelfs nadat ik 8 nieuwe vonkplugjes gemonteerd had, en hij mij het antwoord gaf dat het waarschijnlijk mijn bestuurdersdeur slot was, moest ik ook wel ff achter de oren krabben... Maar na een wat meer uitvoerige uitleg snapte ik ook waarom. Maar het slot mechanisme was blijkbaar ook redelijk versleten, hij pakte zo nu en dan niet het slot mee als ik aan de hendel trok. Dan moest ik via de passagiers-kant de deur van binnen open doen... Daar was ik snel klaar mee. Vervangen dus... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
R36 Driver Geplaatst 28 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2014 wacht ff: nieuwe apk niet zonder slag of stoot:of je zou de auto niet mogen starten met de deur open, ik heb dit alleen nog maar gezien bij een R36. onze R36 kun je gwoon starten met de deur open Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kamil840 Geplaatst 29 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2014 Ik heb een leuke artikel gevonden over thermostaathuis op internet, namelijk dat eentje van w12 ook op w8 past (met wat aanpassingen) , of die beter is dat durf ik niet te zeggen, dat laat ik aan jullie over http://ttzeefixed.blogspot.nl/2013/09/t ... ostat.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 30 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2014 Leuk stukje, duidelijke beschrijving ook. Is inderdaad een overweging. Volgens mij scheelt het hier in Nederland ook behoorlijk wat geld. Maar dat kan Ad je waarschijnlijk vertellen. Hij is hier, dacht ik, ook al een keer mee bezig geweest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 30 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2014 Interessant stukje. Maar ik heb dan zoiets van als het op die $100 hangt, en het pas tdan 1 op 1, dan geef ik die $100 gewoon uit in plaats van toch wel wat extra werk. Maar volgens mij had Ad een nog veel interesaante oplossing toch? Daar was al over geschreven geloof ik.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 30 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2014 Was dat niet van een s8 ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 1 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2014 Bij onze W8 vrienden in Duitsland staat een grote topic over het thermostaathuis. Hier staat ook beschreven hoe te repareren en ook aftermarket vervangers. w8-forum.de Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 21 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2014 Vreemd geval hier.... Van de week het bekende alarmpje en de gele oliekan in het display; oliepeil te laag/bijvullen. Dus ik er een liter olie bij gekiepert, gechecked, en weer netjes op peil. Ik denk niks aan de hand. Dus wel. Meneer blijft om olie vragen???? Al verschillende keren gereden inmiddels, maar iedere keer na contat aan, alarm! Klinkt dat iemand bekend? Ik heb 'm al uitgelezen maar geen foutcodes te zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 21 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2014 De olie sensor zit onder in het carter en kan een kabelbreuk hebben of de sensor is defect. Of deze uit te lezen is? Dit is meer een omgekeerde peilstok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 21 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2014 probeer eens de accupolen los te halen en tegen elkaar aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 22 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2014 Ik zal eens kijken dat ik 'm uit laat lezen van de week. Ad, heb jij dat ding al eens uit jouw 'studieblok' gehaald en bekeken? Dat van die accupolen kan ik wel eens proberen. Da's zo gepiept. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 24 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2014 Dit is de digitale peilstok van de w8. Even de sleutel erbij gelegd om een idee te krijgen van de afmeting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten