Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de onderhoudshistorie van een Passat op te vragen?

In mijn onderhoudsboekje staan tot 150.000 keurig de stempels van een VW dealer in Duitsland.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er tijdens al die keren precies aan onderhoud is uitgevoerd.

Zou dat bij een Nederlandse VW dealer via het chassisnummer zijn op te vragen?

Zou er bijvoorbeeld al eens een probleem met de nokkenas zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om de onderhoudshistorie van een Passat op te vragen?

In mijn onderhoudsboekje staan tot 150.000 keurig de stempels van een VW dealer in Duitsland.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er tijdens al die keren precies aan onderhoud is uitgevoerd.

Zou dat bij een Nederlandse VW dealer via het chassisnummer zijn op te vragen?

Zou er bijvoorbeeld al eens een probleem met de nokkenas zijn geweest.

Ik denk dat je dat bij de Duitse VW dealer moet proberen, bij de Nederlandse VW dealer geef ik je weinig kans.

Of stuur een mailtje naar http://www.volkswagen.de/de/dialog_center.html met de vraag over onderhouds info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om de onderhoudshistorie van een Passat op te vragen?

In mijn onderhoudsboekje staan tot 150.000 keurig de stempels van een VW dealer in Duitsland.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er tijdens al die keren precies aan onderhoud is uitgevoerd.

Zou dat bij een Nederlandse VW dealer via het chassisnummer zijn op te vragen?

Zou er bijvoorbeeld al eens een probleem met de nokkenas zijn geweest.

 

Bij de volkswagendealer kunnen ze dit voor je opzoeken.

De auto moet dan door de dealer in duitsland in het systeem aangemeld zijn.

Als dit is gebeurd kun je bij elke VW dealer de werkplaatshistorie opvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels contact gehad en de onderhoudshistorie is inderdaad op te vragen maar mag niet worden uitgeprint, dat is policy van VW.

Maar telefonisch kun je natuurlijk wel vragen wat er aan reparaties zijn uitgevoerd.

Bij mij geen uitzonderlijke gevallen.

Blaasjes op het dak bij de dakreling, airflow bank 2 too low (heb ik nu weer) en magneetventiel nokkenas vervangen.

Maar geen riem van de balansassen vervangen, dus ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De w8 motor heeft idd 3 kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen, 1 dubbelrijige vanaf de krukas die naar een tussen tandwiel gaat, vanaf dit tandwiel gaan er naar iedere cilinderbank een aparte ketting. De kettingen zitten aan de achterkant van het blok gemonteerd. De oliepomp heeft zoals bij andere motoren een apart klein kettinkje. De riem die ik bedoel zit aan de voorkant van de motor (niet de multie riem die de waterpomp, stuurbekr, airco pomp aandrijft) de getande riem zit achter een, bijna niet zichtbare, plastic zwarte kap achter de krukaspoulie.

De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij.

 

gr Rob

hallo mijn naam is dustin in rij een passat w8

en ik kreeg van de week te horen dat mijn ketting uitgerekt was.

en dat die vernieuwd moet worden. met alle andere dingen die daar bij horen spanrollen, nokkenasverstellers enz

Heeft iemand een idee waar ik dit kan laten maken in een niet vw dealer voor een normale prijs?

 

groet

Dustin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Rob zo dat is snel!

 

ja hij heeft 150000km gelopen ik ben 2e eigenaar hij is van een rechtspersoon geweest.

de auto begon opeens een beetje te stotteren dat doet ie in alle versnellingen. als ik 30, 50 of 120 rijd ook.

Dus ben eerst naar een bekende dealer van mij gegaan die heeft hem uitgelezen. en daarna heb ik hem bij de vw dealer laten uitlezen.

en allebij constateerden ze het zelfde.

Er werd mij aangeraden als ze de kettingen vervangen ook de rest eromheen te vervangen, want mocht bijvoorbeeld de nokkenasversteller er ook iets

mee te maken hebben moeten ze weer alles los halen en dat kost weer zoveel geld.

Dus ik moest bij mijn dealer 3500 euro betalen voor alles en bij volkswagen rond de 4000.

dus ik zit een beetje met gebakken peren. als je die bedragen zo ziet pff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Rob zo dat is snel!

 

ja hij heeft 150000km gelopen ik ben 2e eigenaar hij is van een rechtspersoon geweest.

de auto begon opeens een beetje te stotteren dat doet ie in alle versnellingen. als ik 30, 50 of 120 rijd ook.

Dus ben eerst naar een bekende dealer van mij gegaan die heeft hem uitgelezen. en daarna heb ik hem bij de vw dealer laten uitlezen.

en allebij constateerden ze het zelfde.

Er werd mij aangeraden als ze de kettingen vervangen ook de rest eromheen te vervangen, want mocht bijvoorbeeld de nokkenasversteller er ook iets

mee te maken hebben moeten ze weer alles los halen en dat kost weer zoveel geld.

Dus ik moest bij mijn dealer 3500 euro betalen voor alles en bij volkswagen rond de 4000.

dus ik zit een beetje met gebakken peren. als je die bedragen zo ziet pff

 

Wat waren dan de foutcodes? als er verwijzingen zijn richting de nokkenas verstellers zijn er nog eerst een

aantal andere opties mogelijk voordat de motor eruit moet.

Denk aan motor spoelen, E-shock, hal-sensor vervangen, als het aan de kettingen ligt moeten deze hoorbaar klakken, het zou ook aan een kettingspanner kunnen liggen.

 

Ik vind de gestelde diagnose te oppervlakkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zou ik niet weten.

ik heb hier de foutcodes voor met met een uitleg die je volgens mij alleen als monteur kunt lezen bijv.

 

1 storing(en) herkend

 

17755 p1347 035

Cilinderrij2,nokkenasstand-/krukasstandsensor

Verkeerde inbouwcombinatie

------------------

 

1 storing(en) herkend

 

17090 p0706 035

Rijstandsensor=>f125

onaannemelijk signaal

-------------

 

4 storingen herkend

 

00603 037

Stelmotor voor verdeelklep voetruimte/ontwaseming-V85

 

dit is het volgens mij.

Bij de rest staat 0 storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat waarschijnlijk om de eerste.

en ze hebben het overlegt met de vw dealer en die had 2 eerdere w8's waar ze deze reparatie bij hebben moeten doen.

maar ik heb gewoon het idee dat het niet zo duur hoeft te zijn dat het voor minder bij een ander kan . die het ook gewoon goed en netjes kan doen.

 

ik heb hiervoor ook een w8 gehad die is gestolen. de koppelontvormer moest vervangen worden omdat hij niet meer wist waneer die moest schakelen.

daar heb ik 3200 euro voor moeten betalen. mede doordat de hele motor er weer uit moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vagcom hebt kan je deze zelf uitlezen, de foutcodes vind je op de site van Gerrit Speek.

 

code 17755: uitleg vagcom,

Mogelijke oorzaken:

Timing riem/ketting onjuist (ketting langer geworden)

Nokkenas positiesensor (G163) defect

Sensor voor toerental van de motor (G28) defect

 

Mogelijke oplossingen:

Check timing riem/ketting onjuist (Meetwaardeblokken)

Check/vervang Nokkenas positiesensor (G163)

Check/vervang Sensor Toerental Motor (G28)

 

Code 17090: uitleg vagcom,

nl Sensor keuzehendelstand (F125) bereik/funktieprobleem

du Fahrstufensensor (F125) unplausibles Signal

en Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

Betreft een Passat TDI met ATJ motor. Probleem is dat de automaat niet goed schakelt en ook de motor trekt dan niet meer goed op.

 

Mogelijke oorzaken:

We hebben de stekker van de sensor (soort printplaat) losgehaald en weer vastgezet en toen bleef de foutkode weg. Na een proefrit, waar de auto weer prima optrok en schakelde kwam bij terugkeer in de werkplaats weer de kode terug en was het vermogen ook weer weg.

 

Mogelijke oplossing:

Controleer bedrading en aansluitingen

F125 defect

 

Het gemakkelijkste en waar de meeste kosten mee gepaard gaan is het blok eruit en de hele zooi vervangen met

het risico als ze de sensoren niet eerst controlen het probleem nog niet weg is :(

Naar mijn mening zijn er eerst een aantal andere mogelijkheden te proberen.

1 Een hal sensor G163 vervangen, kost volgens mij €123,00

2 Toerental sensor vervangen

3 E-shock

4 spoelen met Forté.

5 eventueel kleppendeksel eraf halen en ketting inspecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VW dealer heeft natuurlijk wel al het speciale gereedschap ervoor en de kennis (mits een goede dealer) in huis om deze reparatie goed uit te voeren. En helemaal bij zo'n speciale auto. Vindt ik zelf wel heel belangrijk.

 

Natuurlijk kan je er vanuit gaan dat de reparatie goed uitgevoerd wordt, je krijgt er immers ook garantie op.

Echt veel speciaal gereed is er niet nodig,

je moet alleen de nokkenassen kunnen fixeren met een speciaal hulpstuk.

Bij mijn eigen VW dealer hebben ze amper ooit een W8 blok gezien, laat staan verstellerhuis en kettingen vervangen.

Ze wisten in eerste instantie toen ik wat problemen had met het stationair toerental geen raad.

Na zelf een aantal dingen nagezocht te hebben heb ik het probleem zelf opgelost, in ieder geval tot nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vagcom hebt kan je deze zelf uitlezen, de foutcodes vind je op de site van Gerrit Speek.

 

code 17755: uitleg vagcom,

Mogelijke oorzaken:

Timing riem/ketting onjuist (ketting langer geworden)

Nokkenas positiesensor (G163) defect

Sensor voor toerental van de motor (G28) defect

 

Mogelijke oplossingen:

Check timing riem/ketting onjuist (Meetwaardeblokken)

Check/vervang Nokkenas positiesensor (G163)

Check/vervang Sensor Toerental Motor (G28)

 

Code 17090: uitleg vagcom,

nl Sensor keuzehendelstand (F125) bereik/funktieprobleem

du Fahrstufensensor (F125) unplausibles Signal

en Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

Mogelijke verschijnselen:

Betreft een Passat TDI met ATJ motor. Probleem is dat de automaat niet goed schakelt en ook de motor trekt dan niet meer goed op.

 

Mogelijke oorzaken:

We hebben de stekker van de sensor (soort printplaat) losgehaald en weer vastgezet en toen bleef de foutkode weg. Na een proefrit, waar de auto weer prima optrok en schakelde kwam bij terugkeer in de werkplaats weer de kode terug en was het vermogen ook weer weg.

 

Mogelijke oplossing:

Controleer bedrading en aansluitingen

F125 defect

 

Het gemakkelijkste en waar de meeste kosten mee gepaard gaan is het blok eruit en de hele zooi vervangen met

het risico als ze de sensoren niet eerst controlen het probleem nog niet weg is :(

Naar mijn mening zijn er eerst een aantal andere mogelijkheden te proberen.

1 Een hal sensor G163 vervangen, kost volgens mij €123,00

2 Toerental sensor vervangen

3 E-shock

4 spoelen met Forté.

5 eventueel kleppendeksel eraf halen en ketting inspecteren.

ok super dat je dit ff voor me hebt uitgezocht!

nu weet ik hoe ze aan hun verhaal komen want dit hebben ze ongeveer ook tegen mij gezegt.

de ketting is uitgerekt en dan word er idd gezegd vervangen ik ga ff kijken of eerst idd iets van die sensoren vervangen kan worden en naar de ketting kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De w8 motor heeft idd 3 kettingen voor de aandrijving van de nokkenassen, 1 dubbelrijige vanaf de krukas die naar een tussen tandwiel gaat, vanaf dit tandwiel gaan er naar iedere cilinderbank een aparte ketting. De kettingen zitten aan de achterkant van het blok gemonteerd. De oliepomp heeft zoals bij andere motoren een apart klein kettinkje. De riem die ik bedoel zit aan de voorkant van de motor (niet de multie riem die de waterpomp, stuurbekr, airco pomp aandrijft) de getande riem zit achter een, bijna niet zichtbare, plastic zwarte kap achter de krukaspoulie.

De riem en de rekbout kosten 30 euro, alleen in de werkplaats komt er waarschijnlijk een paar honderd euro arbeidskosten bij.

 

gr Rob

 

Hey Rob, over welke tandriem heb je het hier?

gr jan nieuwe w8 rijder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moi Rob, wat gebeurt er als deze breekt? kan deze gespannen worden?

het is dus wel noodzaak om deze te controleren af en toe.

 

zal me even aan je voorstellen, ik ben de nieuwe eigenaar van ydwer's car ja de w8. en ben heel gevoelig voor elk trillingkje, piepje, roffeltje en andere geluiden die niet in een auto of motor thuis horen.

 

k'vind de 8 een beetje schuren in de bodem bij bepaalde toeren en/of snelheden, kan ook resoneren van banden en wegdek zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

?

gr jan nieuwe w8 rijder

 

Misschien leuk om je even voor te stellen en wat fotootjes te plaatsen, daar zijn we gek op.

Wellicht de nieuwe eigenaar W8 van Ydwer?!?!

zal ik zeer zeker doe binnenkort, eerst alles op een rijtje zien te krijgen.

 

jjvt jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en ben heel gevoelig voor elk trillingkje, piepje, roffeltje en andere geluiden die niet in een auto of motor thuis horen.

 

k'vind de 8 een beetje schuren in de bodem bij bepaalde toeren en/of snelheden, kan ook resoneren van banden en wegdek zijn natuurlijk.

 

Join the club, iedere Passat (W8) bezitter lijkt me een liefhebber hier.

Het starten alleen al, dat geluid, geweldig en ja loopt hij nog wel mooi rond, ook even vluchtig een blik op de toerenteller, ja gelukkig. En voelde ik nu bij het insturen een trilling in het stuur en schakelde die tiptronic niet te vroeg, normaal altijd bij 30, 50 en 70 km/u en nu reed ik pas 65 km/u!

 

Ja ja ik ken het :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

geniet van de motor jongens!!! w8 is echt een ervaring apart!!!

vanmorgen wel een traantje gelaten,bij het weg rijden van mijn mooie passat die Jan nu mag rijden.

Jan ik wens je nog veel lekkere km's en wees gerust je hebt een mooie passat gekocht!!!

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de riem breekt of is gebroken is er een trilling voelbaar, ik merkte het verschil, maar als je niet beter weet (nieuwe eigenaaar of zo) betwijfel ik of je het merkt. De riem wordt met een veerbelaste spanrib gespannen. Als je de Roel wilt controlerenoet je hem gelijk vervangen, dit zijn de kosten dan niet meer, 30 euro voor de riem en 10 voor de rekbout van de krukaspoulie.

 

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden