Ga naar inhoud
  • 0

meer of minder verbruik bij chiptuning?


hasmit

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat ligt uiteraard hoe je de auto gaat gebruiken na de chiptuning..benut je steeds het vermogen dan zal ie niet zuiniger zijn. Gebruik je het vermogen niet dan zal ie fractioneel zuiniger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan kloppen idd door het koppel wat een stuk hoger is geworden toen ik de abt eruit haalde en de chip van chipmeister erin. kan ik veel korter schakelen. :thumb: maar het is nu wel heel makkelijk om ff lekker door te rijden. dan word hij er niet zuiniger :D op. maar als je wil kan het wel dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En wat als je nou veel file of stad rijdt / stil staat? Hoe verbruikt hij dan stationair? Meer of minder dan voor het chippen..

 

tja maar mocht het geval zijn. dat hij dan iets meer verbruikt. dan weegt dat zeker op tegen het grote voordeel wat je tijdens het rijden ervan hebt :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@lexpassat:

huh? ik rijd juist met mijn pompverstuivers veel zuiniger dan daarvoor met de "oude" TDi's. maar ok, waarschijnlijk waren die zonder chippen ook al zuiniger, dus is verschil van chip misschien idd kleiner

 

1999 VW Golf 1.9TDi 90pk; zo'n 1 op 15,0

2000 VW Golf 1.9TDi 110pk, zo'n 1 op 15,0

2001 Audi A3 1.9TDi 130pk "PD", zo'n 1 op 16,0

2003 Audi A4 1.9TDi 130pk "PD", zo'n 1 op 17,0

2005 VW Passat 2.0TDi 140pk "PD", zo'n 1 op 16,5

 

(misschien speelt het ook wel een rol dat ik met de Golfjes en A3 nog veel harder reed... stinger-time... kom ik dus terug bij af: LIGT AAN JE RIJSTIJL...)

 

 

stad of file rijden: idem dito. in de stad trek ik rustig op, dus zuinig. volgas als 1e weg willen zijn zou zuipen betekenen. file: rustig laten rollen, anticiperen dus weinig remmen of echt helemaal stilstaan. maar exacte vergelijking van zulke omstandigheden met / zonder chip: ik nie heb nie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden