Ga naar inhoud

Chippen en Kentekenbewijs


BLACKPEARL

Aanbevolen berichten

Die bezorgdheid is in dit geval niet nodig.

 

Ik heb ooit mijn Golf 1.8t laten chippen. Niks geen aanpassing op het kentekenbewijs.

 

En de Golf IV GTI Edition met 225 pk staat volgens mij slechts als 110 kW (150pk) op kenteken.

 

Gewoon laten chippen dus..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je in NL woont maakt dit niks uit...

 

Alleen als je in België woont maakt dit wel uit aangezien ze daar wegenbelasting vorderen naar je vermogen van je auto.

En als je dit dus niet vermeld zien ze dit als belasting ontduiking.

 

Maar hier in NL maakt dit dus niet uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je onder de 30% vermogensstijging blijft.

Alles wat daarna komt, kan lastig worden bij schade (verzekering).

 

Je verzekering betaal je o.a. a.d.h.v. het motorvermogen.

Ze willen dan nog wel eens lastig doen bij uitkeren in geval van schade...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel officieel als je volgens de wet bekijkt zegt de Wegenverkeerswet dat wanneer een je een verandereing aanbrengt aan hetvoertuig welke niet origineel gekeurd is je dit dient te melden aan het RDW te Veendam. Echter dit in de praktijk vaak een onmogelijke zaak is word hier vrijwel niets aan gedaan. Het is dus niet zo dat het allemaal mag, er word gewoon niet op gecontroleerd!!! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou als 'nette burger' het op kunnen opgeven, en als je toch kosten zou moeten maken en dus je wagen opnieuw moeten laten keuren, laat het dan even weten, dan doe ik voorloppig niets :D .

Ik zou het kolder vinden ..... dat wat JurgenTDI, al zei, "Zorg dat je onder de 30% vermogensstijging blijft.

Alles wat daarna komt, kan lastig worden bij schade (verzekering).

Je verzekering betaal je o.a. a.d.h.v. het motorvermogen.

Ze willen dan nog wel eens lastig doen bij uitkeren in geval van schade... " (Ik heb even een belletje gedaan naar de verzekering)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor die man op zaterdagavond (meneer Spee) wel altijd vertellen dat je bij aanpassingen je kentekenbewijs moet laten aanpassen....

 

Bij een totaal andere kleur, je gaat van zwart naar rood, moet er op het kentekenbewijs toch ook rood staan......

Op zn minst zal dat vreemd staan als je je auto ooit wilt verkopen.

 

Over meer vermogen weet ik het niet en kan ik slechts de rest hierboven volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden