Ga naar inhoud

Aankoop 3.2 v6


Aspro

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik ben voornemens om binnenkort een Passat 3.2 FSI v6 met DSG versnellingsbak aan te schaffen. Wel als occasion van circa 3 jaar jong/oud. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit type? En hebben jullie aankooptips?

 

Voordat iedereen verplicht groen moet rijden of de benzineprijs door de € 2,-- grens heen gaat wil ik daarvoor wel de geneugten van een vette v6 geproefd hebben :angel: . Is het zo dat de 3.2 alleen ron 98 drinkt?

 

Alle tips zijn welkom. Binnenkort hoop ik mij bij jullie aan te sluiten met een mooie 3.2 variant.

 

Groet,

Aspro166 (nu nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor informatie over de 3.2 V6 zou je eens op dit duitse 3C forum je licht kunnen opsteken. Het is een erg groot forum wat alleen over de 3C gaat, en er is veel over de 3.2 V6 te vinden.

 

http://www.motor-talk.de/forum/vw-passat-3c-b298.html

 

Je zou je vraag ook eens daar kunnen stellen. Bovendien is het zinvol om te kijken wat het importeren van een dergelijke gebruikte auto uit Duitsland kost, dat zou wel eens een flinke duit kunnen schelen met aanschaf in Nederland. Bovendien rijden er in Duitsland veel meer van dergelijke auto's rond en zijn ze vaak van meer opties voorzien.

 

http://www.mobile.de/home/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welcome:

 

Over de 3.2 V6 kan ik ook weinig zeggen. Van de Passat 3C zelf rijden er inmiddels al een heleboel rond op dit forum. En het beeld is een beetje dubbel: veel eigenaren hebben veel plezier met hun 3C, maar er zijn er ook aardig wat die niets dan problemen hebben. Ik zou dus gaan voor een auto met een volledige historie die ook niet teveel in de garage heeft gestaan voor andere dingen dan het reguliere onderhoud. Verder kun je nog even naar dit topic kijken: viewtopic.php?f=141&t=27232

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3.2V6 zit (zonder FSI) in veel vagproducten.. hij stond (als niet FSI) bekend als extreem dorstig.. voor hetzelfde verbruik kan je ook een V8 rijden... de FSI zou zuiniger moeten zijn maar voor een verbruik van tussen de 1 op 6 en 1 op 10 zul je wel zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3.2V6 zit (zonder FSI) in veel vagproducten.. hij stond (als niet FSI) bekend als extreem dorstig.. voor hetzelfde verbruik kan je ook een V8 rijden... de FSI zou zuiniger moeten zijn maar voor een verbruik van tussen de 1 op 6 en 1 op 10 zul je wel zitten..

 

Ik dacht dat alle 3.2v6-en FSI's betroffen. Is dat niet zo? Vanaf wanneer zijn het FSI's geworden? En wat zij de verschillen?

 

Groet,

Aspro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schiet mij nog een vraagje te binnen: heeft deze motor een distributieriem die iederen 3 jaar of om de ....... km gewisseld dient te worden? Heeft dit onderdeel bijzondere aandacht nodig bij aankoop van een occassion?

 

Ik ben inderdaad van plan een exemplaar uit Duitsland te importeren.

 

Wederom, bij voorbaad dank voor de antwoorden en informatie,

 

Groet,

Aspro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn FSI motoren geworden vanaf het Golf 5 platform, let wel, de VW 3.2 motoren zijn anders dan de Audi 3.2 motoren, de VW motoren hebben in tegenstelling tot de audi motoren een 15 graden blokhoek waardoor er maar 1 cilinderkop nodig is.

 

Beide motoren hebben een distributieketting als ik het goed heb,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Gisteren heb ik in Duitsland een hele mooie Shadow blauwe 3.2 v6 fsi DSG variant gekocht! :D:D Maandag over anderhalve week kan ik hem ophalen. Daarna zal ik foto's posten en mijn ervaringen met het importeren van een auto uit Duitsland. Nog even geduld aub!

 

Groeten,

Aspro166 (nu nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden