Ga naar inhoud
  • 0

draagarm??


supergrover

Vraag

Hallo,

 

Voor de mensen met ervaring een vraag; als ik met mijn rechter wiel van een afritje of over een bult, kuil of drempel rijdt hoor ik een bonkend geluid, ik denk nu aan speling op een draagarm, zit ik in de goede richting??

Als dit zo is zijn er dan nog trucs om te zien welke het is of moet je dat gewoon ondervinden door sleutelwerk?

 

groeten Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk eerder aan een schokdemper die niet helemaal goed vastzit. Heb ik zelf ook eens gehad, was echter wel bij een andere auto.

Andere optie is de stabilisatorstang die aan 1 kant los is, maakt een vergelijkbaar geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check even je aandrijfas-hoes ; die moet helemaal droog zijn aan de onderkant. Indien er vet aan hangt kan de hoes lek zijn, dan loopt 't vet eruit wat de homokineet smeert. Zie ook viewtopic.php?p=151944

 

Normaal zou je 't goed kunnen horen als je op een rotonde redelijk scherp stuurt en wat rondjes rijdt. Blijft ie bonken kan 't de homokineet zijn. Een enkele bonk klinkt meer als 3V schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De enige manier om dit zelf te controleren is het betreffende wiel omhoog te zetten en het wiel op 12/6 uur beet te pakken en checken op speling, vervolgens ook 3/9 uur (stuurkogel) checken.

 

Edit: je kunt kan ook mooi de kineethoes controleren op (haar)scheurtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Arjan,

 

Thanx voor de tip ik zal dit even door een vriend laten doen, dit omdat ik het zelf niet meer kan ivm handicap.

Ik ben eigenlijk al zeker dat er een draagarm kapot is hoor maar op die manier weet ik het zeker, je dan ook mooi zien welke draagarm het is toch?

 

En indd gelijk even de rest nakijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey Arjan,

 

Thanx voor de tip ik zal dit even door een vriend laten doen, dit omdat ik het zelf niet meer kan ivm handicap.

Ik ben eigenlijk al zeker dat er een draagarm kapot is hoor maar op die manier weet ik het zeker, je dan ook mooi zien welke draagarm het is toch?

 

En indd gelijk even de rest nakijken

 

Ja, bij een versleten draagarm zal er beweging te zien zijn tussen bv arm en balhoofd. Er mag bij beide checks geen speling op het wiel zitten. Meestal zijn het de balhoofden van de bovenste draagarmen (thv het punt waar beide vastzitten in het wiellagerhuis met die beruchte knijpbout).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden