Ga naar inhoud
  • 0

Power Booster


Tristan

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat mij een beetje zorgen baart is de capaciteit. Volgens de advertentie levert hij 5000 of 15000 liter per minuut extra, maar nergens wordt de absolute waarde vermeld. Eigenlijk denk ik dat dit de absolute waarde is en dan gaat je motor hoger in de toeren zelfs lucht tekort komen. Vergist je niet in de hoeveelheid lucht die een motor nodig heeft voor zijn mengsel.

Ik kan me wel voorstellen dat dit bij lagere toerentallen wel iets effect zal hebben, maar dan wel heel minimaal omdat in je ECU gewoon de standaard maximale inspuit- en mengselwaarden zijn vastgelegd.

Een verschil van 0,1 bar is trouwens hetzelfde als tussen rijden in een gebied met hoge luchtdruk :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5000-15000L/min dat is erg veel en kan nmw niet door zon 12v fan worden aangezogen.. tevens is het ook niet toerental gestuurd, dus je hebt niet eens wanneer je erom vraagt meer lucht..

 

Je zou dit kunnen vergelijken met een G-lader of Kompressor, doen doen vergelijkbaar werk, alleen dan riem/motortoerentalaangedreven.

 

Ter info/vergelijk:

Een G-Lader van een Polo G40 doet bij 5000rpm ca 4500L/min lucht(volgens bronnen) en dat ding heeft een serieuze wervelkamer (G)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn wel fannetjes die flink wat lucht kunnen verplaatsen (zoals deze http://www.heatsinkfactory.com/delta-pf ... d-fan.html , omgerekend is dat, als 't goed is, 7000 liter (7 m3) per minuut.

 

Maar is zo'n fan ook instaat om meer volume eenheden lucht in de cylinder te persen want hard blazen is fijn, het gaat uiteindelijk om je motor te voorzien van meer lucht in de verbrandingskamer. Om dat voor elkaar te krijgen moet je druk opbouwen (gemeten in bars, heeft verder weinig meer te maken met liters).

 

Een turbo draait met een enorme hoge snelheid (100.000+ tpm) en perst door z'n constructie lucht in elkaar , waarbij de lucht extreem heet wordt (200+ graden) en het liefst weer via een intercooler afgekoeld moet worden (want warme lucht bevat minder zuurstofmoleculen per liter). De druk zorgt voor de typische "losgesprongen turboslang" die je soms op 't forum tegenkomt. En die slangen zitten echt stevig vast (fabriek af).

 

Een zeker snelle (plastic) fan (7000 tpm) kan alleen veel lucht verplaatsen als er weinig tegendruk is aan de uitgang. Zo niet dan stroomt de lucht even hard tussen de bladen weer naar buiten.

 

Zelfs de zgn "dure" variant van het aangeboden product komt zgn. op + 0.1 bar extra druk (gemeten of een gokje). Een turbo zit ergens tussen de 0.4 (low pressure turbo) en 2 bar (laatste is erg hoog). ALS je motormanagement meer brandstof zou inspuiten om het gemeten mengel voldoende rijk te houden dan zou het kunnen helpen. Maar in de praktijk zijn er nooit grafieken, metingen of tabellen terug te vinden die ook maar enigzins wetenschappelijk zijn onderbouwd.

 

Zelfs een echte normale low pressure turbo is geen wondermiddel:

 

Over de volvo S70 (1997-2000)

 

The base engine was a 2.4-liter dual overhead cam straight-5 gasoline engine that produced a maximum output of 168 hp (125 kW). The GLT had a turbocharged version of that engine that increased the power to 190 hp (141 kW).

 

22 pk (16 kw) erbij. En de druk in die turbo is ruwweg 0.4-0.6 bar. Dus zelfs al zou de 0.1 bar gehaald worden dan zou de winst 20% zijn van 22 pk = 4.4 pk (ALS extra vermogen lineair stijgt bij hogere druk). In deze specifieke situatie. In de praktijk mag je blij zijn als zo'n waarde te meten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Call for price

Die prijs zal niet schappelijk zijn, maar als er iets is wat ik ook wel zou willen is bv een turbo ofzo op mijn 2.0 en dan is dit zekers interessant :mrgreen:

Helaas is de geldboom bij mij in de tuin nog niet zo ver dat deze vruchten geeft :lol:

Vergelijkbare sets kosten bij hun zo'n €2500,- :shock:

Dus als die boom plukrijp is, mail me dan even :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je je auto iets sneller wilt hebben waarom schroef je je turbodruk dan niet op??

dit is volgens mij vrij veilig als je hem niet te ver opschroeft ( is normaal 0.7 bar maar is "veilig" opschroefbaar tot 1.0/1.1 ) stukje testrijden en ff onder de motorkap kijken of er niks roodgloeiend is geworden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha, grappig! Bij mijn vorige auto (Mazda MX6 2.5V6) hebben we op het forum hier ook eens een topic over gehad. Toen waren de reacties gelijk aan wat ik hier hoor, het is idd tellsell rommel. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dit gaat helpen, zelfs niet bij een atmosferische motor. :blink:

1. de luchtopbrengst zal te laag zijn waardoor de fan als rem gaat werken

2. de fan wordt niet meegeregeld met het motortoerental waardoor hij altijd maximaal draait dus ook als je stationair voor een stoplicht staat, lijkt me niet al te fris.

3. stel je eens voor als de fan kapot gaat (wat gezien de afbeeldingen van die dingen niet geheel ondenkbaar is)

 

Kortom, mijn mening omtrent deze geweldige vinding lijkt me duidelijk, hij hoort iig niet thuis in het rijtje van technische hoogstandjes die nut hebben. :P

 

Ow, nog even een ps-je over die vorige auto van me, als je ooit voor weinig geld een lekkere betrouwbare ragbak wilt hebben moet je een mx6 kopen (wel de 2.6V6)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo daar

 

Nou ik heb die power-booster geplaats in

mijn audi a3,volgens de beschrijving

moet deze voor je luchtmassameter

mooie is als je start verzuipt je motor

dus werken doet het niet,heb het nog niet

geprobeert na de massameter,maar denk dat

dit ding absoluut geen werking heeft...

de motor maakt enkel wat meer geluid bij het

doortrappen....

 

greetz pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden