Ga naar inhoud
  • 0

1.8t traag en hoog verbruik


Ronaldje

Vraag

Nog geen dag lid van het forum en daar begin ik al.

Mijn 1.8 t rijdt in principe goed maar is erg traag, ik heb nog nooit in een 1.8t gereden die goed is om te vergelijken maar wel in een golf4 gti die natuurlijk wel sneller is om dat die lichter is maar dit verschil vind ik wel extreem. Ook het verbruik ligt bij normaal rijden op 1:10. De auto is nog nooit uitgelezen. Wel is de temperatuur sensor vervangen maar dat hielp voor het verbruik niets.Ik heb wel het idee dat de motor bij lage toeren licht schokkend accelereerd.Alle filters en olie is trouwens ook vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke bedankt voor de tip.

Ik heb al wel wat research gedaan op de site en heb gelijkwaardige problemen gezien waar bij de DV is vervangen en het probleem verholpen was.Ik heb mijn collega gebeld die een golf4 gti heeft maar de DV heeft vervangen voor een split-r van forge, ik krijg zijn ouwe orginele die nog wel goed is om te proberen. En dan maar hopen dat ik er een beetje fatsoenlijk bij kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Drukmeter in je auto zetten, altijd makkelijk om te weten of de turbo zijn werk doet ( 0.6/0.7 standaard druk), het kan een lekkende druk leiding zijn of idd. je DV of N75, heb ik ook een keer stuk gehad. Anders een hele tamme motor, had ik in mijn GTI golf4, was ook niet standaard voorruit te branden,

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond de ECU (AEB motor met gaskabel) uitgelezen:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 8D0 907 558 E

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 05314

3 Faults Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached

P1565 - 35-10 - - - Intermittent

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

P1564 - 35-10 - - - Intermittent

 

Vervolgens nog de LMM uitgelezen maar deze gaf goede waarden, stationair 3,3 g/s en bij 2520 toeren 8,8 g/s, mooi binnen de specs.

 

De N75 daarna losgekoppeld en doorgemeten, deze was 34 Ohm (OK). Dit terwijl de foutcode aangeeft een open circuit te zien, maw een probleem in de bedrading van de ECU naar de N75 ligt dan voor de hand.

 

Zaakje weer in elkaar gezet (ook nog even de turbo inlaat buis goed vastgezet / zal los) en codes gereset met vag-com en de A28 opgereden en in de 3de versnelling een log gemaakt van de LMM, de tijd tussen 3800 en ~6000 toeren was al iets van 11 seconde terwijl een standaard 1.8t dit een stuk sneller moet doen. De foutcode (N75) kwam daarna als enige weer terug en bevestigd de tijd uit de log. We gaan een nieuwe afspraak maken om het probleem met de N75 / bedrading te verhelpen.

 

Nog even wat achtergrond info voor de N75. In de neutraal stand van de N75 wordt turbodruk naar het wastegate ventiel gestuurd waardoor turbodruk niet kan worden opgebouwd. In geactiveerde toestand wordt turbodruk teruggeleid naar de turboinlaatbuis, de wastegate is dicht waardoor turbodruk kan worden opgebouwd. Als de N75 dus niet kan worden aangestuurd zul je een minimale turbodruk ervaren met een dito motorgedrag.

 

*zegt verder even niks over wat er onderweg naar en op de A28 allemaal had kunnen gebeuren*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ronaldje,

 

Ik ben ook nieuw op het leuke forum hier, zal me zsm ook nog voorstellen,

en jouw probleem klinkt net zo als het mijne.

Ook ik ben gister naar de garage geweest om mijn auto uit te laten lezen, daar kwam geen storing naar voren.

Wel hoorden we bij gas los laten een klapperend geluid onder de motorkap.

Waarschijnlijk is het bij mij de wastegate die constant open klappert en zo dus geen turbodruk kan opbouwen.

Ze gaan vandaag kijken of dat zo is en of dat nog te repareren is, anders moet ik waarschijnlijk een nieuwe turbo...

Dan kan je beter een nieuwe N75 hebben! :)

 

Ik zal hier laten weten hoe het vandaag is gegaan!

 

Groeten Pieter Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
*zegt verder even niks over wat er onderweg naar en op de A28 allemaal had kunnen gebeuren*

 

Mischien kon ik het rode licht niet zien omdat de motorkap omhoog stond:-).

Maar iig super dat ik weet wat het probleem nou is,nu nog even tzt afspraakje maken om het te fixen. Maar dat gaat goed komen. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ongeacht het probleempje met de N75 heb je ook 18 of 19 inch gemonteerd icm een standaard 1.8T. Schoot me ineens te binnen, ik heb iets van 3 jaar geleden 2 weken met 18 inch lichtmetaal gereden (had 16 inch) en degradeerde bijna de auto tot een 1.8 zonder turbo, wat een verschil. Ik heb ze er gelijk weer afgehaald en heb daarna jaren met 16 inch verder gereden, nu 17 inch. Als je de kans hebt, nadat de N75 in orde is, probeer eens stalen velgen oid.

 

Wat mij betreft komt er niet snel meer 18 inch of meer onder mijn auto. Was wat mij betreft alsof je de chip eruit trok. In jou geval wordt het gevolg/effect nog groter omdat de motor nog standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ongeacht het probleempje met de N75 heb je ook 18 of 19 inch gemonteerd icm een standaard 1.8T. Schoot me ineens te binnen, ik heb iets van 3 jaar geleden 2 weken met 18 inch lichtmetaal gereden (had 16 inch) en degradeerde bijna de auto tot een 1.8 zonder turbo, wat een verschil. Ik heb ze er gelijk weer afgehaald en heb daarna jaren met 16 inch verder gereden, nu 17 inch. Als je de kans hebt, nadat de N75 in orde is, probeer eens stalen velgen oid.

 

Wat mij betreft komt er niet snel meer 18 inch of meer onder mijn auto. Was wat mij betreft alsof je de chip eruit trok. In jou geval wordt het gevolg/effect nog groter omdat de motor nog standaard is.

 

Het loopvlak van 17'' is toch net als bij 18'' 225 breed? dus dat zou geen verschil mogen maken... je merkt het wel als je van 15'' naar 18'' gaat :shock: dan is die in eens traaaaaag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ging mij niet om de juiste omtrek of de breedtemaat. Het gaat erom dat het intrinsieke gewicht van een grotere velg fors toeneemt, daarnaast komt van het totale gewicht (velg + band) bij een grotere velg (omtrek blijft nog steeds gelijk!) veel meer massa aan de buitenkant te liggen. Hierdoor neemt het rotatiegewicht toe en dat merk je mn vanaf 18 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan ben ik toch maar blij dat de k04-015 erop zit, want hij gaat nu wel als de brandweer moet ik zeggen. De piek druk van 1.5bar is nu ook minder (1.3bar), door het weghalen van die vieze gebogen rubber slang voor het inlaat spruitstuk. We zijn nog met de finishing touch bezig.....dus ik laat de 18 inch maar gewoon zitten. ;-)

 

We hebben een 63,5mm uitlaat bocht van 60 graden genomen en op de FMIC aangesloten, toppie.

 

suc6 met de bandjes ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden