Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Maar goed, uiteraard wil ik dit wel opnieuw doen, het maakt mij voor de korting niet zoveel uit, het is alleen wel leuker dat je vergelijkingsmateriaal hebt, voor en na de tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat werd niks op het eind?

 

Hmmm... ik voel een mini W8 meeting in Lochem opkomen... :P

 

lijkt mij zowiezo wel weer leuk om iets van een w8 meeting te houden, vorig jaar bij Ad was de opkomst nietzo denderend :mrgreen:

maar zoiets moet toch wel weer op de benen te zetten zijn?

 

wel na de wintermaanden dan :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn W8 is ook getuned en rijdt vele malen prettiger. Wat vooral merkbaar is dat hij beter oppakt na het schakelen, ik heb een automaat. Over een paar weken laat ik trouwens de achterste lambdasondes uitschrijven, hier geeft hij storing op en op katalysatorwerking te gering. Uitstoot gemeten op CO apparaat en is keurig in orde maar het motormanagentlampje ben ik zat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het laten doen bij mobile chiptuning. Ze zijn hier op de zaak gekomen, via eobd uitgelezen, in de computer gezet en toen begon hij met het afstellen/aanpassen van de software. Ik stond erbij en keek ernaar. Koppelbegrenzing beetje omhooggeschroefd en begrenzer eraf gehaald. Daarna weer ingeladen en klaar was Kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn W8 is ook getuned en rijdt vele malen prettiger. Wat vooral merkbaar is dat hij beter oppakt na het schakelen, ik heb een automaat. Over een paar weken laat ik trouwens de achterste lambdasondes uitschrijven, hier geeft hij storing op en op katalysatorwerking te gering. Uitstoot gemeten op CO apparaat en is keurig in orde maar het motormanagentlampje ben ik zat :)

 

Bij wie laat je dit doen?

Ik ben wel benieuwd want ik heb soms hetzelfde probleem, reset de foutmelding en dan blijft

het soms een maand weg.

Uitlaatgas metingen zijn goed, lambdasondes heb ik ook al vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

chipservice in Hem

 

 

Krijg de pagina niet geopend....

 

Any ways......

 

De keerring van de uitgaande as naar achteren heb ik inmiddels vernieuwd, leuk klusje, paar uurtjes werk en een liter olie ging erin. Lang verhaal wat inkorten; het kreng lekt nog. Net zo hard als van tevoren. :?:

 

Dus gauw tussendoor de W8 naar de PTC gebracht om m'n maat de monteur effe te laten kijken (ikzelf zit in Bremerhaven afgelopen en komende week) Die ziet vervolgens dat de nieuwe keerring keurig dicht is en daar ligt het dus niet aan, maar dat ie lekt op de deling van staartstuk en bak? I ask you....

 

Vanmorgen een andere W8 eigenaar gesproken en die heeft daar in die buurt ook een lekkage geconstateerd. Hij gaat dat nog nader bekijken binnenkort. Klinkt dat hier ook bij iemand bekend in de oren toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die andere W8 eigenaar heeft trouwens vandaag z'n bak laten spoelen en dat heeft zeer positief uitgepakt blijkbaar!

 

Hij zegt dat ie veel beter schakeld en veel mooier oppakt. De klacht van een KLOINK na uitkomen van een bochtje/verlaten rotonde is ook weg zoals het er nu uitziet. Blijkbaar was de olie zo smerig dat ie eigenlijk nog een keer zou moeten. Dan gaat er ook meteen een nieuw filter in.

 

Kortom; spoelen is de moeite waard. Ook bij een Tiptronic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoelen heb ik reeds meerdere malen positieve verhalen over gehoord. Misschien moet ik dat ook eens laten doen.

 

De staartkeerring was bij mijn bak ook lek. Toen ik de bak eraf had gehaald voor het plaatsen van een nieuwe koppelomvormer ook meteen alle keerringen vervangen. Sindsdien is alles kurkdroog.

 

Vrijdag laat ik de achterste sondes uitcoderen, zal hier de uitkomst vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben weer thuis. Ben bij Chipservice geweest in Hem bij Hans Bakker. Hij is een kleine 1.5uur bezig geweest omdat het de eerste keer niet meteen goed ging.

 

Eerst via de EOBD stekker de data uit het motorregelapparaat gehaald. Toen is hij de boel gaan bekijken en de punten met betrekking tot de achterste lambdasondes en de secundaire luchtpomp de bitjes van 1 naar 0 gezet. Toen de boel weer in het motorregelapparaat geladen. Alles goed behalve de cruise controle deed het niet meer, hier had Hans het nog over gehad dat als je teveel wegschrijft dat je dan wel eens een niet werkende cruise controle zou kunnen hebben.

 

Dus daarom weer een paar 0tjes naar 1tjes omgezet en opnieuw geladen in het motorregelapparaat.

 

Dus ik ben een blij man zonder die eeuwige nutteloze storingen meer. Zeker een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt goed. In ieder geval een CEL veroorzaker minder nu. Ik zet er alleen een vraagteken bij of het verstandig is....

 

Ik denk dat ik de oorzaak van m'n bak lekkage heb gevonden. Het sealtje van de uitgaande as zit in een dekseltje getikt. Dat dekseltje zit tegen het staartstuk met een O-ring als afdichting. En daar lekt ie uit. Gelukkig een foto gemaakt voor ik het ding de eerste keer uit elkaar ging halen, en daar is het alsnog op te zien. Helaas was het sealtje de meest voor de hand liggende oorzaak. Mooi niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja die O-ring! Klopt die heb ik ook vervangen :)

 

Geef me een reden waarom het uitcoderen onverstandig zou zijn? Mijn W8 staat bijna om 200.000km en de oorzaak is gewoon de versleten katalysatoren. Die zetten niet snel genoeg de boel om met als gevolg storing op de sondes en katwerking te gering. De secundaire luchtpomp is ook overbodige rommel. Wegens milieu-gebeuren zitten deze dingen erop. De motor heeft het nergens voor nodig, de inspuiting doet hij alleen met info van de voorste sondes en niet de achterste. Bij nieuwere auto's wordt de achterste wel gebruikt voor mengel aanpassing.

 

hij heeft trouwens ook mijn tuningsmap gecontroleerd en vergeleken met een originele map en vond het er goed uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
O ja die O-ring! Klopt die heb ik ook vervangen :)

 

Geef me een reden waarom het uitcoderen onverstandig zou zijn? Mijn W8 staat bijna om 200.000km en de oorzaak is gewoon de versleten katalysatoren. Die zetten niet snel genoeg de boel om met als gevolg storing op de sondes en katwerking te gering. De secundaire luchtpomp is ook overbodige rommel. Wegens milieu-gebeuren zitten deze dingen erop. De motor heeft het nergens voor nodig, de inspuiting doet hij alleen met info van de voorste sondes en niet de achterste. Bij nieuwere auto's wordt de achterste wel gebruikt voor mengel aanpassing.

 

hij heeft trouwens ook mijn tuningsmap gecontroleerd en vergeleken met een originele map en vond het er goed uit zien.

 

 

Het is eigenlijk geen O-ring. Het is een Quad ring zag ik gisteravond toen ik 'm uitpakte.

 

Nou, hij zit erin hoor. En hij is weer mooi dicht ook. Heb 'm binnen laten staan vanacht bij de PTC met een stukje karton eronder om te controleren vanmorgen. Geen druppel gezien. Dus eindelijk m'n W8 weer thuis voor de deur.

Ben alleen bang dat m'n accu aan het overlijden is aangezien meneer gisteravond niet wilde starten toen ik 'm binnen wilde rijden. Maar even in de gaten houden en anders ook maar een nieuwe erin binnenkort. Weinig zin in een niet startende auto als ik in het buitenland zit en allerliefste moet er mee weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

hoi, ik heb een vraagje,

Ik heb een w8 en sinds kort telkens na een rit blijven ventilatoren vol gas draaien als ik de auto uitzet, en oranje motorlampje laat ook van zich horen.Ik heb gelezen dat het aan de temperatuursensoren kan liggen, dus ik heb gelijk twee gekocht. Op w8forum.dk staat een duidelijke DIY hoe je die kan vervangen maar toch....... durf ik het klus niet aan. Liefst zou ik met een van de forumleden willen afspreken die dit vaker hebben gedaan.

Ik heb hem nog niet uitgelezen, dus liefst iemand met VCDS als het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb een vraagje,

Ik heb een w8 en sinds kort telkens na een rit blijven ventilatoren vol gas draaien als ik de auto uitzet, en oranje motorlampje laat ook van zich horen.Ik heb gelezen dat het aan de temperatuursensoren kan liggen, dus ik heb gelijk twee gekocht. Op w8forum.dk staat een duidelijke DIY hoe je die kan vervangen maar toch....... durf ik het klus niet aan. Liefst zou ik met een van de forumleden willen afspreken die dit vaker hebben gedaan.

Ik heb hem nog niet uitgelezen, dus liefst iemand met VCDS als het kan.

 

 

Hoi Kamil, en welkom hier natuurlijk.

 

Je zal toch enige sleutelkennins moeten hebben om sowieso aan een W8 te gaan beginnen. Zonder enige kennis is het zacht gezegd 'niet verstandig'.

Bekijk eerst eens welke codes er opgeslagen zijn en laat die hier eens zien? Er zitten een paar W8 techneuten hier die ongetwijfeld een antwoord hebben voor je. Zelfs je temperatuur sensoren zomaar vernieuwen zonder eerst codes te kijken is al niet verstandig geweest. Het zou zomaar het welbekende thermostaathuis kunnen zijn.

Kortom, lees dit forum eens goed door. Er staan verschillende bladzijdes in die gaan over het thermostaathuis.

 

Wat je beter eerst kan doen (heb ik gedaan tenminste) is een OBD II bluetooth uitlezertje kopen via Ebay. Die dingen kosten bijna niets en je kan zelf je codes uitlezen en wissen.

 

Die zijn er van behoorlijk duur;

http://www.ebay.de/itm/ICARSOFT-i908-OB ... 462a954183

 

Maar ook een stukje goedkoop;

http://www.ebay.co.uk/itm/U480-Universa ... 3392c01e44

 

Dan bedoel ik natuurlijk prijzen voor de hobbyist. Die tweede heb ik spijt van dat ik die niet heb genomen trouwens. Da's veel simpeler in gebruik als een bluetooth exemplaar. Ding geeft alleen maar de storingen aan en wist die vervolgens. Mits je de goede knoppen indrukt natuurlijk. En het bespaart je uiteraard een bezoekje aan de garage, kosten van gebruik diagnose apparatuur, uurloon etc. €100,- is tegenwoordig niks meer!

 

Welke regio woon je trouwens? Want een W8 zie je niet op iedere hoek van de straat. Vertel eens iets meer over de auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden