Ga naar inhoud
  • 0

Help!


VWfreak1990

Vraag

Hey mensen,

 

Ik heb (Volgens mij) een redelijk groot probleem. Ik weet niet of het erbij hoort (Type foutjes) maar de thermometer blijft hangen/liggen. Ik reedt vanuit Zwolle richting Dedemsvaart met zo'n 80C. Toen dacht ik, even kijken wat ie wil (ong. 190 volgens Autoweek). Bij de 160 km/h haalde ik me voet van het gas en zag dat de meter dood onderin lag! Hij heeft de laatste tijd wel vaker dat ie bij 80C blijft hangen en als je stilstaat hij oploopt naar 90C. Maar dit vond ik toch wel zorgwekkend en heb direct gas terug gegooid naar de 100 km/h. Ik ben geen pussy die stil gaat staan, maar ben wel bang dat ie echt koud is (Op de een of andere manier, terwijl ik weet dat hij gewoon warm is!). Toen ik hier net aankwam liet ik hem ong. 2 minuten stationair draaien i.v.m koeling van de turbo en ondekte dat de meter vrij vlot op liep van de dooiehoek naar de 90C.

 

Enig idee mensen?

 

Gegroet,

 

Jeroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Duurt het ook lang eer dat je motor op temperatuur (90 graden) is?

Moet normaal met 'n minuut of 15 rijden toch echt wel warm zijn.

 

Zo niet, dan lijkt het uit jouw verhaal dat de thermostaat open blijft staan.

Door het harder rijden koelt alles af met de rijwind en daalt je temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het duurt normaal gepsorken zo'n 5-10 minuten om op 80C te komen en inderdaad zo'n 10-15 om p 90C te komen (Aanhankelijk van het rijden, dus stad of buitenaf). Nu lag ie gewoon dood onderin en als ik stil stond kwam ie wel. Zal eens opzoeken waar die sensor zit, zel hem wel zelf betalen maar heb nog 2 maand garantie (Bovag). Ik heb mijn onderste draagarm(en) kapot en een lekke stuurhuis.

 

Gegroet,

 

Jeroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:embarassed: Ben uiteraard geen expert op dit gebied, maar wat ik vreemd vind is dat de temperatuur wel oploopt bij stilstand. Bij een sensor of bedradingsprobleem zou je verwachten dat hij altijd onderin ligt? Uiteraard laat ik me graag corrigeren als ik ernaast zit. Zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn :angel:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu snap ik er helemaal NIKS meer van! Ik heb zelf VMBO Voertuigentechniek gehaald dus de technische achtergrond zou toch van pas komen. Aangezien hij Woensdag heel normaal deed en Donderdag ook heb ik de garage verder met rust gelaten. Vrijdag had hij weer een paar kuren, hij werd na een half uur sturen niet warm (Op de meter). Ik was echt over de zijk van dat ding :embarassed: ! Zaterdag maar weer na het werk toe, het was half 6 dus mooi mistig etc. Nu kwam ik mooi met 90C op het werk aan, zette hem vooraan stil en heb een bakkie gedaan. 10 min. later rij ik de auto na achteren en zie dat ie weer redelijk onderin ligt. Ik weet dat een diesel stationair sneller afkoelt dan dat ie uit staat (Technische herhaling op de opleiding die ik nu doe). Als je natuurlijk de motor uit zet gaat ie op een gegeven moment voorbij het punt dat stationair draaien meer afkoelt en daalt ie richting de 0C. Einde van de dag (12:00) start ik de auto weer en rij richting de uitgang, weer even een bakkie gedaan en toen naar huis. Onderweg zie ik weer dat de meter 80C aangaf na zo'n kilometer rijden! Heel frapant aangezien ik de auto koud nooit boven de 2500 toeren gooi! Vlakbij het 70 km/h stukje dat vlakbij Mariënberg zit (N36) kijk ik even weer en zie dat hij op de 70C hangt! Ik dacht bij mezelf "Heb ik weer". Bij mijn ouders hun zaak aangekomen merk ik dat ie gewoon weer op 90C staat.

 

Ik praat dus over een stuk van ong. 25 kilometer geloof ik. Hopelijk blijven jullie bij de conclusie van de thermostaat anders kon het wel eens mooi duur worden (Voor de garage :D !)

 

Gegroet,

 

Jeroen :angry: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb je de tempsensor ook al vervangen, er zijn bepaalde types geweest waar deze vaak een storing gaven. je kan het controleren of je er een groene(nieuwe type) in hebt. weet zo niet of dit bij jouw hetzelfde geval is, maar je kan het ff nakijken en ben je met een paar tientjes klaar., zal hem in iedergeval ff uitlaten lezen met vagcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden