hasmit Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 Ik las op de site van chipmeister, dat als ik mijn 1.9 tdi 100 pk tune naar 137 pk het verbruik lager wordt: http://www.chipmeister.nl/specificaties ... 100pk.html Iemand ervaring of weet hoe dit zit? gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 kan ja. Alles wordt optimaal afgesteld, dus ook je brandstofverbruik wordt aangepast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 Dat ligt uiteraard hoe je de auto gaat gebruiken na de chiptuning..benut je steeds het vermogen dan zal ie niet zuiniger zijn. Gebruik je het vermogen niet dan zal ie fractioneel zuiniger zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bieg Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 In theorie is deze zuiniger door optimale afstemming, in de praktijk gebruik je het verkregen extra vermogen dus is hij niet zuiniger als voor de tuning. Maar je hebt er wel een hoop plezier van ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 kan kloppen idd door het koppel wat een stuk hoger is geworden toen ik de abt eruit haalde en de chip van chipmeister erin. kan ik veel korter schakelen. maar het is nu wel heel makkelijk om ff lekker door te rijden. dan word hij er niet zuiniger op. maar als je wil kan het wel dus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ketelapper Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 mijn passat is mijn 5e auto op rij met chip. telkens heb ik dat laten doen na ca. 10.000km. en met mijn gebruik cq. rijstijl zijn al die auto's na chiptuning (veel!) zuiniger geworden. maar goed, ik benut alleen het extra koppel en rijd 90% op cruise control. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi Geplaatst 19 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 mei, 2006 idd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 20 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2006 En wat als je nou veel file of stad rijdt / stil staat? Hoe verbruikt hij dan stationair? Meer of minder dan voor het chippen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Happyman Geplaatst 20 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2006 Met de motor niet gestart is het verbruik nog lager gechipt of niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi Geplaatst 20 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2006 En wat als je nou veel file of stad rijdt / stil staat? Hoe verbruikt hij dan stationair? Meer of minder dan voor het chippen.. tja maar mocht het geval zijn. dat hij dan iets meer verbruikt. dan weegt dat zeker op tegen het grote voordeel wat je tijdens het rijden ervan hebt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 lexpassat Geplaatst 20 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2006 Bij een pompverstuiver wordt hij niet zoveel zuiniger als bij andere motoren. Ik las op de site van chipmeister, dat als ik mijn 1.9 tdi 100 pk tune naar 137 pk het verbruik lager wordt:http://www.chipmeister.nl/specificaties ... 100pk.html Iemand ervaring of weet hoe dit zit? gr. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ketelapper Geplaatst 20 mei, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2006 @lexpassat: huh? ik rijd juist met mijn pompverstuivers veel zuiniger dan daarvoor met de "oude" TDi's. maar ok, waarschijnlijk waren die zonder chippen ook al zuiniger, dus is verschil van chip misschien idd kleiner 1999 VW Golf 1.9TDi 90pk; zo'n 1 op 15,0 2000 VW Golf 1.9TDi 110pk, zo'n 1 op 15,0 2001 Audi A3 1.9TDi 130pk "PD", zo'n 1 op 16,0 2003 Audi A4 1.9TDi 130pk "PD", zo'n 1 op 17,0 2005 VW Passat 2.0TDi 140pk "PD", zo'n 1 op 16,5 (misschien speelt het ook wel een rol dat ik met de Golfjes en A3 nog veel harder reed... stinger-time... kom ik dus terug bij af: LIGT AAN JE RIJSTIJL...) stad of file rijden: idem dito. in de stad trek ik rustig op, dus zuinig. volgas als 1e weg willen zijn zou zuipen betekenen. file: rustig laten rollen, anticiperen dus weinig remmen of echt helemaal stilstaan. maar exacte vergelijking van zulke omstandigheden met / zonder chip: ik nie heb nie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
hasmit
Ik las op de site van chipmeister, dat als ik mijn 1.9 tdi 100 pk tune naar 137 pk het verbruik lager wordt:
http://www.chipmeister.nl/specificaties ... 100pk.html
Iemand ervaring of weet hoe dit zit?
gr.
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten