Ga naar inhoud

Als je moet kiezen...


calitho

Aanbevolen berichten

Ik zit nu al een tijdje wat rond te kijken op dit forum en geniet van jullie enthousiasme over de auto die ik zo mooi vind. Ik zelf ben geneigd te kiezen voor topics die gaan over de 3 B(G) en niet het nieuwe type. Ik zelf heb bewust gekozen voor de 3BG, dat vind ik de mooiste Passat. Voor het zelfde geld had ik eind 2008 ook een tweedehands 3C kunnen kopen met wat meer kms en wrs wat minder opties ( nu 130 pkTDI Sportline met 95.000 op de teller). Nu mijn vraag; wat is nu de mooiste Passat...

post-7534-1423823310,9985_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de 3BG een echte auto, zonder flauwekul met CANbus ect. De 130 pk is gewoon onverwoestbaar, maar een 3C heeft ook beresterke motoren. Over het algemeen heeft een 3BG weinig kwaaltjes, hoor over een 3C vaak anders. En ik vind een 3BG mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval voor een 130pk gaan als je voor een 3BG kiest. Vooral de tijd nemen en niet te snel toehappen zodat je zeker weet dat het helemaal naar wens is. Leer/alcantara en origineel zonnedak zou perfect zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Michiel, als ik je verhaal goed lees en begrijp heb je al gewoon voor jou de mooiste versie gekozen en dat is een 3BG (met 130 peekaatjes). Persoonlijk vind ik op het eerste oog de 3BG ook mooier dan de opvolger. Hij is in mijn ogen stoerder dan de 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allen,

Ik heb inderdaad al gekozen en bewust voor de 3BG. Hiervoor reed ik in een golf 4 variant benzine en als ik in de spiegel keek en zag deze (mijn) Passat, dan sloeg mijn hart altijd even over. 'Dat wordt mijn volgende auto'. Op dit forum ben ik met name gericht op deze Passat. Ik ben het met Toine eens dat de 3C een beetje gelikt is. In het zwart is ie mooi, maar in het blauw doet ie ook leuk mee....

Groet Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook niet anders zeggen als : 3BG

De 3C vind ik er wat 'lomp' uitzien. Ben er niet zo kapot van. De Passat is sowiezo al een vrij sexloze auto, maar dan is de 3BG de minst sexloze.

 

130PK Tdi zou ik voor kiezen en de reden is al genoemd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden