Ga naar inhoud
  • 0

Verschil 2.0 TDI 110 vs 140 pk?


Passant

Vraag

Momenteel rijd ik een Passat 2.0 TDI 110pk Bluemotion.

 

Wat ik me eigenlijk afvraag. Wat is nu het hardware-matige verschil tussen de 110pk en de 140 pk?

Ik weet dat de 140 pk een 6 bak heeft en de 110pk een 5 bak.

Zit er een andere intercooler op? oid?

 

Nu las ik al op het forum dat een 140 pk 6bak bij 120km/h 2300 tpm aangeeft. Mijn 5 bak heeft nu bij 120 2200 tpm....

Dus zal hier ook een weinig verschil in zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De eerste BM's hadden iig een kleinere koelradiator en smallere banden. Of dat voor het model 2009 nog steeds geldt weet ik helaas niet.

Niet helemaal correct.

De eerste serie BlueMotion werden gewoon op de standaard banden maat 206/16 afgeleverd. Er zaten niet eens speciale banden met een lagere rolweerstand onder, maar de standaard band, alleen een stuk harder opgepompt, wel 2,8 bar.

Verder is ook de radiator niet kleiner, alleen is de grill iets meer gesloten. Dit als maatregel om de luchtweerstand te verlagen, naast andere zaken als een 3e,4e en 5e versnelling met een grotere overbrengingsverhouding, vóór 15mm en achter 8 mm verlaagd, luchtspoilertjes bij de banden en een betere afdekking van de remleidingen onder de auto. En om het af te maken een MFA+ met schakelindicator.

 

De huidige 2.0L BlueMotion staat ook nog op 205/16 banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vermoed dat de 110pk gewoon een door softwareaanpassing gedowngrade 140pk is.. en minder pk's is minder uitstoor, en om naar de 20% bijtelling te komen krijg je dit soort dingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
niemand meer info?

 

 

Ik weet het het is een gloednieuw blok....

 

Hoe rijdt dat blok? Ik moet nog tot eind mei wachten op deze uitvoering en ben benieuwd of het echt stiller is als de pompverstuiver.

 

 

Blok rijdt heerlijk!. Veel stiller dan de 1.9 PD..

Bijna 3500 km na 2 weken...

 

Iemand een goeie tip waar ik deze BM kan laten chippen (MBV Garantie)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal zal de leasemaatschappij met bijna geen enkele tuner akkoord gaan, en al helemaal niet als je vermeld dat je van 110 naar 175 gaat..

 

Bij een goede tuner zal er in de regel niks mis gaan met je motor.. en zal er dus voor de leasemaatschappij ook niks extra's aan kosten komen, en niet zoals ze zelf altijd beweren een extra set banden per maand ofzo..

 

Het beste is: niks zeggen, de tuning zelf betalen, mocht er iets geks (moeten) gebeuren, eerst contact met tuner voor std. software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden