Ga naar inhoud

- Slecht zicht met devil eyes i.c.m. xenon


Lunatic

Aanbevolen berichten

-

 

Heb een weekje geleden maar een setje xenon aangeschaft vanwege het te weinig licht opbrengst met de bijgeleverde halogeen lampjes.

 

Na het inbouwen wat wel makkelijk ging, op een aantal dingen na, ik moest bijvoorbeeld de "fitting" iets bijwerken zodat het xenon lampje erin paste, en de xenon lamp zelf iets aanpassen wat me gelukkig wel gelukt is, maar nu heb ik hetzelfde probleem als daarvoor en dat is namelijk dat de rechter lamp qua hoogte goed is en de linker te laag.

 

Nu is dat met xenon natuurlijk beter te zien en vraag ik me af of ik de linker lamp dus kan verstellen of hoger kan zetten?

 

Alvast bedankt voor de moeite, en hoop snel wat te vernemen van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aftermarket koplampen blijven altijd een probleem, ze zijn wel mooi, en wou ze ook wel hebben wanneer ze van Hella waren.

Ik heb in mijn Jetta alles gehad, met kruis, donker, helder enz. Er ging wat betreft lichtopbrengst niet boven original.

 

Ja klopt, ik heb namelijk een schroefje gevonden waar je ze kan verstellen maar blijf een schuine lijn hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden af te stellen moeten zijn. Nergens een imbus schroef te zien? Zitten meestal wat dieper in de lamp, kun je aan komen via een gaatje.

 

Hey Dominique,

 

Ik zat daarnet even te zoeken, en heb uiteindelijk de hele koplamp eruit gehaald en inderdaad zit er een schroef. of ja eigenlijk twee, een met aanduiding Left en Right, en op de andere schroef Down and Up.

 

Maar nou vraag ik me af wat er precies naar rechts en links kan want ik blijf schuine strepen behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, is het beeld van de lamp een rechte streep met rechts een schuin oplopende streep. Heel overdreven zoeits: __/

Dat moet zo. Het knikpunt van deze lijn is te stellen met de schroef left-right. De hoogte van de lijne met up-down.

 

Het horizontaal stellen van de lamp gaat met de bevestigingsbouten.

 

Het één en ander doet n garage binnen 10 minuten met een speciale bak waar het lichtbeeld in geprojecteerd wordt. Zelf zou ik het niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd even naar de garage / APK keuringstation en daar je lampen af laten stellen. Is zoals dominique zegt in een paar minuten gebeurt. Mijn garage rekent daar zelfs niets voor. Waar je bij lenslampen wel op moet letten is dat je het staafje dat langs je lampje loopt i.i.g. niet aan de onderkant van de lamp moet hebben, ivm schaduw op het wegdek. succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, is het beeld van de lamp een rechte streep met rechts een schuin oplopende streep. Heel overdreven zoeits: __/

Dat moet zo. Het knikpunt van deze lijn is te stellen met de schroef left-right. De hoogte van de lijne met up-down.

 

Het horizontaal stellen van de lamp gaat met de bevestigingsbouten.

 

Het één en ander doet n garage binnen 10 minuten met een speciale bak waar het lichtbeeld in geprojecteerd wordt. Zelf zou ik het niet doen.

 

Juist ja het beeld is nu ook als het ware zo: __/__/

 

Heel hinderlijk omdat je de lijn ook echt ziet en ik denk dat ik eerst maar even zelf probeer, ik vind het altijd leuk om dingen te proberen. :D

 

En als het me niet lukt ga ik even langs een garage, in ieder geval bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd even naar de garage / APK keuringstation en daar je lampen af laten stellen. Is zoals dominique zegt in een paar minuten gebeurt. Mijn garage rekent daar zelfs niets voor. Waar je bij lenslampen wel op moet letten is dat je het staafje dat langs je lampje loopt i.i.g. niet aan de onderkant van de lamp moet hebben, ivm schaduw op het wegdek. succes

 

Nu je het over dat staafje hebt, is het een probleem als beide staafjes rechts staan want zoals je kon lezen in mijn eerste post moest ik eerst de fittingen (als ze zo heten) breder maken want de lampjes pasten er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is niet erg, alleen door de lenzen wordt het beeld op de kop geplaatst. met het staafje aan de bovenkant, werpt deze de schaduw op het wegdek, staafjes rechts zal dus een schaduwplek links geven, maar ik weet niet of je dat zult zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is, is het beeld van de lamp een rechte streep met rechts een schuin oplopende streep. Heel overdreven zoeits: __/

Dat moet zo. Het knikpunt van deze lijn is te stellen met de schroef left-right. De hoogte van de lijne met up-down.

 

Het horizontaal stellen van de lamp gaat met de bevestigingsbouten.

 

Het één en ander doet n garage binnen 10 minuten met een speciale bak waar het lichtbeeld in geprojecteerd wordt. Zelf zou ik het niet doen.

 

Juist ja het beeld is nu ook als het ware zo: __/__/

 

Heel hinderlijk omdat je de lijn ook echt ziet en ik denk dat ik eerst maar even zelf probeer, ik vind het altijd leuk om dingen te proberen. :D

 

En als het me niet lukt ga ik even langs een garage, in ieder geval bedankt voor je hulp!

 

Je lichtbeeld is correct en die lijn blijf je zien. Dat hoort ook zo. Maar waarschijnlijk staan de lampen nu te laag. De lijn moet zeker een stuk voor je op de grond vallen. Kijk hier maar eens. http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je bij lenslampen wel op moet letten is dat je het staafje dat langs je lampje loopt i.i.g. niet aan de onderkant van de lamp moet hebben, ivm schaduw op het wegdek. succes

 

met het staafje aan de bovenkant, werpt deze de schaduw op het wegdek

 

Beetje tegenstrijdig :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je bij lenslampen wel op moet letten is dat je het staafje dat langs je lampje loopt i.i.g. niet aan de onderkant van de lamp moet hebben, ivm schaduw op het wegdek. succes

 

met het staafje aan de bovenkant, werpt deze de schaduw op het wegdek

 

Beetje tegenstrijdig :mrgreen:

 

 

oops ,foutje, ik bedoel dus dat het staafje niet aan de bovenkant moet zitten, lekker scherp zeg ik :embarassed::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heb je presies gedaan om de lampjes past te krijgen

want ik heb dat probleem ook

heb je trouwens een foto van je auto

gr dennis

 

Ik heb ook heel lichtjes met een ronde vijl het gat bewerkt waar het xenon-lampglas in/doorheen moest..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de (xenon)lampen maar op een manier erin plaatsen dus met dat staafje hoef je niks mee te doen. Door het staafje komt er ook geen vlek op de weg aangezien het licht door de bol en door het ijzeren plaatje wat achter de lens zit en het alleen benodige licht doorlaat zorgt voor de lijnen op de weg. Alleen even afstellen op de juiste hoogte wat tot op heden nog geen problemen opgeleverd heeft en klaar ben je. Kan wel zijn dat je veel moet draaien aangezien het een redelijk fijne draad is. Dus volhouden.

 

en omtrend het slechte licht opbrengst met lenzen en halogeen lampjes is normaal. Zelfs originele uitgevoerde auto's met lenzen en halogeen zijn nooit echt duidelijk vanwege het plaatje achter de lens. Daarom worden meestal de auto die voorzien van lenzen zijn ook origineel xenon aan board.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden