NLZ20VT Geplaatst 10 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2009 Kunnen de Vag-com techneuten hier even hun oog over laten gaan? Dank u! De klacht is dat ik het gevoel heb dat hij niet meer zo lekker oppakt, minder gevoel van trekkracht heeft. Hij is niet gechipt. Heeft Milltek 2,5" RVS uitlaat en Supersprint katvervanger. Gelogd in de 3de versnelling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 13 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2009 In welke versnelling is dit en is de motor gechipped? De idle trim staat op 0, heb je voor het loggen codes gereset? Dit reset nl. ook de fuel trims block 032. Ervan uitgaande dat je in de 3de versnelling hebt gelogd is de tijd tussen ~3800 en ~6000 toeren 10 seconde, dit is wel erg lang idd. Je kunt het beste logging (3de versnelling op een rechte vlakke weg volgas) al aanzetten voordat je het gas intrapt, je pakt dan achteraf de sectie die interessant is er wel uit. Ik heb een excel sheet om het eea te visualiseren. Ik heb hier 2 logs voor nodig, 1ste log block 002 en 020, 2de log block 031 en 115. Daarnaast ook de waarde van block 115 nummer 4 zonder draaiende motor, dit is de actuele buitendruk. De log ziet er nu uit dat je bent gaan loggen terwijl je het gas intrapt, dit geeft niet altijd de juiste waarden. Het interessante toerenbereik is tussen ~2500 en minimaal 6500 toeren, 6000 is te weinig. Binnen dat toerenbereik moet je wel volgas rijden, de max. snelheid is dan ongeveer 140km/u. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 13 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2009 Is gelogd in de 3de versnelling. Ik heb wel de foutcodes gereset maar de module engine had geen fouten. of maakt dat niet uit. Dus ik moet loggen tussen 2500 en 6500 RPM Ik zal even een nieuwe afspraak met hem maken dan kunnen we even op nieuw loggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 13 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2009 Is gelogd in de 3de versnelling.Ik heb wel de foutcodes gereset maar de module engine had geen fouten. of maakt dat niet uit. Dus ik moet loggen tussen 2500 en 6500 RPM Ik zal even een nieuwe afspraak met hem maken dan kunnen we even op nieuw loggen. Dat maakt idd niet uit of er wel of geen codes staan, bij een reset gaan de trims naar 0. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yara Geplaatst 13 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2009 Dat maakt idd niet uit of er wel of geen codes staan, bij een reset gaan de trims naar 0. Oke zal ik die ook nog een keertje doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 23 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2009 De fuel trims van block 032 zijn in ieder geval uitstekend, d'r is nauwelijks afwijking / trim, het wijst niet op een eventueel versleten LMM. Ik heb je CSV bestanden ontvangen in een excel sheet gedrukt en de volgende resultaten kwamen eruit: Hier een link naar alle gegevens: http://129.125.253.199/vw/20090522_MB.htm Het lijkt er sterk op dat je motor ergens tussen standaard en gechipt zit, de turbo druk actueel volgt wel goed de gevraagde druk maar die is voor een gechipte motor (~160g/s) te laag, voor standaard is het weer te hoog (~120 g/s). Aan de andere kant bereik je de max. LMM waarde ook bovenin het toerenbereik en dat is niet gelogd. Enige wat nog afwijkt is de retard timing voor cilinder 2 en 3, zijn beide gelijk daarom zie je er maar 1 op de grafiek. Deze waarde is echter laag en kan niet echt het verschil maken. Kun je wat meer vertellen hoe het eea zo is gekomen dat de motor wat minder is gaan presteren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 23 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2009 Hoe oud is dit blok en hoeveel km's heeft hij meegemaakt? Wel vreemd wat betreft de mogelijke tuning, zal wel niet door een professional gedaan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 24 mei, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 het is puur een gevoel. Toen ik hem net had voelde hij wat gretiger. Misschien zit het wel gewoon tussen de oren hoor! Daarom heb ik hem eigenlijk laten loggen om te laten bekijken door mensen van het forum. Voor wat betreft het tussen gechipt en niet gechipt. Ik heb wel een katvervanger en een volledig 2,5 " rvs uitlaat systeem dus dat zal allicht wat helpen! Misschien ben ik alweer gewend geraakt en wordt het tijd voor een chippie 8P ?! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 24 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Ik denk het haast, een standaard motor haalt ongeveer 120 g/s (150pk), jij haalt met die uitlaat en catvervanger al bijna 140 g/s (175pk). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Op zich zijn er met een goede uitlaat en katvervanger 15pk te halen, in dit geval kan de std motor al 160pk hebben gehad, bijv door iets andere injectoren, aangezien VW nogal eens rommelt in het magazijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 24 mei, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Ok maar zoals je eerder zei over de lange tijd tussen 3800 en 6000 tpm is dat toch niet iets wat raar is als ik al richting de 165 - 170 pk zit ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 24 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Ja, een standaard motor doet iets van 8,5 - 9 seconde tijdens een run in de 3de versnelling volgas van 3800 tot 6500 toeren, jij zat daar al boven of vergelijkbaar. Dit beschrijft eigenlijk je gevoel van langzamer zijn dan je gewend bent. Wat voor benzine gooi je erin? En welke bougies gebruik je en zijn ze goed aangedraaid? Ik zie op zich namelijk niks verkeerds aan de fuel trims, max. lmm waarde en de gewenste vs actuele turbo druk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NLZ20VT Geplaatst 24 mei, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2009 Ik tank meestal 95 bij shell en zo af en toe rijdt ik V-power, ngk bougies, voor geschreven type en zijn zeker goed aangedraaid anders kan ik wel stoppen met mn werk. Misschien is het wel wat vervuiling, er staat nu 175.000 op de klok, komend weekend ga ik ff het inwendige van de motor reinigen met een flesje Tunap, geweldig spul is dat. Het lost ook compressie verlies op door verkleefde zuigerveren en zorgt ervoor dat overal waar de olie komt het systeem gereinigd wordt, ik heb erg goede ervaring met dit spul. Misschien dat ik wat compressie verlies heb. We zullen zien. Bedankt in ieder geval voor de genomen moeite en wordt vervolgt ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
NLZ20VT
Kunnen de Vag-com techneuten hier even hun oog over laten gaan? Dank u!
De klacht is dat ik het gevoel heb dat hij niet meer zo lekker oppakt, minder gevoel van trekkracht heeft.
Hij is niet gechipt.
Heeft Milltek 2,5" RVS uitlaat en Supersprint katvervanger.
Gelogd in de 3de versnelling.
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten