Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop of een andere storing


sebastian

Vraag

Gister heb ik in een passat 110pk AFN gereden met powerbox van een onbekend merk. De rit verliep goed totdat er tijdens het optrekken er een erg luide bonk klonk en de motor abrupt 'in' hield. Was dit de noodloop? Of was die luide bonk wat anders. Ik heb verder nog nooit een noodloop meegemaakt vandaar mijn vraag.(ps we hebben niks aangereden of geraakt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Direct na de storing waren er geen problemen. De wagen kon gewoon goed doortrekken. Ik ga zeker nog even onder de kap kijken. Maar die bonk is dus niet standaard bij een noodloop. Oh ja de foutcode was 01268. Dit is ook een foutcode die wordt gegeven bij gebruik van een powerbox. Daar had ik dus niet veel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Noodloop is een beveiliging voor de motor. Dit komt in actie als bv de turbo teveel druk opbouwt voor de motor. Dan gooit de ECU alle systemen op safe. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het schijnt dat je dan helemaal geen vermogen meer hebt. Jou probleem lijkt mij de luchtmassameter. Zodra deze 'minder' wordt, dan trekt de auto beduidend minder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Noodloop is een beveiliging voor de motor. Dit komt in actie als bv de turbo teveel druk opbouwt voor de motor. Dan gooit de ECU alle systemen op safe. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het schijnt dat je dan helemaal geen vermogen meer hebt. Jou probleem lijkt mij de luchtmassameter. Zodra deze 'minder' wordt, dan trekt de auto beduidend minder op.

 

Je zegt "bv de turbo"... Aan wat kan het nog meer liggen? En kunnen alleen Turbo motoren in de noodloop gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mag ik even vragen wat dat noodloop precies inhoud ?

Mijn auto lijkt namelijk ook nogal wat trekkracht te missen tegenover andere passats. Ik dacht altijd dat het aan de leeftijd + km's lag (2001 , 333.000 km), maar nu lees ik dit.

 

 

Denk eerder aan je LMM

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden