Ga naar inhoud
  • 0

motorstoring


supergrover

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vw passat 1.8t uit 2002 de auto is doo vw tunner gechipt tot 200pk.

Helaas is de auto bij 150000 km overleden en ik heb er een gereviseerde motor in laten plaatsen.

Ook is de intercooler en turbo vernieuwd.

De auto rijd intussen weer goed echter blijft er een motorstoringslampje branden.

Soms als de auto stationair loopt begint deze onregelmatig te lopen , een soort van bonken je ziet dan ook de toerenteller heen en weer gaan.

Als je dan gaat rijden stopt dit ook als ik in zijn vrij gas geef en het toerental komt boven de 3000 stopt het lampje met knipperen en loopt de auto wee normaal.

 

De wagen is al verschillende keren uitgelezen en men kan niks vinden.

Zijn er toevallig mensen die enige suggesties hebben??

 

Het is geen groot probleem maar ik wil gewoon de auto hebben zoals hij hoort te zijn

 

groeten Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het motorstoringslampje brandt, moet er ergens een storingscode zijn opgeslagen. Misschien is het zinvol de auto eens te laten uitlezen door iemand van dit forum die bij jou in de buurt woont.

Heb je die storing al sinds die vervangende motor is geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bobines zijn ook al vervangen daar waren er ook 2 van kapot gegaan verder is alles gereinigt.

De storing is indd al sinds de andere motor is geplaatst, en degene die het heeft gedaan is ook met de auto naar vw specialisten geweest maar niemand kan wat vinden.

Ik weet niet of ze de auto hebben uitgelezen met draaiende motor dat zal ik eens vragen.

Bij volkswagendealer en bij degene die de tunning hebben gedaan zeggen ze dat de tunning niks met het probleem te maken kan hebben zeker omdat dit probleem dan ook met de oude motor aanwezig had moeten zijn.

 

Bedankt zover en als jullie nog meer tips hebben graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij stationair is het vacuum achter de gasklep het hoogst, mijn beste gok is dan ook een lekje in een slang. D'r zit een L-vormige slang die onder het inlaatspruitstuk/koelwaterreservoir zit die grote kans op scheuren heeft, zeker na chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

17522 =  Cilinderrij 1, Sonde 2 verwarmingsweerstand te groot

Mogelijke oplossingen:

   * Bedrading of aansluitingen
   * Lambda sonde

 

16524 =  Verwarmde lambdasonde bank 1 cilinderrij 2    geen activiteit

Mogelijke verschijnselen:

   * motor loopt in vrijloop onrustig (niet altijd)
   * verhoogd brandstof verbruik
   * bougies roeten

 

16684 =  	Onbekende cylinder heeft geen verbranding

Mogelijke verschijnselen:

   * Moeilijker te starten dan anders
   * De motor stottert, aarzelt, slaat over
   * Andere verschijnselen zijn ook nog mogelijk

Mogelijke oorzaken:

   * Lucht inlaat systeem lekt
   * Bougies / verstuivers defect of de bedrading ervan
   * Faulty coil (pack)
   * Zuurstof-sensor defect
   * Brandstofinjector hapert/defect
   * Verbrande klep
   * Faulty catalyc converter(s)
   * EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
   * Camshaft Position Sensor (G40) defect
   * ECU defect

Mogelijke oplossingen:

   * Check lucht inlaat systeem
   * Check brandstof voorziening
   * Kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cylinders en bougies/verstuivers
   * Vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
   * Check ingition coils
   * Check catalyc converter
   * Vervang brandstofinjectoren
   * Check Camshaft Position Sensor (G40) (achtergrondinfo: zie timing nokkenas)
   * Check EGR klep (N18)

16523 = Verwarmde lambdasonde bank 1 cilinderrij 2    langzame reactie

Mogelijke verschijnselen:

   * Waarschijnlijk zijn er geen serieuze problemen
   * Er kunnen wel problemen zijn

Mogelijke oorzaken:

   * De zuurstof-sensor achter de katalysator geeft een onwaarschijnlijk signaal af of is defect.
   * Kan natuurlijk ook de bedrading van en naar die sensor zijn, of de connector op de sensor
   * Een lek in de uitlaat

Mogelijke oplossingen:

   * Kontroleer en repareer lek in de uitlaat
   * Kontroleer bedrading en aansluitingen
   * Kontroleer de frequentie en amplitude van de zuurstof-sensor
   * Kontroleer op lekkende inlaat
   * Kontroleer de LMM op correcte werking

 

Graag gedaan :) (met dank aan http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, geen lambdasondes gaan vervangen hoor..

 

afhankelijk van je motorcode.. check de Ignition Control Unit eens..

 

 

 

 

foutcode: 16684 P0300

nl Onbekende cylinder heeft geen verbranding

du Verbrennungsaussetzer erkannt

en Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vanmorgen weer bij de dealer geweest, hebben de auto weer uitgelezen alle vacuumslangetjes en dergelijke nagekeken en die waren goed bevonden.

De bobines gaven wel een storing aan maar deze zijn gewoon in orde, de lambdasonde ( schrijf je dat zo?) is niet goed en die verdenken ze er van de storing te veroorzaken.

Deze zit op of bij de katalysator zeiden ze, nu kan ik me herinneren dat voordat het blok is gereviseerd de katalysator een keer roodgloeiend is geweest doordat een bobine kapot was en er onverbrande brandstof in de katalysator is ontbrand.

Nu maar hopen dat het die sonde is want ik ben het toch wel zat dat de wagen niet doet wat hij moet doen.Volgende week wordt deze sonde geplaatst

Er werd me helaas wel gemeld dat ze het een rommeltje vonden onder de motorkap, hier bedoelde ze mee dat de gene die de motor heeft gereviseerd alles wel goed heeft aangesloten maar wel op een rare manier.

Dus de slangen ed zullen wel op verkeerde plekken liggen of zo.

Misschien zijn er mensen met ervaring 7 juni op de meeting die eens een blik onder mijn motorkap kunnen werpen?

 

groeten Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Da's nooit goed om te horen, je zou gaan twijfelen of de rest van de revisie dan wel goed is gedaan :-(

Maar ik denk dat er zondag zat mensen zijn die even willen kijken, ik heb begrepen dat er ook wat mensen zijn met VAG-COM.

 

Die lambdasonde (idd goed geschreven) zit inderdaad in de uitlaat, vlakbij de kat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hello ,

 

Vandaag bij Hans Sloot geweest, deze jongen heeft mijn probleem binnen 5 minuten te pakken gehad en had het in anderhalf uur opgelost!!

En uiteraard velen malen goedkoper als die @%$#^& kolere vwdealer!!

Bleek dus een terugslapklepje (van 7 euri) te zijn in een vacuumslangetje.

 

De Dealer had al meerdere malen gekeken en snapt er niks van pfff.

Ook zag Hans dat van mijn oliepeilstok iets was afgebroken en daardoor schoot deze af en toe los.

De luchtmassameter is ook niet helemaal jofel meer en dus ook gelijk nieuw besteld.

Al met al een hoop aangepakt en velen malen goedkoper als bij de dealer, die je ook nog eens behandelen alsof je vuil bent.

 

Dus mensen als je een goede monteur zoekt Hans Sloot in lochem is echt een toppertje was voo mij even rijden vanuit rijwijk maar het is het helemaal waard!

 

groeten Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top!

 

Het was een eindje kachelen, maar zeker de moeite waard begrijp ik. Hopen dat je nu voorlopig ongestoord kan gaan genieten van je Passat. Ik kan me in jouw situatie voorstellen dat je erg afhankelijk bent van je auto, en dat problemen daarmee nog wat vervelender zijn dan voor de gemiddelde Nederlander. Geniet ervan! :thumb:

 

En tja, de wijzen komen uit het oosten, hé :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Eric

Vervang je DV door een 710N dan is je DV melding weg

en NIET de Lambdasonde laten vervangen want dat is het probleem niet maar vermoedelijk dat vacuumklepje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Eric

Vervang je DV door een 710N dan is je DV melding weg

en NIET de Lambdasonde laten vervangen want dat is het probleem niet maar vermoedelijk dat vacuumklepje..

 

Jij bent echt goed hè! Zou je wat mee moeten doen. :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden