Aspro Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Hallo allen, Ik ben voornemens om binnenkort een Passat 3.2 FSI v6 met DSG versnellingsbak aan te schaffen. Wel als occasion van circa 3 jaar jong/oud. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit type? En hebben jullie aankooptips? Voordat iedereen verplicht groen moet rijden of de benzineprijs door de € 2,-- grens heen gaat wil ik daarvoor wel de geneugten van een vette v6 geproefd hebben . Is het zo dat de 3.2 alleen ron 98 drinkt? Alle tips zijn welkom. Binnenkort hoop ik mij bij jullie aan te sluiten met een mooie 3.2 variant. Groet, Aspro166 (nu nog) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m montforts Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 welkom op het forum! Zal dan een van de weinige 3.2 passat,s zijn op dit forum. Succes met de aankoop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Voor informatie over de 3.2 V6 zou je eens op dit duitse 3C forum je licht kunnen opsteken. Het is een erg groot forum wat alleen over de 3C gaat, en er is veel over de 3.2 V6 te vinden. http://www.motor-talk.de/forum/vw-passat-3c-b298.html Je zou je vraag ook eens daar kunnen stellen. Bovendien is het zinvol om te kijken wat het importeren van een dergelijke gebruikte auto uit Duitsland kost, dat zou wel eens een flinke duit kunnen schelen met aanschaf in Nederland. Bovendien rijden er in Duitsland veel meer van dergelijke auto's rond en zijn ze vaak van meer opties voorzien. http://www.mobile.de/home/index.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DennisvdStelt Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Welkom op het forum en veel succes met de aankoop! we wachten op foto's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Over de 3.2 V6 kan ik ook weinig zeggen. Van de Passat 3C zelf rijden er inmiddels al een heleboel rond op dit forum. En het beeld is een beetje dubbel: veel eigenaren hebben veel plezier met hun 3C, maar er zijn er ook aardig wat die niets dan problemen hebben. Ik zou dus gaan voor een auto met een volledige historie die ook niet teveel in de garage heeft gestaan voor andere dingen dan het reguliere onderhoud. Verder kun je nog even naar dit topic kijken: viewtopic.php?f=141&t=27232 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 De 3.2V6 zit (zonder FSI) in veel vagproducten.. hij stond (als niet FSI) bekend als extreem dorstig.. voor hetzelfde verbruik kan je ook een V8 rijden... de FSI zou zuiniger moeten zijn maar voor een verbruik van tussen de 1 op 6 en 1 op 10 zul je wel zitten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aspro Geplaatst 22 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 De 3.2V6 zit (zonder FSI) in veel vagproducten.. hij stond (als niet FSI) bekend als extreem dorstig.. voor hetzelfde verbruik kan je ook een V8 rijden... de FSI zou zuiniger moeten zijn maar voor een verbruik van tussen de 1 op 6 en 1 op 10 zul je wel zitten.. Ik dacht dat alle 3.2v6-en FSI's betroffen. Is dat niet zo? Vanaf wanneer zijn het FSI's geworden? En wat zij de verschillen? Groet, Aspro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aspro Geplaatst 22 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Schiet mij nog een vraagje te binnen: heeft deze motor een distributieriem die iederen 3 jaar of om de ....... km gewisseld dient te worden? Heeft dit onderdeel bijzondere aandacht nodig bij aankoop van een occassion? Ik ben inderdaad van plan een exemplaar uit Duitsland te importeren. Wederom, bij voorbaad dank voor de antwoorden en informatie, Groet, Aspro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2009 Het zijn FSI motoren geworden vanaf het Golf 5 platform, let wel, de VW 3.2 motoren zijn anders dan de Audi 3.2 motoren, de VW motoren hebben in tegenstelling tot de audi motoren een 15 graden blokhoek waardoor er maar 1 cilinderkop nodig is. Beide motoren hebben een distributieketting als ik het goed heb, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aspro Geplaatst 25 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 Hallo allen, Gisteren heb ik in Duitsland een hele mooie Shadow blauwe 3.2 v6 fsi DSG variant gekocht! Maandag over anderhalve week kan ik hem ophalen. Daarna zal ik foto's posten en mijn ervaringen met het importeren van een auto uit Duitsland. Nog even geduld aub! Groeten, Aspro166 (nu nog) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aspro Geplaatst 25 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 En, p.s. dank aan allen die een berichtje achterlieten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 25 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 gefeliciteerd! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 25 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 Ben zeer benieuwd naar je foto's. Succes met je aankoop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
patjev5 Geplaatst 25 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 Gefeliciteerd man, ben benieuwd naar de pics. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 25 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2009 Gefeliciteerd, klinkt iig heel goed Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten