Ga naar inhoud
  • 0

Duitse humor?


V6TDI200PK

Vraag

Tijdens een ritje kreeg ik plots een melding Oil Prufen in het display van mijn V6 TDI Passat. Ik schrok me de t... omdat ik hier altijd goed op let en mijn auto geen drup olie gebruikt.

Nu moet ik nog minder dan 1000 km voor een kleine beurt maar toch ff langs de garage. Die hebben er 1 liter Oil bijgedaan maar de monteur vertelde iets over de motorkap open en dicht doen, daar zou een sensor zitten en de melding zou preventief zijn.

Vanmorgen de Oil gecheckt en met dat litertje staat mijn peil nagenoeg op max oftewel, er zat genoeg olie in.

Is iemand bekend met deze duitse grap?

 

grtz John

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

sensor ken ik ook niet, maar als je met 1 liter bijvullen op het max. staat, dan stond hij daarvoor dus ongeveer op min.

Een mooi moment om een melding te geven dus dat werkt iig.

Het verschil tussen min. en max. is bij de meeste auto's namelijk ongeveer 1 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sensor ken ik wel!

Echter weet ik niet of deze grap ook al op onze Passats zit.

Bij mijn nieuwe T5 bus, zit er zeker wel een sensor op. Deze registreerd hoevaak de motorkap geopend wordt. De computer neemt dan aan dat je dan ook het peil controleerd. Deze sensor is dus van invloed op je displaymelding: "service interval".

Dit is wat ik begrepen heb van de onderhoudsmonteur van de dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een onzin van VW dat ze daar een sensor voor inbouwen...

Hadden ze een bak sensoren over ofzo...

Misschien kunnen ze er dan ook 1 in mijn dashbordkastje bouwen ;)

 

If op het EHBO dekseltje in de kofferbak.

 

Als hij erop zit is hij vast met VAGcom uit te lezen en/of the resetten...

En ik ben bij mijn 3B nog niks tegen gekomen in VAGcom dus denk ik dat hij iig niet op een 3B zit :)

Kijk eens of je iets in VAGcom kunt vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Chippie zoiets vaahs zei de monteur ook tegen mij, ik snapte alleen niet wat hij bedoelde. En het verschil tussen min en max in een carter waar 5,5L olie in kan door 1 liter overbruggen?

de auto verbruikt zelfs na een heftig ritje Spanje geen drup vandaar. Ik vermoed dan ook iets over een soort sensor.

Ik zal nof ff verder zoeken en laat het weten. Mocht iemand anders wat weten hoor ik het wel.

 

grtz

john

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verhaaltje klopt.

 

Als je olielampje geel gaat branden is dit een indicatie dat je oliepeil laag is (bij mij staat het peil dan op een kwart). Als je de motorkap even open doet en weer dicht, gaat het lampje uit en na 100km krijg je dan opnieuw de melding. Dit heb ik overigens nog niet uitgeprobeerd :lol:

 

Ik schrok mij de eerste keer ook leip want in het boekje van de wagen staat : neem contact op met uw garage !!!

 

Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yes Marc, tx voor het antwoord, een pak van mijn hart want ik schrok me dus wezenloos, lig je lekker op snelheid en dan inderdaad een oranje lampje.

De 1st volgende keer ga ik het uitproberen. trouwens ik hoop dat het me niet meer overkomt maar anderen kunnen hier wat aan hebben. Niet in paniek raken gewoon doorrijden en bij je pits voor de zekerheid ff sjekkuh.

 

Allemaal bedankt voor de reacties

 

grtz

john

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu mijn passat een jaartje zo ongeveer en het lijkt voor mijn gevoel net of mijn peilstok te kort is (lijkt best grappig). Mijn peil is na een beurt in het gearceerde maar na een tijdje zit het peil onder het gearceerde en blijft daar ook gewoon staan op dat niveau. Ben al eens naar de garage geweest daarvoor en die hebben daar toen wel wat bijgegooid maar zeiden dat het niet zo verontrustend was, en het orange/gele lampje heeft bij mij nog niet gebrand. Heeft iemand anders ook die zelfde ervaring???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden