Ga naar inhoud
  • 0

Auto hold & ESP reageren niet 3c Passat


erhan

Vraag

Ik heb sinds een maand een 3c in mijn bezit.

 

Het is een DSG met de functie autohold.

Als ik op de Autohold of ESP knop druk reageren ze geen van beiden niet. De vorige eigenaar (particulier) meent dat deze altijd werkte?

 

Ik heb de auto nog niet kunnen uitlezen, heb nog niet de benodigde spullen hiervoor.

 

Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of waar ik zou moeten zoeken?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous
esp indrukken moet je inderdaad net ff langer indrukken, om te voorkomen dat je dit per ongeluk indrukt, afzetten is dan weer per direct...

 

Autohold ook wat langer indrukken. Overigens werken ze niet samen/tegelijk. Autohold is geen straf, zeker niet in de bergen of heuvelachtige landschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik heb het geprobeerd om het wat langer in te drukken. Maar het lampje van autohold brandt ook niet als ik het indruk.

 

Het ESP knopje reageert eveneens niet.

 

Zou graag gebruik willen maken van de voordelen van autohold :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de autohold functie te gebruiken moet je je gordel omhebben, anders wordt dit niet geactiveerd. elke keer als je je gordel uitdoet of de deur opent moet je hem opnieuw activeren

 

Het eerste is waar, het tweede niet. Autohold zal zodra de deur goed dicht is EN de gordel om is, MITS autohold in het menu op automatisch activeren is gezet, dit ook gaan doen. Dat valt idd te controleren via het lampje in de middenconsole. Voor ESP is dit een ander verhaal. Volgens mij werkt dit te allen tijde zodra de auto is gestart. Je kunt dit handmatig uitzetten, maar de volgende keer dat je de auto start, zal ESP automatisch worden geactiveerd.

 

Gr,

 

Otello

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar ik overigens niet de vinger op kan leggen is de werking van de automatische handrem. Zo het lijkt wordt de handrem dan weer wel dan weer niet aangetrokken bij uitschakelen van de auto. Ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken, en bij de garage weten ze 't ook niet. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vanmiddag laten zien hoe het functioneerd, idd gordel om en deur dicht, activeren is eenmalig, gaat óf de gordel óf de deur open is de functie eraf. Gaat de gordel of deur weer dicht is Autohold weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de autohold functie te gebruiken moet je je gordel omhebben, anders wordt dit niet geactiveerd. elke keer als je je gordel uitdoet of de deur opent moet je hem opnieuw activeren

 

Het eerste is waar, het tweede niet. Autohold zal zodra de deur goed dicht is EN de gordel om is, MITS autohold in het menu op automatisch activeren is gezet, dit ook gaan doen. Dat valt idd te controleren via het lampje in de middenconsole. Voor ESP is dit een ander verhaal. Volgens mij werkt dit te allen tijde zodra de auto is gestart. Je kunt dit handmatig uitzetten, maar de volgende keer dat je de auto start, zal ESP automatisch worden geactiveerd.

 

Gr,

 

Otello

 

Wat bedoel je met autohold in het menu op "automatisch activeren" is gezet? Dat zit bij mij helemaal nergens in een of ander menu, en daar heb ik ook nog nergens iets over gevonden. Welke Passat heb jij dan? Ik moet de mijne alleszins elke keer opnieuw activeren...

 

Wat die handrem betreft : als je autohold aan staan hebt gaat de handrem automatisch aan als je de gordel losmaakt of de motor stopt.

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je met autohold in het menu op "automatisch activeren" is gezet? Dat zit bij mij helemaal nergens in een of ander menu, en daar heb ik ook nog nergens iets over gevonden. Welke Passat heb jij dan? Ik moet de mijne alleszins elke keer opnieuw activeren...

Dat is een nieuwe optie in modeljaar 2009 (met de witte boordcomputer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd autohold-aan en esp-uit kunnen niet tegelijk.

het esp lampje is niet zo fel als het autohold lampje,dus overdag lijkt dan net

alsof geen van bijde werkt. (als esp op off staat)

 

autohold werkt pas als je je gordel en je deur gesloten zijn en de handrem gaat

vanzelf aan als je je gordel af doet, en weer uit als je je gordel om hebt en gas geeft.

 

lijkt een beetje ingewikkeld maar als je langer je auto hebt zal je er snel aan wennen.

 

bij mijn passat moet ik steeds autohold activeren na weg rijden, dus niet automatisch.

ik vind t ook wel een beetje jammer dat er geen launch-control af-fabriek op een passat 170pk tdi dsg zit

want dat is toch eigenlijk wel een GT uitvoering in een golf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden