Ga naar inhoud
  • 0

hulpveren?


Chriske

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ben net terug van vakantie met de familie. Koffer op het dak, de achterbak van mijn 3BG Variant was volgeladen tot het plafond, met achter op de trekhaak nog twee fietsen. De Passat lag erg diep. Nou vertelde mijn VW-boer dat hij voor € 275,- incl. montage hulpveren (achter) kan plaatsen. Ik vroeg me af, heeft iemand hiermee ervaring? Ga je het merken in het weggedrag? Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

 

M.vr.gr.

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je hulpveren achter plaatst wordt de auto hier iets stabieler van. En ligt bij volle belading niet zo diep.

Ik heb het bij mijn buurman gedaan i.v.m. de caravan en die was er zeer tevreden mee.

Veren alleen kosten rond de € 100,00 bij Brezan achtige bedrijven.

Monteren doe je binnen een uur als je een beetje handig bent.

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn vorige Passat (3B) heb ik hulpveren laten plaatsen i.v.m. mijn caravan. Voordeel, volbeladen ligt hij minder diep en is hij stabieler in het weggedrag. Leeg echter wordt hij stugger en minder comfortabel. Mijn schoonvader met Passat 3BG heeft vulrubbers tussen zijn veren laten plaatsen. Dat was goedkoper, maar het effect is minder groot dan de hulpveren. Kortom, elk voordeel heeft zijn nadeel. Voor mijn huidige Passat (3C) heb ik de Sachs Nivomat bijbesteld. Wel een dure grap (bijna 1000 Euro), maar wat een rijcomfort, zowel leeg als volbepakt. Succes met je afwegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar is nog wel een ander topic over. Maar het doorzakken is inderdaad een bekend probleem en een setje hulpveren is dan een goede investering. Maar het blijft een kwestie van kiezen want je comfort met niet-beladen auto gaat er wel iets op achteruit, hij wordt wat stugger op met name korte hobbels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,

 

Ik heb ze ook dit voorjaar laten monteren en het comfort is idd met een onbeladen auto iets minder ( ik vind het niet noemenswaardig )

Maar beladen een wereld van verschil !!

Dus als je met regelmaat beladen rijd ( aanhanger of iets dergelijks ) zou ik zeggen............ Doen !

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meeste sportsetjes hebben achterveren die progressief werken. Dit betekent dat bij verder inveren de veer stugger wordt, maar bij normaal rijden niet. Het klinkt raar, maar als je een verlagingsset monteert, zakt je auto niet zo ver door onder de lading. Je auto komt er meteen ook beter uit te zien, alleen is het aan de voorkant monteren wel wat meer werk dan aan de achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had idd een set MAD luchtveren op mijn Golf Variant gemonteerd, dit was in combinatie met 3cm verlaging!!

Redelijk kostbaar maar was het mij meer dan waard!!

 

Destijds via Brezan besteld maar is hier volgens mij niet echt dealer van...

 

Hier meer info, http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... rode-balg/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Ik heb 2 weken terug een set hulpveren van MAD gekocht bij Arie.nl (waren daar het goedkoopst) en mn Passie moest vandaag voor keuring en grote beurt (laatste keer 4 jaar gelee.....) dus gelijk de hulpveren laten monteren.

Ik heb ze genomen omdat afgelopen zomer de caravan er toch wel voor zorgde dat de boel wat te laag kwam te liggen achter. Ik heb er nu maar een paar km mee gereden, zonder sleurhut, en ik kan nu al zeggen dat de boe lveel stugger is en veel fijner en veel directer rijd!

Nu al een goede investering hahaha en is maar 6 mm omhoog gekomen aan de achterkant dus dat is verwaarloosbaar!!

 

Gewoon doen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Fred65,

 

Toen ik deze oude tread las kwam er toch een vraag bij mij op waar jij misschien het antwoord op weet.

Ik heb de MAD balgen ook onder mijn passat. Ik kan ze van binnenuit oppompen en leeg laten lopen van 1-5 bar.

Maar hoe hard of zacht ik deze ook oppomp, ze blijven een krakend geluid veroorzaken dat door het chassis van de auto

doorklinkt.

 

Heb jij dat ook, of weet je er een oplossing voor? MAD in ieder geval niet want die geven aan dat het "niet kan".

 

Met vr.gr.

Carol

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden