Ga naar inhoud
  • 0

3C Houd kort in........


Hiddem

Vraag

Gisteren ben ik op naar Oegstgeest geweest op de terug weg kwam ik er achter dat mijn Passat heel soms in houd. Op de heenreis was er niks aan de hand, maar laats toen ik van mijn werk reed naar huis heeft hij het ook al eens gedaan.

 

Bijvoorbeeld:

Ik reed vrij vlot richting huis met een gemiddelde snelheid van 150, op bepalende momenten als ik het gas vol in had hield de auto heel even in waarop het ook weer gelijk ophield en hij doorreed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dus zelfde probleem met VW Passat variant 3C: je bent gewoon vb bepaalde snelheid aan het rijden en dan is het precies alsof je zelf heel kort met je voet je gas even minder indrukt en terug indrukt, kortom heel even beetje minder vermogen... Weet niet goed hoe te omschrijven. Vroeger deed wagen dat niet. Gezien het eerste keer is dat airco opstaat (heb auto nl in oktober 2008 gekocht), dacht ik dat het daarmee te maken had, maar ook met airco uit doet hij dit...

 

Garagist zei dat wel meer 3C hiervan last hadden, maar kan er ook iets aan gedaan worden? In stilstand vond hij bij het uitlezen geen foutmeldingen...

 

Alvast bedankt voor jullie tips,

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gezien het eerste keer is dat airco opstaat (heb auto nl in oktober 2008 gekocht), dacht ik dat het daarmee te maken had, maar ook met airco uit doet hij dit...

 

Beetje Offtopic, maar ook in de winter elke week even de airco 10min. gebruiken, anders drogen er onderdelen uit. Zo kunnen potentieel dure reparaties voorkomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar de DPF regenereerd toch zelf, als het goed is?

 

Dat klopt, maar dat gebeurd dmv het inspuiten van brandstof.. het zou dus kunnen dat daardoor de druk iets wegvalt en de motor dat verneemt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar de DPF regenereerd toch zelf, als het goed is?

 

Dat klopt, maar dat gebeurd dmv het inspuiten van brandstof.. het zou dus kunnen dat daardoor de druk iets wegvalt en de motor dat verneemt

 

Hmm, ja daar had ik nog niet bij stilgestaan :D Maar gebeurt dat door hetzelfde circuit en pomp dan die gebruikt wordt voor de motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden