Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Vreemd, ik heb helemaal geen meldingen gekregen van de laatste berichten?

 

Maar goed.

De mijne gaat eind van de week naar de spuiter. Op het dak en achterklep na word ie helemaal gespoten. De voorbumper is erg slecht gespoten in het verleden wat resulteerd in loslatende lak. Je kan er zo de verf afhalen in grote plakaten.

Hier en daar zit een deuk en kras, en meteen maar een Vortex achter spoilertje op de klep. En Ad had nog een redelijk gaaf grilletje liggen voor de voorbumper. De midden onderste bij mij heeft twee Stinger antennes en als ik die eruit ga halen blijven er gaten zitten. Da's niks.

 

De storing heb ik nog steeds niet uitgelezen maar ik gok dat ie toch iets te maken heeft met het nieuwe K&N luchtfilter......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb van de week, samen met men broer een W8 blok gehaald 8-) voor reservedelen e.d. en om zelf aan te kunnen sleutelen :mrgreen:

 

volgens de verkoper zou het blok een versleten ketting hebben, dit lijkt me vrij stug bij een kilometerstand van 162000 km. Ga er een beetje vanuit van het bekende nokkenasverstelprobleem. Maar dat gaan we t.z.t. uitvinden :P

 

Woensdag om half 7 vertrokken, met een huurbusje, 'smiddags om 5 uur weer thuis na een rit van 700 km en 1,5uur file :mrgreen:

 

file.php?id=49763&t=1

 

file.php?id=49764&t=1

 

file.php?id=49765&t=1

 

file.php?id=49766&t=1

 

file.php?id=49767&t=1

 

file.php?id=49768&t=1

 

file.php?id=49769&t=1

 

file.php?id=49772&t=1

 

file.php?id=49773&t=1

 

file.php?id=49774&t=1

 

file.php?id=49776&t=1

 

Groeten Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blok kan lopen, alleen storing op de ketting. Dus of aan kettingrevisie toe, of nokkenasverstellers zitten vast.

De rest van de W8 is volgens mij ook gesloopt, was in onderdelen waarschijnlijk meer waard dan in een stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat blok ook op Ebay zien staan.

Is zeker interesant voor onderdelen.

Haal anders is de oliefilter eraf en deze helemaal uiteen halen om te kijken of er geen

lagerschalen kapot zijn gelopen. Is dit allemaal in orde kun je mooi het onderblok in

elkaar laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carterpan kun je zo loshalen, deze zit met vloeibare pakking afgedicht.

Het onderblok bestaat uit 3 carterdelen, cilinder gedeelte, tussencarter en carterpan.

Cilindergedeelte en tussencarter zou ik elkaar laten zitten, vooral als het niet nodig is om deze los te halen.

In het cilindergedeelte en tussencarter zitten de lagerschaaltjes, als je dit loshaalt dan

moet je de zaak weer precies hetzelfde in elkaar zetten met het juiste aanhaal koppel,

een w8 blok heeft geen lagerkappen.

Als de krukas wilt draaien altijd rechtsom anders verspringt de nokkenas timing!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad, bedankt voor,deze info. Zal binnenkort dan het carter eronder vandaan halen, laat tussencarter dan eerst mooi zitten.

 

Kettingen wil ik er toch uithalen, om de nokkenasverstellers te inspecteren.

Als timing een tand verspringt is er nog niks aan de hand toch, qua klepppen en zuigers tegen elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een heel stuk zitten lezen op passatworld.com en daar kwam deze tuner naar voren; http://www.wetterauer.de/index.cfm/go/home.welcome

 

Ik heb ze een mailtje gestuurd en gevraagd of er nog iets beschikbaar is voor onze W8'en.

 

Gaat om dit stukje forum;

http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... -04-a.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch nog eens een beetje zitten speuren wat betreft het geluid en kwam dit filmpje tegen op het welbekende YouTube:

3YTHYQlbICo

 

Dit is geloof ik meer wat ik zoek en de oplossing 'lijkt' kinderlijk simpel.

Nu weet ik dat dingen op zo'n filmpje niet altijd zijn wat het lijkt, dus ik heb nog zo m'n bedenkingen.......

Nogmaals ik wil niet zo'n echte herrieschopper..... misschien toch maar eens even wat gaan proberen.

Word vervolgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe vind ik de meeste uitlaten te scherp klinken, de varex kleppengestuurde uitlaat vind

ik tot nu toe nog een van de beste sounds geven.

Persoonlijk houd ik van een doffere brom/grom :D zoals bij een rs4 of rs6.

Deze hebben ook een kleppen gestuurde einddemper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de varex kleppengestuurde uitlaat vind ik tot nu toe nog een van de beste sounds geven.

 

De filmpjes op youtube van varex klinken goed inderdaad, maar ik zou graag het originele uiterlijk behouden.

Over het algemeen vind ik de 'aftermarket' zooi te grof.

Daarnaast, zoals bij die van ons de 4 piepjes netjes 'meelopen' met de ronding van de auto is in mijn optiek perfect.

Dat wil ik zéker niet veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens.

Ik heb ook meer zoiets van, ik heb een aparte auto en die hou ik graag zoveel mogelijk origineel.

En het geluid is inderdaad een beetje onder de maat, maar vergeet niet dat het de meeste luxe Passat is uit de hele folder. Die word natuurlijk niet verkocht met schreeuwpijpen.

 

Bij EPS in Hoogezand maken ze alles op maat. Kost wat maar dan heb je ook wat. En ze laten je horen hoe het klinkt voor final fit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was je kwijt voor een set? Originele neem ik aan?

 

 

Heb er inmiddels een paar gevonden op ebay.de en co.uk Gebruikte welliswaar, maar wel originele.

 

Ze zijn inderdaad wat aan de prijzige kant. Daarom zou ik het liefst meteen die getinte units erin zetten en de originele erbij houden. Maar ja, die zijn echt belachelijk duur en de verzendkosten komen er ook nog bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden