Redeemer1972 Geplaatst 30 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2014 Vreemd, ik heb helemaal geen meldingen gekregen van de laatste berichten? Maar goed. De mijne gaat eind van de week naar de spuiter. Op het dak en achterklep na word ie helemaal gespoten. De voorbumper is erg slecht gespoten in het verleden wat resulteerd in loslatende lak. Je kan er zo de verf afhalen in grote plakaten. Hier en daar zit een deuk en kras, en meteen maar een Vortex achter spoilertje op de klep. En Ad had nog een redelijk gaaf grilletje liggen voor de voorbumper. De midden onderste bij mij heeft twee Stinger antennes en als ik die eruit ga halen blijven er gaten zitten. Da's niks. De storing heb ik nog steeds niet uitgelezen maar ik gok dat ie toch iets te maken heeft met het nieuwe K&N luchtfilter...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mark91 Geplaatst 9 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2014 Heb van de week, samen met men broer een W8 blok gehaald voor reservedelen e.d. en om zelf aan te kunnen sleutelen volgens de verkoper zou het blok een versleten ketting hebben, dit lijkt me vrij stug bij een kilometerstand van 162000 km. Ga er een beetje vanuit van het bekende nokkenasverstelprobleem. Maar dat gaan we t.z.t. uitvinden Woensdag om half 7 vertrokken, met een huurbusje, 'smiddags om 5 uur weer thuis na een rit van 700 km en 1,5uur file Groeten Mark Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Heb je onderweg ook films gekeken of ben je nog niet aangestoken door sommigen hier Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Wat is de reden dat het blok op een pallet eindigde eigenlijk? Kapot? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Blok kan lopen, alleen storing op de ketting. Dus of aan kettingrevisie toe, of nokkenasverstellers zitten vast. De rest van de W8 is volgens mij ook gesloopt, was in onderdelen waarschijnlijk meer waard dan in een stuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Pieter13 Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Wat ongelovelijk zonde! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Ik heb dat blok ook op Ebay zien staan. Is zeker interesant voor onderdelen. Haal anders is de oliefilter eraf en deze helemaal uiteen halen om te kijken of er geen lagerschalen kapot zijn gelopen. Is dit allemaal in orde kun je mooi het onderblok in elkaar laten zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 10 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2014 Oliefilter zat er niet op Ad, vandaag kvs leidingen, vacuumleidingen en kabelboom eraf gehaald. Kun je het carter er zo onder vandaan halen? Dan doe ik dat binnenkort. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Carterpan kun je zo loshalen, deze zit met vloeibare pakking afgedicht. Het onderblok bestaat uit 3 carterdelen, cilinder gedeelte, tussencarter en carterpan. Cilindergedeelte en tussencarter zou ik elkaar laten zitten, vooral als het niet nodig is om deze los te halen. In het cilindergedeelte en tussencarter zitten de lagerschaaltjes, als je dit loshaalt dan moet je de zaak weer precies hetzelfde in elkaar zetten met het juiste aanhaal koppel, een w8 blok heeft geen lagerkappen. Als de krukas wilt draaien altijd rechtsom anders verspringt de nokkenas timing!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Nu ik hier toch lees en ik er weer eens aan denk; Ik heb ook al sinds ik mijn W8 heb een klikkend relay in de zekeringenkast zitten. Om de 30secondes of zo dan klikt er één? Klinkt dat bekend bij iemand? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Upseel Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Ad, bedankt voor,deze info. Zal binnenkort dan het carter eronder vandaan halen, laat tussencarter dan eerst mooi zitten. Kettingen wil ik er toch uithalen, om de nokkenasverstellers te inspecteren. Als timing een tand verspringt is er nog niks aan de hand toch, qua klepppen en zuigers tegen elkaar? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat w8 ie Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Hè,zo n klikend relais heb ik ook,maar ik weet het ook niet,niemand heeft nog een passende oplossing,of misschien nu wel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Aah... ben dus niet de enige. Ik moet het nog onderzoeken als ik er ooit de tijd voor ga krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 11 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2014 Net een heel stuk zitten lezen op passatworld.com en daar kwam deze tuner naar voren; http://www.wetterauer.de/index.cfm/go/home.welcome Ik heb ze een mailtje gestuurd en gevraagd of er nog iets beschikbaar is voor onze W8'en. Gaat om dit stukje forum; http://www.passatworld.com/forums/42-vo ... -04-a.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 12 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2014 Ik heb toch nog eens een beetje zitten speuren wat betreft het geluid en kwam dit filmpje tegen op het welbekende YouTube: 3YTHYQlbICo Dit is geloof ik meer wat ik zoek en de oplossing 'lijkt' kinderlijk simpel. Nu weet ik dat dingen op zo'n filmpje niet altijd zijn wat het lijkt, dus ik heb nog zo m'n bedenkingen....... Nogmaals ik wil niet zo'n echte herrieschopper..... misschien toch maar eens even wat gaan proberen. Word vervolgt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ad Driessen Geplaatst 13 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2014 Tot nu toe vind ik de meeste uitlaten te scherp klinken, de varex kleppengestuurde uitlaat vind ik tot nu toe nog een van de beste sounds geven. Persoonlijk houd ik van een doffere brom/grom zoals bij een rs4 of rs6. Deze hebben ook een kleppen gestuurde einddemper. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
niwdecire Geplaatst 13 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2014 Heb je hier foto/filmpjes van ben benieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 de varex kleppengestuurde uitlaat vind ik tot nu toe nog een van de beste sounds geven. De filmpjes op youtube van varex klinken goed inderdaad, maar ik zou graag het originele uiterlijk behouden. Over het algemeen vind ik de 'aftermarket' zooi te grof. Daarnaast, zoals bij die van ons de 4 piepjes netjes 'meelopen' met de ronding van de auto is in mijn optiek perfect. Dat wil ik zéker niet veranderen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Helemaal mee eens. Ik heb ook meer zoiets van, ik heb een aparte auto en die hou ik graag zoveel mogelijk origineel. En het geluid is inderdaad een beetje onder de maat, maar vergeet niet dat het de meeste luxe Passat is uit de hele folder. Die word natuurlijk niet verkocht met schreeuwpijpen. Bij EPS in Hoogezand maken ze alles op maat. Kost wat maar dan heb je ook wat. En ze laten je horen hoe het klinkt voor final fit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Heeft er iemand nog een rechter achterlicht liggen voor een Variant? Bj 2003. De mijne is lek, dus is constant nat van binnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Bij mij was het over na het plaatsen van nieuwe pakking set ipv ander achterlicht unit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Ik heb 'm zelf nog niet bekeken maar ga even op het advies van de spuiter af. Je bedoeld de zwarte foam pakking tussen het achterlicht en carroserie? Ik heb wel deze al gevonden. Serieuze trekstof; http://www.bks-tuning.com/oem-euro-vw-p ... ights.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat w8 ie Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Nee helaas,kort geleden verkocht,ik heb toen maar links en rechts vernieuwd,alleen schrik van de prijs maar toch gedaan want zij moet wel origineel blijven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Wat was je kwijt voor een set? Originele neem ik aan? Heb er inmiddels een paar gevonden op ebay.de en co.uk Gebruikte welliswaar, maar wel originele. Ze zijn inderdaad wat aan de prijzige kant. Daarom zou ik het liefst meteen die getinte units erin zetten en de originele erbij houden. Maar ja, die zijn echt belachelijk duur en de verzendkosten komen er ook nog bij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Redeemer1972 Geplaatst 14 mei, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2014 Die getinte van BKS zijn overigens wel met het W8 style chromen randje onderaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten