Ga naar inhoud
  • 0

100.000-ste spiegel verwarming topicje :)


ReneR

Vraag

Nou mensen...

Ik zat geisteren even met VAG-com te spelen en toen was ik het ineens zat.

Ik zou en moest een manier vinden om te checken wanneer de spiegel verwarming nou aan of uit staat.

 

En tot mijn verbazing (of eigenlijk ook niet) kun je dat gewoon met vag-com uitlezen.

Na ff wat zoeken had ik het gevonden.

 

Dit kan zo:

VAG-COM opstarten....

dan [46 - Cent.Conv]

Vervolgens [Meas.Blocks - 08]

Dan had ik automatisch bij de bovenste van de 3 meetmogelijkheden de bijrijders deur en bij de midelste de bestuurders kant.

Als je vervolgens voor kanaal 010 kiest kun je zien of je spiegel verwarming aanstaat.

 

Hier de plaatjes:

Spiegel verwarming uit...

s2ham8.jpg

 

Ik drukte op het achterruitverwarmings knopje:

 

s2hc3n.jpg

 

 

Bij mijn 3B met joypad besturing gaat de spiegel verwarming aan als ik de ruiten verwarming aan zet...

Dit was eigenlijk al zo goed als duidelijk...

Maar nu kan iedereen met een 3BG en vag-com ook zelf ff checken of de spiegel verwarming ook aan gaat op de methode zoals men al dacht...

 

NOTE: Ik merkte dat de spiegel aan de bestuurders kant altijd het eerste reageert

 

Misschien wisten de meesten dit al dan kan dit topic dood gezewegen worden... en anders hebben jullie er hopenlijk iets aan.

 

grtz

ReneR

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat valt bij de standaard spiegels van de 3B nog vies tegen...

 

Als de spiegels het niet doen krijg je waarschijnlijk deze fout codes:

 

00943 <--= Spiegelverwarming bestuurders kant kapot.

00944 <--= Spiegelverwarming bijrijders kant kapot.

 

Maar het kan ook wel eens voorkomen dat je de spiegels te lang hebt aan staan...

Hiervan kunnen ze kapot gaan... maar het kan ook zijn dat je daarvan een tijdelijke "kapot" melding krijgt...

In zo een geval staat er "Intermittent" bij.

Als dat woord erbij staat moet je gewoon de codes clearen en na een dag ofzo nog eens meten.

Staat die fout er dan weer bij dan kun je eens langzaam over nieuwe glaasjes gaan denken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is idd al een topic over geweest.

Bij mij, en vast veel anderen, werkt de spiegelverwarming los van de achterruitverwarming. Achterruitverwarmingschakelaar zit op de middenconsole en spiegelverwarmingschakelaar op linker portier.

Hij staat aan als de schakelaar niet op L(inks) en ook niet op R(echts) staat, maar daar midden tussen in. Spiegelverwarming uit zetten doe je dus door de schakelaar op L of R te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de spiegel verwarming het niet meer doet kun je er bijna van opaangaan dat het verwarmings elementje kapot is.

 

Dit kun je op 2 manieren fixen...

 

1)

Nieuw spiegelglas plaatsen....verwarming zit hier namelijk achter op. (denk er dan gelijk eens over na of je blauw glas wilt)

 

2)

Ligt eraan hoe handig je bent...

want het is volgens mij wel te doen...

Zo'n spiegel verwarming is namelijk gewoon een weerstand die wat vermogen stookt....

 

Hoe haal je die krengen eruit...

Ik merkte dat als je de spiegel helemaal naar beneden haalt je er net met je vingers achter kunt.

Hele brede schroevendraaier kan ook al ben ik daar geen fan van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VAG-COM is een programma dat draait op een windows PC (2000,XP,98 e.d.) waarmee je contact kunt maken met de boordcomputer (ECU) en aanverwante units. Je hebt er een speciale (OBDII) kabel voor nodig (serieel/USB). Je kunt er allerlei dingen mee uitzoeken, zoals dus nu blijkt dat je ook kunt zien of de spiegelverwarming aanstaat of niet.

 

Ik vindt het wel geinig om al rijdende er meetwaarden uit te halen die motortechnisch van belang zijn. Her en der staan wel voorbeelden van grafieken op het forum. Een belangrijke functie is om foutcodes naar boven te halen en aan de hand daarvan de storing te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wow...

 

Binnenkort hier ook VAG-Com en ga ik dit ook eens checken, volgens mij doet de mijne het helemaal niet.

 

Wat is een VAG-Com? is dat ook beschikbaar voor mijn Passat uit '97??

 

 

Jah vag-com zoals wij het gebruiken is voor alle auto's in de Volkswagen Audi Groep vanaf 1996

 

Auto's voor 1996 hebben een andere aansluiting.

Hiervoor heb je een zo genaamd 2 x 2 verloop stekkertje nodig.

 

Zoals DM al zei is het dus een stukje software voor op bijvoorbeeld een laptop waarmee je de computer van je auto kunt uitlezen. (foutcodes opzoeken zoals de dealer dit ook doet)

Maar je kunt er dus ook je auto mee afstellen.

Hier heb je echter wel wat kennis van zaken voor nodig. (zoals bijv. DM)

Want je kunt er ook veel mee kapot maken.

 

Maar Meten (en daar hebben we het hier over) kan dus geen problemen geven.

Als je je eige auto eens wilt laten uitlezen moet je eens kijken of er een mede forum bezoeker met VAG-com bij jou in de buurt woont of eens naar een meeting komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden