Ga naar inhoud

Meguiars Vraagje


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Dit is even een vraagje voor de meguiars freaks onder ons.

 

Op het moment gebruik ik van meguiars de gold class shampoo & conditioner, de NXT Glass Cleaner en de Tech wax.

 

Ik zit nu te overwegen om de Deep Crystal Paint Cleaner ook aan te schaffen, maar ik wou eerst eens van jullie weten of dit het resultaat ook aanzienbaar verbeterd.

 

Verder wou ik ook nog vragen of het Quick Clay Detailing system ook echt de hardnekkige boomhars en dat soort dingen van je auto verwijderd.

 

Graag hoor ik jullie ervaringen,

 

Grtz,

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoi VisionRoy,

 

De producten die je wil aanschaffen kan ik je alleen maar aanbevelen...

 

DC Paint Cleaner gaat verontreiniging IN je lak tegen en de Clay haalt juist verontreiniging OP je lak eraf.

 

Ook boomsappen en hars e.d. haal je er als het goed is met de Clay af, met hars heb ik helaas geen ervaringen, wel met de spikkeltjes van asfalt en die verdwijnen als sneeuwe voor de zon...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, neej dankje Iroa.

Dr komt niemand met zn handjes aan mijn auto behalve ik :D hehe.

Ik kan hem zelf prima poetsen haha. Toch bedankt.

 

Heb zojuist de Deep Crystal Paint Cleaner besteld, met 2 extra High Tech Applicator Pads om het aan te brengen natuurlijk.

Zaterdagavond flink aan de gang met mn auto zodat hij zondag blinkend en wel op de show in goirle kan staan (als mn spoiler enzo er dan tenminste al opzitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet b.v. de motorkap goed, stevig inwrijven en als je dan de gehele motorkap hebt gedaan, veeg je het residu er van af... dan ga je naar het volgende deel van de auto en zo werk je de hele auto af.

 

Heb je toevallig ook step 2 polish gekocht? Daar krijg je echt die natte glans van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee , ik heb voorlopig hetvolgende :

 

- Gold Class Shampoo & Conditioner

- Deep Crystal Paint Cleaner

- NXT Tech Wax

- NXT Glass Cleaner

- Ultimate Washing Mitt

- Ultimate Wipe

- 3 High Tech Applicator Pads

En de koeltas om het allemaal netjes op te bergen (met dank aan leko).

 

Even nog terzijde, de ultimate washing mitt bevalt me absoluut niet. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mezelf. Ik ben nogal een schriel mannetje met dunne handjes en vingertjes, dus hij vliegt als ik de wasbewegingen maak telkens van mijn hand af. Als het gewoon hetzelfde materiaal was als de washing mitt, maar dan in sponsvorm i.p.v. een handschoen was hij perfect geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn collectie tot nog toe...

 

Wil hem nog even weer wat uitbreiden met producten uit de proffesionele lijn 8)

 

Meguiarscollectie002.jpg

 

Mijn Water Magnet en Wash Mitt staan er niet op, die zaten op dat moment in de wasmachine...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom amerikaans ?

Leko verkoopt ook de proffesionele lijn, en zijn service is echt perfect.

Als je het vandaag besteld heb je het morgen in huis, en je kan de factuur gewoon achteraf betalen. Ook valt er bij hem altijd wel iets leuks te regelen met de prijs of eventuele gratis producten mits je een leuk bedrag besteed.

 

kijk maar eens op zijn site : www.chevyparts.nl

Als je een dealtje ofzo wilt maken of producten wilt hebben die hij niet op zijn site heeft moet je hem gewoon even mailen. Zover ik weet kan hij alles van meguiars leveren.

 

@ Quincy

Ik zie dat jij de Even Coat Applicators hebt, vind je die beter dan de High Tech Applicator Pads ?

Zoja waarom ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dealer mag ook 10% korting geven...

 

Ik heb net een bestelling gedaan bij Leko :mrgreen:

 

Deze keer ook mooie korting gekregen, waarschijnlijk de spulletjes vrijdag al in huis, dan kan ik mooi zaterdag poetsen 8)

 

Deze keer besteld

 

- 2 x Scratch X

- Speed Glaze #80

- Yellow Wax #26

- 1 Gold Class shampoo

 

Net mijn schijven en blokken binnen gekregen, besteld bij autopartsonline en die ga ik morgen monteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Quincy

Ik zie dat jij de Even Coat Applicators hebt, vind je die beter dan de High Tech Applicator Pads ?

Zoja waarom ?

 

Ik heb ze helaas nog niet gebruikt, maar ik verwacht dat ze fijner werken dan de Applicator pads, ik vind die dingen zo dun...

 

Ze zijn volgens mij van origine bedoeld voor Quick Detailer en Spray waxen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, leg ik het nog een keer uit.

 

Tijd geleden die clinic gehad. was leuk, iedereen snapt wat te doen, velen vonden het tellsell gehalte te hoog, allemaal willen hebben, liefst met zelf testen want dat kon daar niet en je zit toch al gauw aan de 50 tot 100 euro.

 

Op het forum komt de vraag 'kunnen we geen inkoopactie doen om de prijs te drukken want we weten nu toch wel hoe het moet' en 'zelf een clinic doen zonder die snelle-jelle teksten'

paar mensen gaan e.e.a. uitzoeken waaronder ikzelf.

plotseling is de thread gesloten omdat de genoemde mogelijkheden zijn weggeredeneerd.

 

Kort daarna heb ik een mogelijkheid om minimaal 10en ik ben geen dealer) en waarschijnlijker meer te krijgen aan korting. Bij voldoende vraag uiteraard. Dat laatste is zo normaal als het maar kan.

 

Ik vraag nog wat mensen die het spul gebruikt hebben (waaronder jijzelf Arry) of je nog steeds een demo/uitleg/clinic zou willen doen voor je medeforummers zodat ze zelf ook op hun eigen auto e.e.a. kunnen proberen en dan blijkt dat niet meer te hoeven, liever via een dealer of online want 10unnen de dealers overal geven (doen ze dat ook allemaal?). Rijk wordt je ook niet 10ee, van 15ok niet, het is slechts een klein voordeeltje omdat je bij de passat club zit.

 

Nu hoor ik op dit forum dat 10iet goed genoeg is, ik heb al gezegd dat het meer kan worden maar dan moet er wel vraag zijn naar spullen. Niet alleen van 'lijkt me wel leuk' maar werkelijke bestellingen.

 

Verder noem ik nog even dat ik er geen barst aan verdien, dat hoef ik ook niet, en dat het een gebaar naar forumleden is om dit te regelen. Net zoals jij dat met het regelen van de clinic hebt gedaan. Het begon met een 'eigen clinic met de mogelijkheid tot testen voor je koopt' en dat lijkt me nog steeds leuk. Liefst met BBQ of zo.

 

Wil je niet meedoen dan vind ik dat prima, maar ga mij dan niet af zitten kraken alsof ik een concurrent ben van officiele dealers. Heb je hulp nodig bij het lezen wat je waar op moet smeren dan moet je inderdaad niet bij mij zijn totdat ik het zelf op m'n auto's heb getest.

 

Echter, de toon na de clinic was dat men het wel wist danwel van een mede-forumlid te weten zou komen.

 

Welnu, mijn plan is en blijft dat ik orders verzamel, deze inkoop met de hoogst mogelijke korting en ik vervolgens ga smeren en poetsen. Graag deel ik mijn ervaringen en als er mensen zijn die het eerst even willen proberen dan mogen ze van mij best langskomen en een potje van mij gebruiken om te testen. Een minimeeting zeg maar, want het gaat om de gezelligheid.

 

Wat mij betreft ga ik niet over en weer zitten forumposten en PM'n over wat je moet doen, dat bepaal je zelf maar, wat mij betreft: m'n aanbod staat en wat ik meer dan 10innensleep door meerdere medebestellers geef ik door. Duurt je dat te lang, of wat voor reden dan ook om het niet te doen: mij goed.

 

Professionele spul kan overigens ook. Correctie: had gekund want ik regel niks meer voor forumleden als groep. Lesje geleerd, ik heb nu al e.e.a. uit te leggen om zonder volume toch enige korting te kunnen regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmz, sorry maar het hele verhaal van 18T is een beetje langs mij af gegaan denk ik. Ik ben nog niet zo heel erg lang lid van het forum, en er is mij toen ik net lid werd inderdaad iets voorbij geflitst van een meguiars clinic maar heb hier geen details over gelezen. Overigens wist ik niks af van de verkopen van 18T. En ik vind het een aardig gebaar dat hij ons wil helpen.

 

Ik denk alleen dat de mensen hier die procenten korting die je nog verder dan die 10% kan krijgen graag opofferen voor een snelle levering. Tenminste zo is het bij mij. Als ik iets bestel wil ik het zo snel mogelijk hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet op prijs stel wat 18T wil doen voor ons. En ik denk als daar op een normale manier met elkaar over gesproken word, dat er best ook wel een aantal mensen zijn die wel graag van 18T zn aanbod gebruik maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe over de inkoopactie van Frank (18T) zeg... heb een paar dagen niet gelezen.....

 

Een kleine uitleg van mijn reactie is misschien wel nodig.

 

Het voorstel is en was om een nieuwe poetsclinic te organiseren waarbij de Meguiarsgebruikers HUN spullen ter beschikking stellen en gepoetst kan worden in het Meguiars Trainingscentrum in Baarn.

 

Ik ben het absoluut niet eens met Franks stelling dat je iets moest kopen voordat je het kon proberen, Rob Mellaart heeft dit op de meeting in Lichtenvoorde diverse malen toegelicht.

Vanzelfsprekend ga je dan niet je hele auto ermee behandelen, maar een stukje om het te proberen....

Ook het idee dat het Tell-Sell gehalte hoog is ben ik het niet mee eens. Het verhaal was uitgebreid.....

T enige dat als marketing kan worden gezien is dat de Amerikanen heel slim alle producten in een eigen verpakking hebben gestopt.

 

Ik heb Frank eerlijk aangegeven dat ik zijn actie niet zou ondersteunen omdat ik een te goede verhouding heb met Meguiars Nederland, en met deze jongens heel veel te regelen is.

Daarnaast heb ik t afgelopen jaar gezien dat Meguiars Nederland vecht voor zijn eigen markt. Grijze import door diverse Meguiarsforumleden is na ingrijpen van de Nederlanders niet meer mogelijk.

Omdat ik me bij het prijzenverhaal heb neergelegd en een goede verhouding heb met de mensen van Meguiars Nederland ga ik geen risico nemen om voor de Passatforummers iets te regelen.

 

T zelfde heb ik overigens aangegeven in het inkoopactie topic. Daar werd voorgesteld dat er een containerlading zou worden geimporteerd..... Nobel maar veel te risicovol en daarom voor mij onacceptabel.

 

Dus, niets persoonlijks tegen Frank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met ViperArry eens :) ...

We hebben ons maar neer te leggen bij de prijzen die hier in nederland gelden, en die zullen waarschijnlijk niet voor niets wat hoger liggen dan in amerika.

Bij de meeste dealers hier in nederland valt altijd wel iets te regelen, zo heb ik laatst bij leko (van chevyparts.nl) een mooie koeltas gratis bij mijn bestelling gekregen. Dus het is maar net hoe je het zelf aanpakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat prijzen hoger liggen en je stoort je eraan.... dan moet je daar iets aan doen. Op kleine schaal welteverstaan... puur voor jezelf.

Alleen wil je niet met je rechtsbijstandsverzekering aan de slag moeten omdat je voor winstderving van een dergelijk groot bedrijf hebt gezorgd door groepsinkopen te gaan doen...... Want dat is t risico dat je neemt. Dat bedoelde ik met t vechten voor hun eigen markt.

 

Vandaar dat ik zeg..... laten we dan maar met zn allen profiteren van de positie die de dealers hebben.

Ergens in augustus een meeting plannen in Baarn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'winstderving' Viper? 'niet voor niets hoger dan in amerika' Roy?

 

Och jongens, nou laten jullie je wel kennen hoor.

 

Ik las ook het andere topic over de gesmoorde inkoopactie en het topic over een officiele club met vermeende zelfverrijking van de oprichters.

 

Maar goed, ik ga hier verder niet op in. Wij houden een gezellige poetsdag en besteden de bespaarde euros aan lekkernijen voor erbij en daar was het allemaal om begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden