Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Het zo'n bracket gevonden in Engeland. En ook gevraagd of die meneer 'm toch naar NL op wil sturen. Ben benieuwd.

Die rubberen busjes komen er ook al aan; http://www.carpartsdirect.nl/

En ik heb HEL een mailtje gestuurd over de remleidingen.

 

Ik ga proberen om van de week de hele boel (weer) kompleet te krijgen en aankomend weekend alsnog alles te monteren/repareren.

 

To be continued.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook problemen met de voor remmerij,het trilde en werd heet,ik heb toen nieuwe wiellagers gedaan en nieuwe remklauwen en nieuwe blokken en schijven(later groeven in laten frezen) ,alles origineel en staalflex remslangen,remt weer perfect.Later ook de achterkant zo gedaan.Ik heb eindelijk mijn foto's veranderd,foto 1 mijn nieuwe stuur,foto 2 mijn hobby,foto 3 mijn hobby en mijn vriendins hobby,foto 4 mijn hobby op wintersetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren lekker even ween blazen. Die nieuwe bougies fleuren de boel wel effe wat op! Da's goed te merken.

 

En de remmen gebinnen ook al aardig te bijten. Eerst heel voorzichtig schoonremmen en zachtjes aan wat meer belasten. Hij hapt lekker hoor! En het word nog beter......

 

Kennen we dit al;

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 8591338193

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat contact te hebben gehad met Eric over zijn thermostaathuis

welke een foutmelding gaf ben ik eens wat gaan experimenteren

met wat thermostaathuizen die ik had liggen.

Deze zouden niet te repareren zijn, nou ik denk van wel.

Ik heb er nu eentje klaar maar moet nog wat testjes doen.

Voorals nog ziet het er goed uit.

post-4084-1423829253,9999_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het jammere zal zijn dat iedereen al een nieuwe heeft gemonteerd...

 

Nee hoor, ik ben ook één van die 'slachtoffers'. Maar als Ad onze oude thermostaathuizen weer aan de babbel kan krijgen, zie ik het persoonlijk als een investering.

Wij hebben geïnvesteerd in een pool van reviseerbare huizen welke al onze 8-en aan de praat kunnen houden zonder hiervoor een vermogen bij de dealer achter te hoeven laten. Daar worden we allemaal weer vrolijk van. Ik heb er géén probleem mee dus. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook zeker niet! Hulde aan Ad natuurlijk.

 

De mijne doet het nog naar behoren. (Klop klop) Maar dat kan zomaar veranderen natuurlijk.

 

De juiste remslangen van HEL zijn onderweg. M'n bracket is er al. Nu nog tijd om het geheel te monteren. Ik wil de boel van het weekend toch eigenlijk wel klaar maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfiew, goeie....

 

De Lambda's doen het of doen het niet. Je kan ze vernieuwen natuurlijk. Dan is nu de kans en je KAN er een heleboel ellende mee besparen.

 

 

Nou weet ik niet of ik het al eens eerder heb gevraagd, maar ik heb een klikkend relais in m'n zekeringenkast. Best irritant en vraag me af wat het kan zijn. Iemand een idee?

 

Ik heb er nog geen aandacht aan besteed maar misschien is het een bekend 'probleem'? Alles werkt naar behoren gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraagje voor ad of iemand met ideeën ,mijn automaat bak ligt er nu onder vandaan voor revisie,en heeft iemand nog tips die ik moet/kan uitvoeren,misschien de lamdas vervangen ?,ik doe wel gelijk de startmotor reviseren en twee uitlaat stukken (flex)

 

Als je ze vervangt is het geen garantie dat je geen foutmeldingen krijgt.

Het is nu wel erg gemakkelijk om ze te vervangen alleen de kosten zijn ongeveer 150€ per stuk.

Het is wel zo dat ze met alles ingebouwd ook te vervangen zijn, kost alleen meer moeite.

Ik weet niet wat de km stand nu is maar VW zegt zo'n beetje dat ze eruit moeten bij 160000 km.

Je had voordat je begon de mwb 46 en 47 van engine 1 uit kunnen lezen.

Dit zijn de mwb van de lambda sondes, deze geven een indicatie of de meetwardes fluctueren,

catalytic conversion mag niet boven 0,45 uit komen. Een gezond systeem varieert tussen

0 en 0,35.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een probleem gehad met men W8, zomaar vanuit het niets afgeslagen. Wat bleek? de zekering van de brandstofpompen vloog er iedere x uit.

Oorzaak was een doorgebrande aanstuurmodule van de pompen. Deze ligt bij het reservewiel, bij mij zat daar veel vocht, oftewel de module had zwemles :mrgreen: Ik verwacht dat het vochtprobleem door een poreus rubber van de achterlichten komt ofzo, dit moet ik nog even nalopen.

Ik heb echter nooit vernomen dat ik een vocht probleem had, totdat dus de zekeringen eruit vlogen. dus ik denk ik zet het hier even in het topic, misschien heeft iemand in de toekomst wel hetzelfde probleem, of je kan natuurlijk altijd even checken of je geen vocht bij het reservewiel hebt.

 

Na het vervangen van de module was het probleem bij mij opgelost :thumb:

 

hierbij nog ff een foto'tje van de doorgebrande module:

 

ngb9.jpg

tjip.jpg

 

Groeten Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update wat betreft mijn bak,het gaat natuurlijk weer eens niet vanzelf,ik heb/had het probleem van de koppelomvormer omdat

er koelvloeistof in de bak zit/zat,dat komt waarschijnlijk door een kapotte oliekoeler,ze gaan nu de oude koeler afdoppen en ik krijg ergens

anders een nieuwe oliekoeler en dan is de bak lucht gekoeld,niet helemaal optimaal maar werkt hoop ik toch goed,en dan het 4x4 gedeelte

wordt ook vernieuwd omdat alle tandwielen beschadigd zijn,verder wordt de bak volledig gereviseerd,tot slot laat ik toch ook het achter diff olie verversen,meer info volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden