Ga naar inhoud

Vandaag chroom gereinigd met POL


strui901

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Nadat mijn auto vandaag nieuwe APK, airco service en een nieuwe homokineethoes heeft gehad vond ik het de hoogste tijd om hem weer even te vertroetelen. Door de wasstraat gehad en van binnen helemaal schoongemaakt en uitgezogen. Weer tip top.

 

Thuis aangekomen stoorde ik me aan de doffe chromen randen om het raam. In een poetsdoos (van een oude oma geweest) vond ik een tube POL. Daar heb ik vroeger mijn chromen fietsvelgen ook wel mee gepoetst.

 

Met POL de chromen delen te lijf gegaan, het spul is enorm opgeknapt. Auto staat er weer puik bij.

Misschien een tip voor degenene die ook van die doffe delen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha,

 

Jaja de krasstraat. Ik ben niet zo'n freak die zelf gaat lopen met emmertjes en een karcher.

In Zwolle zit een fantastische wasstraat (Bas Autowas) die echt geen krasstraat is.

 

Ben zuinig op mijn auto en dik tevreden over Bas (wel een beetje reclame, kan het ook niet helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat het niet 100% weg is, maar het is heel erg opgeknapt.

 

De doek waarmee ik POL inwreef werd roetzwart van de rommel die van het chroom afkomstig was. Terwijl ik net door de wasstraat was geweest (jaja, voor de echte poetsers de krasstraat :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij werken dit soort spulletjes niet omdat er blanke lak op de chroomstrips zit en onder die laag zit de oxidatie

 

Mijn passat heeft er geen last van, maar sommige wel en dan ook vaak slecht enkele strip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Poetsdoos van OMA :?: Ga je daar kijken ? Lijkt ook wel op een kalkoen kop zo,n omadoos!!!

Sorry hoor knsap ut wel hoor maar kon het niet laten :embarassed:

Je kan het ook proberen met spul waar je nu tegenwoordig roestvrij staal mee schoonmaakt werkt ook supergoed :!:

Maakt weinig uit wat van merk hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
werkt dat echt ???

 

ik heb namelijk al paar keer met verschillende polijstende middelen op die strips geprobeerd maar zonder succes

dit komt volgens mij omdat er laagje blanke lak over zit

 

Dus je vermoedt dat de oxidatie onder een blanke lak zit? jammer dan heeft het beschermen ook geen zin. (smeer er zelf nu wax op om het te voorkomen.)

 

heb zelf wel eens de rails met nxt metal polish gepoetst en de rail gaf wel af, kan vuil geweest zij.

 

zou het dan niet onder de lak garantie vallen van vw? toch al nodig wat 3C gezien met dit probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel geïnteresseerd in de oorzaak, nu vond ik verschillende topic bij het audi forum en meguairs online usa.

daar werd geschreven dat de het geanodiseerd aluminium is. dus weg poetsen zal heel moeilijk gaan.

 

volgens meerder reageerders op de topics komt de schade door de wasstraat shampoo's :?::?: zou te maken hebben met de zuurgraad :?::?:

 

er vanaf komen zou alleen kunnen door het eerst te deanodiseren en dan weer de anodiseren. dus nxt metal polish enzo hebben weinig zin als het echt al heel ver is. bij eerste begin zou het kunnen helpen.

 

dus dakrail even mee nemen in de wax is geen slecht idee, voor degene zonder problemen.

 

voor de geïnteresseerde:

http://www.audiforum.nl/forum/exterieur/12586-alu-dakrails-wordt-vlekkerig.html

http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?10761-Removing-oxidation-on-polished-aluminum

http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?1430-Polished-aluminum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden