Passant Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 Momenteel rijd ik een Passat 2.0 TDI 110pk Bluemotion. Wat ik me eigenlijk afvraag. Wat is nu het hardware-matige verschil tussen de 110pk en de 140 pk? Ik weet dat de 140 pk een 6 bak heeft en de 110pk een 5 bak. Zit er een andere intercooler op? oid? Nu las ik al op het forum dat een 140 pk 6bak bij 120km/h 2300 tpm aangeeft. Mijn 5 bak heeft nu bij 120 2200 tpm.... Dus zal hier ook een weinig verschil in zitten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 De eerste BM's hadden iig een kleinere koelradiator en smallere banden. Of dat voor het model 2009 nog steeds geldt weet ik helaas niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 De eerste BM's hadden iig een kleinere koelradiator en smallere banden. Of dat voor het model 2009 nog steeds geldt weet ik helaas niet. Niet helemaal correct. De eerste serie BlueMotion werden gewoon op de standaard banden maat 206/16 afgeleverd. Er zaten niet eens speciale banden met een lagere rolweerstand onder, maar de standaard band, alleen een stuk harder opgepompt, wel 2,8 bar. Verder is ook de radiator niet kleiner, alleen is de grill iets meer gesloten. Dit als maatregel om de luchtweerstand te verlagen, naast andere zaken als een 3e,4e en 5e versnelling met een grotere overbrengingsverhouding, vóór 15mm en achter 8 mm verlaagd, luchtspoilertjes bij de banden en een betere afdekking van de remleidingen onder de auto. En om het af te maken een MFA+ met schakelindicator. De huidige 2.0L BlueMotion staat ook nog op 205/16 banden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2009 ik vermoed dat de 110pk gewoon een door softwareaanpassing gedowngrade 140pk is.. en minder pk's is minder uitstoor, en om naar de 20% bijtelling te komen krijg je dit soort dingen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 18 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2009 De 110 pk 2.0 tdi is helaas geen 20% bijtelling hoor.. Dan moet je onder de 109 g/km zitten... De Variant zit op de 129 g/km Dus niets staat de 150pk chip in de weg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 19 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2009 niemand meer info? Ik weet het het is een gloednieuw blok.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 #21 Geplaatst 20 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2009 niemand meer info? Ik weet het het is een gloednieuw blok.... Hoe rijdt dat blok? Ik moet nog tot eind mei wachten op deze uitvoering en ben benieuwd of het echt stiller is als de pompverstuiver. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 strui901 Geplaatst 20 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2009 Dat blok is stukken stiller. Heel erg fijn. Heb er vorig jaar mee mogen rijden in een golf VI (TDI 2.0 140PK). Verder is het toerenbereik groter en 'mis' je een beetje die bekende TDI-boost. Hele fijne motor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 24 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 maart, 2009 niemand meer info? Ik weet het het is een gloednieuw blok.... Hoe rijdt dat blok? Ik moet nog tot eind mei wachten op deze uitvoering en ben benieuwd of het echt stiller is als de pompverstuiver. Blok rijdt heerlijk!. Veel stiller dan de 1.9 PD.. Bijna 3500 km na 2 weken... Iemand een goeie tip waar ik deze BM kan laten chippen (MBV Garantie)? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 125kwTDI Geplaatst 9 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2009 zit er in jou bluemotion die nwe commonrail motor? 2.0 tdi 110 pk CR Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 18 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2009 zit er in jou bluemotion die nwe commonrail motor? 2.0 tdi 110 pk CR Ja klopt. CR. Maar nog steeds zijn er geen aantoonbare verschillen met het 140 pk blok.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 30 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2009 Te nieuw he.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 12 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2009 iemand? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Quattro Geplaatst 14 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2009 Ik heb laatst een vraag gesteld bij JD voor een chip voor eenzelfde auto. Volgens hun is hij motorisch identiek en kun je dezelfe chip toepassen die ze ook gebruiken voor het chippen van een 140pk. Je kunt dus van 110 naar 170pk!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 14 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2009 Dat zijn de betere berichten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Quattro Geplaatst 15 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2009 Dat zijn de betere berichten Mijn idee Alleen denkt de leasemaatschappij hier voorlopig anders over. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passant Geplaatst 16 augustus, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2009 Zeker beter!!! Gelijk bij JD gekeken.... De 110 pk kan tot 175 pk getuned worden.... Van SlowMotion naar Speedmotion Passat 2.0 tdi 110pk CR 110pk 175pk 250 350 € 690 http://www.xs4all.nl/~jdengine/chiplijs ... jst_VW.htm Nu hopen dat de leasemaatsschappij akkoord gaat.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2009 Normaal zal de leasemaatschappij met bijna geen enkele tuner akkoord gaan, en al helemaal niet als je vermeld dat je van 110 naar 175 gaat.. Bij een goede tuner zal er in de regel niks mis gaan met je motor.. en zal er dus voor de leasemaatschappij ook niks extra's aan kosten komen, en niet zoals ze zelf altijd beweren een extra set banden per maand ofzo.. Het beste is: niks zeggen, de tuning zelf betalen, mocht er iets geks (moeten) gebeuren, eerst contact met tuner voor std. software. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Passant
Momenteel rijd ik een Passat 2.0 TDI 110pk Bluemotion.
Wat ik me eigenlijk afvraag. Wat is nu het hardware-matige verschil tussen de 110pk en de 140 pk?
Ik weet dat de 140 pk een 6 bak heeft en de 110pk een 5 bak.
Zit er een andere intercooler op? oid?
Nu las ik al op het forum dat een 140 pk 6bak bij 120km/h 2300 tpm aangeeft. Mijn 5 bak heeft nu bij 120 2200 tpm....
Dus zal hier ook een weinig verschil in zitten..
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten