Tristan Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Weet niet wat jullie hier van vinden, maar ik sta hier meer kritisch tegenover http://www.kamann-autosport.com/Power-Booster.html Kun je dit zonder gevaar voor je motor toepassen worden de beloofde prestaties ook daadwerkelijk behaald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Ik geloof niet dat je met een 12v ventilator (want veel meer is het niet) deze prestaties kunt halen. Vergelijk het maar met een grote ventilator achter in je computer. Lekker laten liggen zou ik zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Domi84 Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Pak anders de föhn van moeders of vrouwlief... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Wellicht achter op je fiets zetten, heb je meer aan dan in je auto stoppen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Zal eerder voor non-turbo motoren "kunnen" helpen. Al denk ik dat het wel mee zal vallen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Wat mij een beetje zorgen baart is de capaciteit. Volgens de advertentie levert hij 5000 of 15000 liter per minuut extra, maar nergens wordt de absolute waarde vermeld. Eigenlijk denk ik dat dit de absolute waarde is en dan gaat je motor hoger in de toeren zelfs lucht tekort komen. Vergist je niet in de hoeveelheid lucht die een motor nodig heeft voor zijn mengsel. Ik kan me wel voorstellen dat dit bij lagere toerentallen wel iets effect zal hebben, maar dan wel heel minimaal omdat in je ECU gewoon de standaard maximale inspuit- en mengselwaarden zijn vastgelegd. Een verschil van 0,1 bar is trouwens hetzelfde als tussen rijden in een gebied met hoge luchtdruk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 5000-15000L/min dat is erg veel en kan nmw niet door zon 12v fan worden aangezogen.. tevens is het ook niet toerental gestuurd, dus je hebt niet eens wanneer je erom vraagt meer lucht.. Je zou dit kunnen vergelijken met een G-lader of Kompressor, doen doen vergelijkbaar werk, alleen dan riem/motortoerentalaangedreven. Ter info/vergelijk: Een G-Lader van een Polo G40 doet bij 5000rpm ca 4500L/min lucht(volgens bronnen) en dat ding heeft een serieuze wervelkamer (G) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Daar sta ik echt van te kijken, ik dacht dat motoren veel meer lucht verbruikten. Maar klopt mijn ECU-verhaal dan ook nog wel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Lijkt mij ook absoluut onzin dat een 12v ventilator van dat formaat 15m3 lucht kan verplaatsen in 1 minuut. 5m3 is al erg veel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Doe me dan maar deze http://www.ccr-racing.com/shop/supercha ... -221p.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Call for price Die prijs zal niet schappelijk zijn, maar als er iets is wat ik ook wel zou willen is bv een turbo ofzo op mijn 2.0 en dan is dit zekers interessant Helaas is de geldboom bij mij in de tuin nog niet zo ver dat deze vruchten geeft Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zoefmobiel Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Er zijn wel fannetjes die flink wat lucht kunnen verplaatsen (zoals deze http://www.heatsinkfactory.com/delta-pf ... d-fan.html , omgerekend is dat, als 't goed is, 7000 liter (7 m3) per minuut. Maar is zo'n fan ook instaat om meer volume eenheden lucht in de cylinder te persen want hard blazen is fijn, het gaat uiteindelijk om je motor te voorzien van meer lucht in de verbrandingskamer. Om dat voor elkaar te krijgen moet je druk opbouwen (gemeten in bars, heeft verder weinig meer te maken met liters). Een turbo draait met een enorme hoge snelheid (100.000+ tpm) en perst door z'n constructie lucht in elkaar , waarbij de lucht extreem heet wordt (200+ graden) en het liefst weer via een intercooler afgekoeld moet worden (want warme lucht bevat minder zuurstofmoleculen per liter). De druk zorgt voor de typische "losgesprongen turboslang" die je soms op 't forum tegenkomt. En die slangen zitten echt stevig vast (fabriek af). Een zeker snelle (plastic) fan (7000 tpm) kan alleen veel lucht verplaatsen als er weinig tegendruk is aan de uitgang. Zo niet dan stroomt de lucht even hard tussen de bladen weer naar buiten. Zelfs de zgn "dure" variant van het aangeboden product komt zgn. op + 0.1 bar extra druk (gemeten of een gokje). Een turbo zit ergens tussen de 0.4 (low pressure turbo) en 2 bar (laatste is erg hoog). ALS je motormanagement meer brandstof zou inspuiten om het gemeten mengel voldoende rijk te houden dan zou het kunnen helpen. Maar in de praktijk zijn er nooit grafieken, metingen of tabellen terug te vinden die ook maar enigzins wetenschappelijk zijn onderbouwd. Zelfs een echte normale low pressure turbo is geen wondermiddel: Over de volvo S70 (1997-2000) The base engine was a 2.4-liter dual overhead cam straight-5 gasoline engine that produced a maximum output of 168 hp (125 kW). The GLT had a turbocharged version of that engine that increased the power to 190 hp (141 kW). 22 pk (16 kw) erbij. En de druk in die turbo is ruwweg 0.4-0.6 bar. Dus zelfs al zou de 0.1 bar gehaald worden dan zou de winst 20% zijn van 22 pk = 4.4 pk (ALS extra vermogen lineair stijgt bij hogere druk). In deze specifieke situatie. In de praktijk mag je blij zijn als zo'n waarde te meten is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 We kunnen zo een eigen Passatomotive-divisie bij TNO opstarten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 boldie74 Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Wat is dit voor TellSell apparaat?!?! Kan me absoluut niet voorstellen dat dit enig nut heeft. Denk dat jebeter kunt investeren in een goed/ander luchtfilter (geeft ook nog eens een leuk geluid). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tristan Geplaatst 18 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Ja een TellSell lijkt het mij dus ook alleen begrijp ik dan niet dat Kamann racing daar zijn naam aanhangt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Call for price Die prijs zal niet schappelijk zijn, maar als er iets is wat ik ook wel zou willen is bv een turbo ofzo op mijn 2.0 en dan is dit zekers interessant Helaas is de geldboom bij mij in de tuin nog niet zo ver dat deze vruchten geeft Vergelijkbare sets kosten bij hun zo'n €2500,- Dus als die boom plukrijp is, mail me dan even Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tristan Geplaatst 18 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 De prijs van de Power Booster bij Tunex in 's-Heerenberg = €195,00 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Hahaha.. het zal toch niet? Misschien hebben ze de Joekel-unit ook wel liggen dan.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 De prijs van de Power Booster bij Tunex in 's-Heerenberg = €195,00 DAMN, daarvoor 195 euri betalen. Dat kun je hier een stuk goedkoper (€7,79) : http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_ho ... w%3Dsearch Is ook een 12v fan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dafighternl Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 Als je je auto iets sneller wilt hebben waarom schroef je je turbodruk dan niet op?? dit is volgens mij vrij veilig als je hem niet te ver opschroeft ( is normaal 0.7 bar maar is "veilig" opschroefbaar tot 1.0/1.1 ) stukje testrijden en ff onder de motorkap kijken of er niks roodgloeiend is geworden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 Volgens mij is dit ding idd bedoeld voor atmosferische motoren, waarom zou je met een turbomotor met dit soort 'hulpmiddelen' gaan lopen knoeien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paszat Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 Haha, grappig! Bij mijn vorige auto (Mazda MX6 2.5V6) hebben we op het forum hier ook eens een topic over gehad. Toen waren de reacties gelijk aan wat ik hier hoor, het is idd tellsell rommel. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dit gaat helpen, zelfs niet bij een atmosferische motor. 1. de luchtopbrengst zal te laag zijn waardoor de fan als rem gaat werken 2. de fan wordt niet meegeregeld met het motortoerental waardoor hij altijd maximaal draait dus ook als je stationair voor een stoplicht staat, lijkt me niet al te fris. 3. stel je eens voor als de fan kapot gaat (wat gezien de afbeeldingen van die dingen niet geheel ondenkbaar is) Kortom, mijn mening omtrent deze geweldige vinding lijkt me duidelijk, hij hoort iig niet thuis in het rijtje van technische hoogstandjes die nut hebben. Ow, nog even een ps-je over die vorige auto van me, als je ooit voor weinig geld een lekkere betrouwbare ragbak wilt hebben moet je een mx6 kopen (wel de 2.6V6) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 audiA3 Geplaatst 21 januari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2010 Hallo daar Nou ik heb die power-booster geplaats in mijn audi a3,volgens de beschrijving moet deze voor je luchtmassameter mooie is als je start verzuipt je motor dus werken doet het niet,heb het nog niet geprobeert na de massameter,maar denk dat dit ding absoluut geen werking heeft... de motor maakt enkel wat meer geluid bij het doortrappen.... greetz pascal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Tristan
Weet niet wat jullie hier van vinden, maar ik sta hier meer kritisch tegenover
http://www.kamann-autosport.com/Power-Booster.html
Kun je dit zonder gevaar voor je motor toepassen
worden de beloofde prestaties ook daadwerkelijk behaald
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten