Ga naar inhoud
  • 0

stotteren motor


JanH

Vraag

Motor begint te stotteren (inhouden) bij het vasthouden van de snelheid (100-120kmh) tegen een helling. Indien je meer gas geeft dan houd hij erg in en stotteren word erger. In één keer max. gas geven lijkt te helpen.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

brandstoffilter en luchtfilter zijn vervangen.

Groet Jan :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Jan,

 

Het is misschien beter dat je wat meer info geeft over je motor, is het een 1.9Tdi, of een 2L benzine met 130pk?

 

Vermoedelijk zal het wel een diesel zijn, laat dan eens kijken of je kabelboom naar de pd-injectoren al eens vervangen is, deze wil op leeftijd nog wel eens voor storingen zorgen, vervangen is een redelijk makkelijk klusje, kabelboom kost een 60 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

99 % kans dat het inderdaad de kabelboom is. Onlangs precies hetzelfde meegemaakt. Het begint inderdaad tegen een helling op, daarna ook gewoon op vlakke weg.

 

Hier foto's van de boosdoener onder het kleppendeksel (ligt dus gewoon in de olie): http://community.dieselschrauber.de/dow ... dcd9e2c5ba

 

http://community.dieselschrauber.de/dow ... hp?id=2841

 

Onderdeelnummer is 038971600, kost ca. 60 euris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de kabelboom vervangen. Was wel een gepiel om hem er in te krijgen. Ik hoop dat het nu over is. Laat morgen weten of het goed gaat.

 

Het beste is om de kabelboom even in een bak met heet water te leggen, dan is ie wat buigzamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag ook de kabelboom vervangen, erin was makkelijker als eruit(beetje breken!)...... :blink:

nou rijden en hopen dat het stotterprobleem wegblijft....

 

dank aan de mensen die gereageerd hebben, jullie hebben ook mij weer verder geholpen! :thumb:

 

 

greetzzzz Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga nu ook een kabel boompje bestellen. Heb het zelfde probleem. Rij er al een tijdje mee dat ie af en toe stotterd, tot eer gister. Toen heb ik een heel stuk gereden/moeten rijden met 3 cilonders. Gelukkig had ik deze tip van de boom in een andere threat al gekregen. (1 die ik zelf heb aangemaakt) En zal ook in deze threat mijn resultaat plaatsen.

 

Ook met foto's waar kan zodat anderen ook meer inzicht hebben hoe en wat.

 

Ook hier bedankt voor alle hulp.

 

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden